Gå til innhold

Ta kontakt etter date? Tinder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Har ganske nettopp fått meg Tinder. Har vært på date med en derfra tidligere denne uken. Daten gikk greit, vi hadde ting å snakke om, og det var ikke kleint. Har ikke hørt et ord fra han etterpå, så han er vel neppe interessert. Hva er egentlig "koden" når det kommer til slike ting på Tinder? Er det vanlig å si ifra at man ikke vil møtes mer hvis man har vært på date? Eller ikke si noe som helst? Burde jeg ta kontakt med han hvis jeg vil møte han, selv om han ikke har sagt et pip til meg? Kan jo hende han synes jeg var en freak siden han ikke har tatt kontakt:P

Mulig dette er litt dumme spørsmål, men jeg er helt blank når det kommer til dating, spesielt på Tinder. :icon_lol:

Anonymous poster hash: 35815...3dc
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min erfaring er at hvis de er interessert, så tar de kontakt.

Sa han noe spesielt på slutten av daten? :)

• Liker 2
Skrevet

Om ingen av partene tar kontakt, ser jeg ikke noe poeng i å gi beskjed om at man ikke ønsker å møtes igjen. Den gjensidige stillheten kan vel ikke misforstås.

Om den ene parten tar kontakt, tenker i alle fall jeg at det er mest høflig og hyggelig å gi beskjed om at "det var hyggelig, men tror nok dessverre ikke vi passer helt sammen" eller noe lignende, fremfor bare ikke å svare.

Anonymous poster hash: 0b0bd...029
  • Liker 2
Skrevet

Kanskje han tror du ikke er interessert siden du ikke har tatt kontakt..

• Liker 1
Skrevet

Kanskje han tror du ikke er interessert siden du ikke har tatt kontakt..

Jeg er ikke TS, men er i samme situasjon. Møtte en mann på fredag, vi dro ut, drakk og hadde det veldig hyggelig... Trodde jeg. Null melding fra han etter det. Man sier alltid at man ikke skal spille spill, være seg selv osv. Men i mine øyne er det mannen som bør ta initativ etter en date. Viser man at man er interessert så vil det heller ikke være noe spennende eller noe å jakte på, han vet nøyaktig hvor han har deg. Vil si noen til og med tester deg ut. Ikke skriv noe, så vil kanskje nysgjerrigheten og egoet føre til at han gjør det. Har opplevd det så mange ganger nå. Menn som tilsynelatende ikke er interessert etterpå, men med en gang de ikke vet hvor de har deg så vil det trigge dem. Det er kanskje et primitivt instinkt, men tror nok det ligger mye i det.

Om en mann vil møtes igjen så vil han være over kvinnen som fluer over en søplekasse.

Meen, så ble jeg med han hjem etter en fuktig kveld på byen også da... :plystre: Det var kanskje dumt, men man lærer så lenge man lever.

Anonymous poster hash: 339f1...857

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ikke TS, men er i samme situasjon. Møtte en mann på fredag, vi dro ut, drakk og hadde det veldig hyggelig... Trodde jeg. Null melding fra han etter det. Man sier alltid at man ikke skal spille spill, være seg selv osv. Men i mine øyne er det mannen som bør ta initativ etter en date. Viser man at man er interessert så vil det heller ikke være noe spennende eller noe å jakte på, han vet nøyaktig hvor han har deg. Vil si noen til og med tester deg ut. Ikke skriv noe, så vil kanskje nysgjerrigheten og egoet føre til at han gjør det. Har opplevd det så mange ganger nå. Menn som tilsynelatende ikke er interessert etterpå, men med en gang de ikke vet hvor de har deg så vil det trigge dem. Det er kanskje et primitivt instinkt, men tror nok det ligger mye i det.

Om en mann vil møtes igjen så vil han være over kvinnen som fluer over en søplekasse.

Meen, så ble jeg med han hjem etter en fuktig kveld på byen også da... :plystre: Det var kanskje dumt, men man lærer så lenge man lever.

I mine øyne bør man gjøre det man har lyst til, bare unngå å være innpåsliten. Hvorfor overtenke så mye?

• Liker 2
Skrevet

TS her! Det er dette jeg også tenker. Hvis han er interessert tar han kontakt, men blir jo litt redd for at han tenker det samme som meg, at jeg tar kontakt hvis jeg er interessert!

Da vi avsluttet daten sa han "vi snakkes", men det er vel kanskje bare høflighetsfraser...

• Liker 1
Skrevet

Min erfaring er at hvis de er interessert, så tar de kontakt.

Sa han noe spesielt på slutten av daten? :)

Ja, han sa "vi snakkes!" Hørt den før da...

Skrevet

Virker som en ons i ditt tilfelle, og da er det som regel en gjensidig forståelse av at det ikke er mer etter det.

Anonymous poster hash: 33d73...078

Skrevet

Jeg var på date med en fra Tinder i mars, det var hyggelig men hørte ikke noe mer etter det. I august tok han kontakt igjen og ville treffes på nytt. Ooooookeeeei, tenkte jeg. Jaja, det var jo hyggelig så gir han en sjanse liksom.

Han brukte daten som en slags psykologtime, jeg var psykologen og han snakket lenge om at han trivdes med å gå ute om natten og regnet, for da kunne ingen se at han gråt. Han snakket leeeenge om alle disse stemmene i hodet etc(hjelp!, tenkte jeg på dette tidspunktet...), han trengte litt tid til å bli trygg på jenter men at jeg virket som en skikkelig ålright og snill jente... Så sier han at han vil kysse meg og at vi skal dra hjem til han og spille Playstation. Da jeg endelig kom meg vekk sendte han melding etterpå....

"takk for at du fikk meg til å åpne meg. Lenge siden jeg har vært i kontakt med disse følelsene. Det hjalp. Var skummelt, men fint. Takk".

Så kanskje du ikke taper så mye på at han ikke tar kontakt? :fnise: man vet faen meg aldri med folk.

Anonymous poster hash: df80a...b20
  • Liker 2
Skrevet

Jeg møtte også en mann på tinderdate i helgen. Det var han som tok initiativet og spurte om vi skulle ta et par glass vin sammen. Daten gikk over all forventning, vi hadde masse å prate om, holdt hender og klemte hverandre, men i motsetning til AB#5 så ble jeg ikke med fyren hjem. Fikk "takk for i går"-melding av ham neste morgen, og vi har holdt samtalen gående på Facebook. Kjenner det kribler skikkelig i magen og håper så inderlig at vi møtes igjen snarest mulig, men jeg er redd for å virke pågående og masete :klaske: Havnet i den fellen i fjor høst da jeg traff en mann jeg umiddelbart falt pladask for, noe som etter en stund viste seg å ikke være gjensidig til tross for flere dates, og hele "forholdet" vårt endte brått da han ble med meg hjem etter en veldig fuktig kveld på byen.

Ønsker bare at det går bedre denne gangen.. :daane:

Anonymous poster hash: 4331d...e44
Skrevet

Jeg møtte også en mann på tinderdate i helgen. Det var han som tok initiativet og spurte om vi skulle ta et par glass vin sammen. Daten gikk over all forventning, vi hadde masse å prate om, holdt hender og klemte hverandre, men i motsetning til AB#5 så ble jeg ikke med fyren hjem. Fikk "takk for i går"-melding av ham neste morgen, og vi har holdt samtalen gående på Facebook. Kjenner det kribler skikkelig i magen og håper så inderlig at vi møtes igjen snarest mulig, men jeg er redd for å virke pågående og masete :klaske: Havnet i den fellen i fjor høst da jeg traff en mann jeg umiddelbart falt pladask for, noe som etter en stund viste seg å ikke være gjensidig til tross for flere dates, og hele "forholdet" vårt endte brått da han ble med meg hjem etter en veldig fuktig kveld på byen.

Ønsker bare at det går bedre denne gangen.. :daane:

Anonymous poster hash: 4331d...e44

TS her! Din situasjon høres iallefall mer lovende ut enn min. Fikk klem da vi møttes og da vi dro til hvert vårt, men bortsett fra det, ingen fysisk berøring, hehe.

Skrevet

Synes du kan ta kontakt dersom du føler for det. Jeg møtte en fyr fra tinder for noen mnd siden. Han virket litt sjenert… da jeg tok kontakt igjen etter daten, sånn noen minutter etter at jeg dro, skrev han tilbake og spurte om jeg ikke ville komme tilbake (daten ble litt klein) haha. Så ble det hyggelig til slutt :) Han ville mest sannsynlig ikke tatt ins selv hvis jeg ikke gjorde det!

Noen er rett og slett trege og sløve… :/

Anonymous poster hash: c36d3...8d3
Skrevet

Synes du kan ta kontakt dersom du føler for det. Jeg møtte en fyr fra tinder for noen mnd siden. Han virket litt sjenert… da jeg tok kontakt igjen etter daten, sånn noen minutter etter at jeg dro, skrev han tilbake og spurte om jeg ikke ville komme tilbake (daten ble litt klein) haha. Så ble det hyggelig til slutt :) Han ville mest sannsynlig ikke tatt ins selv hvis jeg ikke gjorde det!

Noen er rett og slett trege og sløve… :/

I mitt tilfelle er jeg den som er litt sjenert. Kan jo hende han tror at jeg ikke er interessert på grunn av det.

Skrevet

I mitt tilfelle er jeg den som er litt sjenert. Kan jo hende han tror at jeg ikke er interessert på grunn av det.

Nettopp. Ta kontakt igjen da! Hva skader? :)

Gjest multibox
Skrevet

Kan dere jenter slutte å være så sykt stae på at det er mannen som skal ta initiativ til alt?? Mange sjenerte menn der ute som dere ikke tror er interesserte bare fordi dere av prinsipp mener det ikke er deres ansvar å ta initiativet.

Jeg dro det helt ut en gang med en jente bare for å dra motsatt prinsipp, overså alle hintene hennes om at jeg skulle ta initiativet, og hva skjedde? Det døde ut helt til jenta turte å være direkte over telefonen i fylla.

Skrevet

Kan dere jenter slutte å være så sykt stae på at det er mannen som skal ta initiativ til alt?? Mange sjenerte menn der ute som dere ikke tror er interesserte bare fordi dere av prinsipp mener det ikke er deres ansvar å ta initiativet.

Jeg dro det helt ut en gang med en jente bare for å dra motsatt prinsipp, overså alle hintene hennes om at jeg skulle ta initiativet, og hva skjedde? Det døde ut helt til jenta turte å være direkte over telefonen i fylla.

Problemet er at dere mannfolk mister interessen med en gang jenta tar kontakt først!

• Liker 4
Skrevet

Problemet er at dere mannfolk mister interessen med en gang jenta tar kontakt først!

Det kommer da helt an på mannen, og hvor interessert han i utgangspunktet var. Det er jo ikke sånn at alle menn er kjempeinteressert fra starten av for så å miste all interesse så fort det kommer en melding?

• 2 måneder senere...
Skrevet

Det kommer da helt an på mannen, og hvor interessert han i utgangspunktet var. Det er jo ikke sånn at alle menn er kjempeinteressert fra starten av for så å miste all interesse så fort det kommer en melding?

Hei!

Jeg var på date for et par uker siden, og som sagt det ble litt kleint, og vi begge var litt sjenerte, men vi syns daten gikk bra. Jeg fikk en følelse av han likte meg, men hørte ikke noe etter daten. Tok derfor selv kontakt med han, for å sitte å tenke og lure, er rett å slett selvpining. Jeg fikk svar, men ikke før dagen etterpå. Vi skrev noen meldinger da. Det er ikke veldig lenge siden han kom ut av et langvarig forhold, eller det er 1 års tid siden, men jeg fikk inntrykk av at han sliter med det, selv om han sier at de ble enige om det, pga av at barna. Jeg føler egentlig at han trenger litt tid, for jeg vet han liker meg. Så jeg har bestemt meg for å gi han tid, men spørsmålet er, hvor lang tid skal jeg gi, før jeg går videre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...