AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg satt og tenkte litt på en ting. Tidligere, har jeg møtt på gutter som har sagt ´´Jeg er ikke klar for forhold enda, jeg trenger tid til å tenke´´, ´´jeg liker deg veldig godt, men er redd for å binde meg´´, akkurat nå prioriterer jeg karriere, er redd jeg ikke har tid til deg. Men på et senere tidspunkt. Dette var feil timing´´. Her får du klar beskjed på at han/hun ikke er klar ENDA, og flere av de kan be deg om å vente. Men så hender det at du aldri hører fra de. Så har du folk som er fast bestemt på å ikke ha noe mer med deg å gjøre, fordi de er redde for å bli forelsket og å binde seg. De bestemmer seg for ikke å bli forelsket, og dermed avviser de deg og bryter kontakten. Men så hører du fra de på et senere tidspunkt. Det er rart hvordan noen endrer mening/interesserer og følelser. Når man er fast bestemt på å ikke gå videre med en person, hender det man angrer seg. Når man er i tvil, og sjansen er 50/50, så ender det ofte opp med at man ikke ender opp sammen. Noen som har tenkt på det på den måten? Anonymous poster hash: 44621...9fb
Nettinettet Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg satt og tenkte litt på en ting. Tidligere, har jeg møtt på gutter som har sagt ´´Jeg er ikke klar for forhold enda, jeg trenger tid til å tenke´´, ´´jeg liker deg veldig godt, men er redd for å binde meg´´, akkurat nå prioriterer jeg karriere, er redd jeg ikke har tid til deg. Men på et senere tidspunkt. Dette var feil timing´´. Her får du klar beskjed på at han/hun ikke er klar ENDA, og flere av de kan be deg om å vente. Men så hender det at du aldri hører fra de. Så har du folk som er fast bestemt på å ikke ha noe mer med deg å gjøre, fordi de er redde for å bli forelsket og å binde seg. De bestemmer seg for ikke å bli forelsket, og dermed avviser de deg og bryter kontakten. Men så hører du fra de på et senere tidspunkt. Det er rart hvordan noen endrer mening/interesserer og følelser. Når man er fast bestemt på å ikke gå videre med en person, hender det man angrer seg. Når man er i tvil, og sjansen er 50/50, så ender det ofte opp med at man ikke ender opp sammen. Noen som har tenkt på det på den måten? Anonymous poster hash: 44621...9fb Hvorfor bruke tid på å tenke over alt som ikke førte med seg noe? Men bare sånn for å svare på det du lurer på. De som ombestemmer seg når de først sier nei, ombestemmer seg ikke, de bare tar til takke med for en liten eller lengre stund.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 Fordi det er viktig å reflektere over livet! Jeg vet om folk som har ombestemt seg i datingfasen, og blitt sammen. Og de er fortsatt sammen. Det finnes faktisk ting som angst, depresjon, generell psykiske lidelser, ulykke etc som gjør at folk er redd for å få seg en kjæreste akkurat nå eller at det ikke passer. Jeg vet også om par som sier de har mistet følelser, går fra hverandre og finner tilbake til hverandre og forholdet blir sterkere. Andre par, der den ene mister følelser, slår opp og angrer måneder senere. Og andre par igjen, som lover hverandre ditten og datten, der den ene ender opp utro eller annet. Anonymous poster hash: 44621...9fb 1
Gjest Iben Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) De som ombestemmer seg når de først sier nei, ombestemmer seg ikke, de bare tar til takke med for en liten eller lengre stund. Tullpreik. Det kan ha like mye å gjøre med at man faktisk er seriøs, og har et mål om at et evt. forpliktende forhold skal vare livet ut. Da er det naturlig å gå igjennom faser av både usikkerhet og grublerier, spesielt dersom den andre personen er litt pushy og alt for sikker i sin sak. For noen er dette en stor avgjørelse å ta, ikke bare for ens egen del, men også for den andres del. Endret 6. oktober 2014 av Iben 1
Solstråle1984 Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg er helt enig med Iben! Jeg har tidligere selv bestemt meg for ikke å bli kjæreste med en gutt. På den tiden var det mye som stoppet meg. Tro det eller ei, jeg var kjempe glad i han. Likte han godt. Men det var flere faktorer som førte til at jeg ikke valgte å bli sammen med han da. Senere, angret jeg på valget mitt. Da brukt e jeg god tid til å tenke på alt dette med meg og han. Og ville tilbake. Jeg leser at det er flere som hevder at hvis man er interessert/ liker noen, så gir man alt og lager tid for å være med personen. Dessverre, er det ikke så lett. Jeg hadde selv blitt såret tidligere, og derfor nektet jeg meg selv å gå inn i et nytt forhold. Tillitten min til han måtte bygges opp. Og hva med folk som har traumer fra et tidligere forhold? Eller folk som har gjennomgått dødsfall i familien? Voldtekt? Dårlig selvtillitt? Det er så mange faktorer som spiller inn. Folk som aldri har gjennomgått noe av dette, tror det er enkelt. Dette var bare for å lufte meg litt. Kritiserer ingen! 1
Nettinettet Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Tullpreik. Det kan ha like mye å gjøre med at man faktisk er seriøs, og har et mål om at et evt. forpliktende forhold skal vare livet ut. Da er det naturlig å gå igjennom faser av både usikkerhet og grublerier, spesielt dersom den andre personen er litt pushy og alt for sikker i sin sak. For noen er dette en stor avgjørelse å ta, ikke bare for ens egen del, men også for den andres del. Ja beklager, jeg antok noen ting jeg ikke burde når jeg leste TS sitt innlegg. Hvis TS ikke er den jeg tror hun er, så er jeg helt enig med deg Endret 6. oktober 2014 av Nettinettet
Nettinettet Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Fordi det er viktig å reflektere over livet! Jeg vet om folk som har ombestemt seg i datingfasen, og blitt sammen. Og de er fortsatt sammen. Det finnes faktisk ting som angst, depresjon, generell psykiske lidelser, ulykke etc som gjør at folk er redd for å få seg en kjæreste akkurat nå eller at det ikke passer. Jeg vet også om par som sier de har mistet følelser, går fra hverandre og finner tilbake til hverandre og forholdet blir sterkere. Andre par, der den ene mister følelser, slår opp og angrer måneder senere. Og andre par igjen, som lover hverandre ditten og datten, der den ene ender opp utro eller annet.Anonymous poster hash: 44621...9fb Ja sånn er livet og sånn er kjærligheten. Man har ikke noe kontroll over andre menneskers følelser, meninger eller tanker, men man kan påvirke dem. Og det er også det som gjør at folk ofte endrer mening når de treffer noen og blir kjent med noen. Hvordan menneskene oppfører seg mot oss, avgjør om vi ønsker å se mer eller mindre til dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå