Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt hjelp!

Vi har nettopp fått vårt første barn, og har tatt nyfødtbilder hos fotograf.. Jeg lurer på om jeg skal gi foreldrene mine et som er forstørret på lerret/i ramme, til jul? Er dette bra nok å gi alene eller burde jeg gi mer? Er det i det hele tatt greit og gi bilder til jul??

Dette er første barnebarn og veldig stort for foreldrene mine :)!

(Kommer til å bli det eneste på ganske mange år da jeg kun har veldig små søsken!)

Anonymous poster hash: df339...a37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er jo en flott gave å gi til stolte besteforeldre:)

• Liker 3
Skrevet

Høres ut som en kjempekoselig julegave!

Kanskje dere kunne laget kalender av bildene til den lille også, og gitt.

Eller stort bilde innrammet og kanskje med en pose twist eller annen konfekt eller om det er noe annet smått de trenger?

Skrevet

det er en kjempefin gave! jeg feks ville blitt overlykkelig om min mor hadde gitt meg en sånn gave av feks småsøsknene mine :)

Anonymous poster hash: 4e51e...743
Skrevet

Det er en fin gave å gi fra barnet.

• Liker 5
Skrevet
mini-mio, on 05 Oct 2014 - 22:53, said:

Det er en fin gave å gi fra barnet.

Det er jo en flott gave fra foreldrene også.

Anonymous poster hash: 23c8b...b55

• Liker 5
Skrevet

Dumt å gi bort noe som tar mye oppbevaringsplass.

Anonymous poster hash: 3c73c...deb

• Liker 4
Skrevet

Dumt å gi bort noe som tar mye oppbevaringsplass.

Anonymous poster hash: 3c73c...deb

Så er det jo meningen at man skal henge opp et bilde da.

• Liker 4
Skrevet

Gå for eit bilde i ramme! :) Ca A4-størrelse med ei fin ramme på :) Svigerinna og svogeren min gav bilde av barna sine til oss, besteforeldre, oldeforeldre og dei andre tantene og onklane! :D Eg synes det var ein fantastisk kjekk presang! :D Bildet har hedersplass i stova. Vi er bare tante og onkel til dei to, og vi er så glade i dei! Veldig kjekt med bilde!

• Liker 1
Skrevet

Ja, akkurat til ungens besteforeldre og når det er første jul er det absolutt bra nok. Bare ikke gi til halve slekta, da blir det fort fullt i hyllene av perifert bekjente småunger.

Anonymous poster hash: f3313...50f

• Liker 4
Skrevet

Jeg er mormor til to. Nå er de 4 og 7 år. Opp gjennom årene har det blitt en del bilder i gave. Heldigvis for meg, så har jeg fått kalender hvert år i A4 format og ikke større bilder enn 13X15, bortsett fra ett i 15x20 av begge to. Det blir mange bilder etter hvert som barna vokser, så jeg bytter ut bildene i ramma hvert år.
Jeg vil jo også ha de nyeste bildene på veggen eller stående så jeg og andre kan se "gullungene" mine.

Hvis jeg skulle hatt oppe alle bildene jeg har fått opp igjenom årene, så hadde jeg hatt 20+.

Fra barnehagen, første skoledag mm.

Jeg har to album som jeg setter inn andre bilder i. Bilder fra turer, julefeiring, bursdager mm.

Kanskje det er lurt å tenke litt over at det kan bli veldig mange bilder av barnebarn etter hvert.

Anonymous poster hash: 888b6...6cc
  • Liker 2
Skrevet

Gå for eit bilde i ramme! :) Ca A4-størrelse med ei fin ramme på :) Svigerinna og svogeren min gav bilde av barna sine til oss, besteforeldre, oldeforeldre og dei andre tantene og onklane! :D Eg synes det var ein fantastisk kjekk presang! :D Bildet har hedersplass i stova. Vi er bare tante og onkel til dei to, og vi er så glade i dei! Veldig kjekt med bilde!

Selv om jeg er glad i tantebarna mine og mannen i sine onkelunger ønsker vi ikke å få innrammede store bilder av dem til hver jul. Det blir for mye å ha på veggene når vi bor i en byleilighet.

Gi bilde til besteforeldrene dersom dere vet at det er noe de ønsker seg, men jeg stemmer for at det er en fin gave fra barnet og ikke fra de voksne.

Anonymous poster hash: cd581...30d

• Liker 4
Skrevet

Jeg sliter selv med alle bilder vi får, og har fått tidligere.

Her har vi fått store brudebilder av søsken. Føler oss forpliktet til å henge opp. Vi fikk de til jul noen år.

Så var det ungene deres som tok bilde ved 1 årsalder, så ved skolestart. Unger som ble konfirmerte.

Vi er tante og onkel til flere, og det har komt inn masse bilder i a 4 format.

Når vi flyttet fikk vi langt mindre vegger. Så har vi barn selv med barnebarn.

Selvfølgelig er vi stolte av alle sammen. Ser noen skriver...gi det til besteforeldre til jul.

Vi er ganske unge, har en moderne stil,men vil ikke ha vegger fulle av div bilder. Av barnebarn har vi selv bedt om str. Og de henger ikke på vegger.

Hvert år er det kalendre fra tante og onkelunger også.

De har pøst på med allslags bilder yil oldeforeldre også. Hvor mange bilder vil dere gi bort gjennom årene?

Stakkars hjemmehjelp til oldeforeldre, hun bruker tiden til støvtørking av blder

Og vi vet det kommer flere brylluper, barn til familien, oppigjengifte osv.....til å bli sprø av

Anonymous poster hash: 1001d...e23
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er mormor til to. Nå er de 4 og 7 år. Opp gjennom årene har det blitt en del bilder i gave. Heldigvis for meg, så har jeg fått kalender hvert år i A4 format og ikke større bilder enn 13X15, bortsett fra ett i 15x20 av begge to. Det blir mange bilder etter hvert som barna vokser, så jeg bytter ut bildene i ramma hvert år.

Jeg vil jo også ha de nyeste bildene på veggen eller stående så jeg og andre kan se "gullungene" mine.

Hvis jeg skulle hatt oppe alle bildene jeg har fått opp igjenom årene, så hadde jeg hatt 20+.

Fra barnehagen, første skoledag mm.

Jeg har to album som jeg setter inn andre bilder i. Bilder fra turer, julefeiring, bursdager mm.

Kanskje det er lurt å tenke litt over at det kan bli veldig mange bilder av barnebarn etter hvert.

Anonymous poster hash: 888b6...6cc

Dette er jo (i mine øyne) en kjempegod ide. Koselig å ha ett eller to bilder oppe/fremme, men det blir fort lite veggplass etterhvert som barna vokser og det gjerne kommer flere barn i familien. Så jeg hadde gått for bilder som er store nok til å være pene på veggen/stående i f.eks ei hylle o.l., men små nok til å gå inn i et album (kan jo gi med et album med en liten lapp om at etterhvert som det blir flere bilder, kan de jo putte noen inn i den).

Jeg vet at mine foreldre hadde satt mer pris på en slik variant, de har ikke bilder oppe av familie generelt, men de har masse album! Nå kjenner jo du deres familie bedre enn oss på forumet, men det er jo verd å vurdere forslaget som kom her.

• Liker 1
Skrevet

Selv om jeg er glad i tantebarna mine og mannen i sine onkelunger ønsker vi ikke å få innrammede store bilder av dem til hver jul. Det blir for mye å ha på veggene når vi bor i en byleilighet.

Gi bilde til besteforeldrene dersom dere vet at det er noe de ønsker seg, men jeg stemmer for at det er en fin gave fra barnet og ikke fra de voksne.

Anonymous poster hash: cd581...30d

Bur sjølv i liten leilighet i byen :) Vi har bare to vi er tante og onkel til foreløpig, og vi synes det er kjempestas å ha eit bilde av dei på hylla. Men det er jo klart at ein ikkje skal gi det kvart år! Det blir jo fullt!

Vi fekk innramma bilde i tillegg til ein større presang. Men det er jo forskjellig kor mykje og store presanger ein pleier å gi.

TS, bare ikkje gi stort lerret.. Heller eit innramma bilde dei kan ha på ein kommode, ei hylle eller henge på ein vegg. Husk at du kanskje får fleire barn etterkvart, og sjølv om søsknene dine er langt yngre enn deg, så vil det nok med årene komme barn og bilder derfra også. :)

• Liker 1
Skrevet

Bilder av andre er det siste jeg ønsker meg i gave. Særlig fordi det følger med en forventing om å henge det opp. Jeg har små innrammede bilder av nevøer og nieser hjemme men de har jeg bedt om å få selv, og det er kun ett lite bilde pr barn. Søskens bryllupsbilder ville ikke kommeret på tale å henge opp, vi har ikke en gang hengt opp vårt eget.

Min bestemor har fått bilde av mine barn i gaver, for hun har en slik diger vegg med familiebilder. Men mine svigerforeldre får kun kalendere med bilder.

Store lerreter bør kun gis til folk man er helt sikker på ønsker seg det.

Anonymous poster hash: 2c2b2...33d

• Liker 3
Skrevet

Det er bra nokk, mine får det til jul 😊 super gave

Skrevet

Gå for noe mindre enn et lerret. Det kommer til å bli mye bilder etter hvert. Og ikke bli sur om bilder ikke henges opp.

Anonymous poster hash: fe545...e73

• Liker 1
Skrevet

Det er bra nokk, mine får det til jul 😊 super gave

For dem som ønsker seg slike ting er det sikkert en super gave, men for man må være sikker på at det er tilfellet. Det er ingen selvfølgelighet, selv blant besteforeldre, særlig ikke store forstørrelser.

Anonymous poster hash: 2c2b2...33d

• Liker 1
Skrevet

Mine inngifte besteforeldre har bilder av alle sine barnebarn...Er snakk om 20+ barnebarn :fnise: De bare popper ut og familien er kåte kaniner hele gjengen :skratte:
Men det er en kjempefin gave, stort bilde eller lite bilde, alle får vel sin egen plass på ei hylle eller en vegg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...