Persephone Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Hvor kan jeg få meg sjekka for kjønnssykdommer? Jeg bor i Oslo og har hørt det er en ungdomsklinikk hvor man kan få det gjort. Hvor er det og når har de åpent? Og er det bare å dra dit eller trenger man time?
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Hvor kan jeg få meg sjekka for kjønnssykdommer? Jeg bor i Oslo og har hørt det er en ungdomsklinikk hvor man kan få det gjort. Hvor er det og når har de åpent? Og er det bare å dra dit eller trenger man time? Olafiaklinikken er gratis. Om du sjekker nettsidene, så står åpningstidene. Anonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Kan man ikke få gjort dette hos fastlegen? Tror egentlig ikke det skal koste noe heller (eller er dette endret?) Anonymous poster hash: df8d4...9dd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Kan man ikke få gjort dette hos fastlegen? Tror egentlig ikke det skal koste noe heller (eller er dette endret?) Anonymous poster hash: df8d4...9dd Man kan gå til fastlegen også, og det er gratis å teste seg for kjønnssykdommer. Men mange vil helst unngå sånne ting i fastlegejournalen.Anonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Man kan gå til fastlegen også, og det er gratis å teste seg for kjønnssykdommer. Men mange vil helst unngå sånne ting i fastlegejournalen.Anonymous poster hash: c1990...bde Mulig jeg er helt idiot her, men hvorfor det? Anonymous poster hash: df8d4...9dd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Må være fordi det er flaut da.Anonymous poster hash: 2cb14...5d3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Det er ikke gratis hos fastlegen, du betaler for konsultasjonen + utstyr for prøvetakning. Anonymous poster hash: 26dad...b18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Men, dersom du har en fastlege gjennom SiO (du nevnte du var ung, så kanskje du er student), så blir pengene refundert. Og hvem bryr seg om hva som står i journalen! Er man syk så er man syk. Fastlegen bryr seg like mye om deg og dine sykdommer, som kassadama bryr seg om du kjøper taco til middag. Anonym#7 Anonymous poster hash: 26dad...b18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Det er ikke gratis hos fastlegen, du betaler for konsultasjonen + utstyr for prøvetakning. Anonymous poster hash: 26dad...b18 Det er gratis å teste seg for kjønnssykdommer, også hos fastlegen. Hele poenget er at det skal være gratis, så folk senker terskelen for å teste seg.Anonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Mulig jeg er helt idiot her, men hvorfor det? Anonymous poster hash: df8d4...9dd Fordi mange synes det er kleint, ja. Særlig senere i livet, når alle ungdommens krumspring er dokumentert i det vide og det brede. Men det er jo bare å gå til fastlegen, om du føler mest for det. De har sikkert sett det meste.Anonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Det er gratis å teste seg for kjønnssykdommer, også hos fastlegen. Hele poenget er at det skal være gratis, så folk senker terskelen for å teste seg.Anonymous poster hash: c1990...bde Merkelig at jeg betalte sist jeg var der, da. Men en fremmed på internett har nok mer rett enn det jeg har av mine egne erfaringer... Anonymous poster hash: 26dad...b18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Merkelig at jeg betalte sist jeg var der, da. Men en fremmed på internett har nok mer rett enn det jeg har av mine egne erfaringer... Anonymous poster hash: 26dad...b18 "– Undersøkelse, behandling og kontroll er gratis, ettersom klamydia ifølge smittevernloven er definert som en allmennfarlig smittsom sykdom. Dersom man i samme time kommer med flere problemstillinger, som ikke gjelder kjønnssykdommer, vil ikke timen lengre være gratis."http://www.studenttorget.no/index.php?show=4940&expand=3797,4940&artikkelid=10833Anonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 "– Undersøkelse, behandling og kontroll er gratis, ettersom klamydia ifølge smittevernloven er definert som en allmennfarlig smittsom sykdom. Dersom man i samme time kommer med flere problemstillinger, som ikke gjelder kjønnssykdommer, vil ikke timen lengre være gratis."http://www.studenttorget.no/index.php?show=4940&expand=3797,4940&artikkelid=10833Anonymous poster hash: c1990...bde Klamydia, ja. Én spesifikk kjønnsykdom. Ikke teste seg kjønnsykdomm(er) generelt. Hvis du går til legen og sier "jeg