Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken foundation bruker du, og hva gjør den for huden din? Og hvilken hudtype har du? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skin Foundation fra Bobbi Brown. Jeg har tørr hud og den er veldig lett. Den gjevner bare ut hudtonen og ser rett og slett ut som ekte hud. Foundation har en tendens til å bli veldig kakete på meg.

Gjest Enhjørning
Skrevet

Diorskin Nude :) Har i utgangspunktet tørr hud(er fin og "normal" ved hjelp av gode produkter) og kan få tørr hud av diverse foundations men er kjempeglad i denne :)

Skrevet

Diorskin Nude :) Har i utgangspunktet tørr hud(er fin og "normal" ved hjelp av gode produkter) og kan få tørr hud av diverse foundations men er kjempeglad i denne :)

Ah, denne har jeg blitt anbefalt :) den har ikke gitt deg utbrudd heller, eller får du ikke så mye utbrudd kanskje?

Gjest Enhjørning
Skrevet (endret)

Ah, denne har jeg blitt anbefalt :) den har ikke gitt deg utbrudd heller, eller får du ikke så mye utbrudd kanskje?

Den har ikke gitt meg utbrudd nei :) Har veldig sensitiv hud, reagerer på alt mulig. Den er lett og gjør huden "myk", den kan også dekke bedre om jeg legger på flere lag. Anbefaler deg å prøve den før du kjøper den for den er jo relativt dyr, så gjerne gå til parfymeri og få de til å legge på, kanskje over et lite område om du reagerer på mye :) Er det jeg har gjort når jeg har kjøpt tidligere foundations frem til jeg fant denne.

Endret av Enhjørning
Skrevet

Bruker egentlig kun Nars farget fuktighetskrem. Synes den gir et naturlig resultat og dekker litt. Det som eventuelt ikke dekkes bruker jeg jo concealer til uansett. Den skal også gjøre arr lysere - noe jeg synes kvisearrene mine virkelig har blitt etter å ha brukt denne i en god stund!

Skrevet

Den har ikke gitt meg utbrudd nei :) Har veldig sensitiv hud, reagerer på alt mulig. Den er lett og gjør huden "myk", den kan også dekke bedre om jeg legger på flere lag. Anbefaler deg å prøve den før du kjøper den for den er jo relativt dyr, så gjerne gå til parfymeri og få de til å legge på, kanskje over et lite område om du reagerer på mye :) Er det jeg har gjort når jeg har kjøpt tidligere foundations frem til jeg fant denne.

Så bra! Sånn er det med huden min også, den reagerer på alt mulig. Har fått prøve på den som er lettest mot huden, det er vel 3 typer? En mild, en medium og en fullt dekkende?

Du har ikke brukt en annen før det da, rimeligere type, som du også kan anbefale? :)

Gjest Enhjørning
Skrevet

Så bra! Sånn er det med huden min også, den reagerer på alt mulig. Har fått prøve på den som er lettest mot huden, det er vel 3 typer? En mild, en medium og en fullt dekkende?

Du har ikke brukt en annen før det da, rimeligere type, som du også kan anbefale? :)

Jeg har brukt flere før, en fra Chanel(som jeg bare kan bruke om sommeren for jeg blir for tørr om vinteren, men den sitter veldig fint, ser bra ut og passer perfekt min følsomme hud) og Estee Lauder(en god nr to til Diorskin) og en fra Helena Rubenstein(veldig god men dekker litt for lite) blant annet. Så de er vel ikke noe rimeligere :/ Jeg "trøster" meg med at de varer lenge og er super kvalitet. Jeg skal se på de imorgen så fikser jeg fullt navn(skal sjekke diorskin sin og, hvilken av typene det er), er litt for trøtt til å finne de frem nå. Har ikke hatt noe flaks med billigere foundations og har prøvd mye forskjellig :/

Skrevet

Isadora wakeup makeup, jevner ut. Jeg har verken spesielt tørr eller fet hud :)

• Liker 1
Skrevet

Bruker mye forskjellig, men favoritter er Laura Mercier oil free tinted moisturizer, MAC face&body, Armani luminous silk. Har kombinert hud. Liker best foundation med litt glød, ikke for mye dekk. Armani kun når jeg vil foundationen skal sitte på gjennom en lang kveld f.eks

• Liker 1
Skrevet

Jeg har normal til fet hud. Bruker BB-cream fra Dior eller Aqua vitalumiere av Chanel. Sistenevnte er best, men for mørk i fargen til å fungere på vinterhalvåret.

Anonymous poster hash: a5829...d18
Skrevet

http://no.kikocosmetics.eu/make-up/face/foundations/Soft-Focus-Foundation/p-KM00101008

Denne! Den er så lett og god at jeg merker ikke at jeg har den på meg, den gjør ikke noe galt med huden min (får ikke noe kviser av den), og den dekker ikke for mye, så man ser fresh ut om man glemmer rouge og sånne ting. Veldig fin og naturlig farge på den. Også er den veldig billig :)

Noen tips på hvilken nyanse man skal velge?

Skrevet (endret)

Det varierer veldig, men som regel bruker jeg Smashbox Halo-pudder hver eneste dag, enten alene eller oppå flytende foundation.

Favorittene for flytende er Smashbox Liquid Halo, Bourjois Healthy Mix, Benefit Oxygen Wow og Holika Holika Petit BB-krem. :)

Alle disse er lett-medium dekk, og jevner helst ut huden min. Dekker litt.

Jeg har fuktfattig hud som bortsett fra tørrheten (som blir nærmest uhåndterlig vinterstid) ser veldig grei ut.

Endret av ^^Belle^^
Skrevet

Noen tips på hvilken nyanse man skal velge?

De er ikke nødvendigvis så gode på nordisk hud, men jeg er ganske lys i huden og bruker den lyseste der, og det funker fint. Lillesøster bruker den nest lyseste, men hun har mørkere og varmere hudtone enn meg.

• Liker 1
Skrevet

http://no.kikocosmetics.eu/make-up/face/foundations/Soft-Focus-Foundation/p-KM00101008

Denne! Den er så lett og god at jeg merker ikke at jeg har den på meg, den gjør ikke noe galt med huden min (får ikke noe kviser av den), og den dekker ikke for mye, så man ser fresh ut om man glemmer rouge og sånne ting. Veldig fin og naturlig farge på den. Også er den veldig billig :)

Oi den der såg kul ut! Bruker du den svampetingen som følger med? Vanligvis bruker man jo kost med bust til å legge foundation i pudderform?

Anonymous poster hash: f651a...bad

Skrevet

Oi den der såg kul ut! Bruker du den svampetingen som følger med? Vanligvis bruker man jo kost med bust til å legge foundation i pudderform? Anonymous poster hash: f651a...bad

Jeg bruker den ja :) liker ikke kost til pudder, da jeg føler det ofte legger seg så rart, så svampetingen er genial. Også er det veldig lett å ta med seg :) svampen er egentlig mer som en liten pute, så den er ikke sånn "seig" som mange sminkesvamper er (om du skjønner hva jeg mener), så den er lett å bruke,

• Liker 1
Skrevet

Varierer veldig mht hvordan huden min er den perioden. Jeg har skikkelig ustabil kombinasjonshud der jeg er oljete en periode, har tørre partier en annen periode og periodevis kviseutbrudd. Er avhengig av god dekkevne da jeg har mange arr og ujevnheter i huden.

Fete perioder: Estèe Lauder Double Wear Stay in Place makeup

Tørre perioder: Bourjois Healthy Mix, Giorgio Armani Luminous Silk

Kvisete perioder/sensitiv: Vichy Dermablend Corrective Foundation, Maybelline Dream Pure Fresh BB cream

Jeg skal etter hvert teste ut Dior Star Foundation og BareMinerals BareSkin.

Skrevet

Isadora wakeup makeup, jevner ut. Jeg har verken spesielt tørr eller fet hud :)

Denne bruker jeg også, syns den er veldig god og ser naturlig ut på huden.

• Liker 2
Skrevet

Bruker kun Diorskin Nude BB-Cream. Den dekker godt nok til mitt behov, jevner ut huden og får hele ansiktet mitt til å se så friskt og opplagt ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...