har plager i underlivet, og vil teste meg for kjønnsykdommer" vil han eller hun ta flere tester, men hvis du sier "jeg vil ta en klamydiatest" da stemmer det, det du sier. Men ikke kom her og kom her! Anonymous poster hash: 26dad...b18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Klamydia, ja. Én spesifikk kjønnsykdom. Ikke teste seg kjønnsykdomm(er) generelt. Hvis du går til legen og sier "jeg har plager i underlivet, og vil teste meg for kjønnsykdommer" vil han eller hun ta flere tester, men hvis du sier "jeg vil ta en klamydiatest" da stemmer det, det du sier. Men ikke kom her og kom her! Anonymous poster hash: 26dad...b18 Hva sliter du med, egentlig? Så hissig over kjønnssykdommer Jeg vet ikke hva slags kjønnssykdommer du testet deg for, men det er flere av dem som regnes som "allmennfarlige og smittsomme"n(syfilis, gonoré, klamysia, hepatitt og hiv bl,a). . Men om du kun skal teste deg for for eks herpes, er det ikke regnet i den kategorien.Anonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Hva sliter du med, egentlig? Så hissig over kjønnssykdommer Jeg vet ikke hva slags kjønnssykdommer du testet deg for, men det er flere av dem som regnes som "allmennfarlige og smittsomme"n(syfilis, gonoré, klamysia, hepatitt og hiv bl,a). . Men om du kun skal teste deg for for eks herpes, er det ikke regnet i den kategorien.Anonymous poster hash: c1990...bde Sorry, haha, ikke hissig over kjønnsykdommer, men jeg er kverulant når jeg er trøtt! (Så jeg får vel si natta med det samme) Men derfor er det viktig å påpeke nettopp at det ikke er alt som er gratis, men bare noen type tester. Men, for all del, det finnes mange mange smutthull, for eksempel helsestasjoner, som har mange tjenester gratis. Jeg, for min del, ville bare ta en generell test av flere typer, for å sjekke at alt står til, så derfor betalte jeg også. Anonymous poster hash: 26dad...b18
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Sorry, haha, ikke hissig over kjønnsykdommer, men jeg er kverulant når jeg er trøtt! (Så jeg får vel si natta med det samme) Men derfor er det viktig å påpeke nettopp at det ikke er alt som er gratis, men bare noen type tester. Men, for all del, det finnes mange mange smutthull, for eksempel helsestasjoner, som har mange tjenester gratis. Jeg, for min del, ville bare ta en generell test av flere typer, for å sjekke at alt står til, så derfor betalte jeg også. Anonymous poster hash: 26dad...b18 Alt i orden Jeg ville uansett heller gått til Olafiaklinikken (om jeg var ts), for de tester for alt om man har behov for det. De tester også for mycoplasma, noe fastleger ofte ikke gjør, har jeg inntrykk av.http://www.side2.no/3325007.htmlAnonymous poster hash: c1990...bde
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #17 Skrevet 6. oktober 2014 Dersom du går til fastlegen for å ta klamydiatest, eller "sjekke deg for kjønnssykdommer", er både konsultasjon, prøvetaking og evt behandling gratis. Men dersom du på slutten av en konsultasjon som i hovedsak dreier seg om andre ting, ber om i tillegg å få tatt en klamydiatest, må du betale for konsultasjonen. Anonymous poster hash: e9187...f2e
Persephone Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #18 Skrevet 6. oktober 2014 [quoname=AnonymBruker" post="15199146" timestamp="1412546728] Men, dersom du har en fastlege gjennom SiO (du nevnte du var ung, så kanskje du er student), så blir pengene refundert. Og hvem bryr seg om hva som står i journalen! Er man syk så er man syk. Fastlegen bryr seg like mye om deg og dine sykdommer, som kassadama bryr seg om du kjøper taco til middag. Anonym#7Anonymous poster hash: 26dad...b18
Persephone Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #19 Skrevet 6. oktober 2014 Olafiaklinikken er gratis. Om du sjekker nettsidene, så står åpningstidene. Anonymous poster hash: c1990...bde Supert! Er det bare å komme når de har åpent, eller må man ha time?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #20 Skrevet 9. oktober 2014 Supert! Er det bare å komme når de har åpent, eller må man ha time? Det er både drop n og timebestilling, tror jeg, men det kan være lurt å møte når de åpner pga en del pågang. De er i alle fall flinke og sjekker for alt, tar utstryk osv. http://www.oslo-universitetssykehus.no/omoss_/avdelinger_/olafiaklinikken_Anonymous poster hash: c1990...bde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå