Charmina Skrevet 13. juli 2004 #1 Del Skrevet 13. juli 2004 Hei :-) Leste i avisen at det er flere som forsikrer dyrene sine og pelsene sine enn det er folk som forsikrer ungene sine :o !!At det faktisk bare er en av ti som kjøper forsikring på barn! Dette var noe av det første vi gjorde da vi fikk barn - utenkelig å ikke ha det liksom! Tenk om noe skjer med det kjæreste vi har? MEn det lønner seg å sjekke de ulike selskapene og se hva de dekker og ikke! Forskjellene var iallefall store da vi valgte forsikring! Sommerklem Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
achillea Skrevet 14. juli 2004 #2 Del Skrevet 14. juli 2004 Begge ungene min har blitt forsikret mot ulykke og sykdom da de var ca 1 måned gammel. Har aldri vært spørsmål om noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Størstemann er forsikret men miniagurken har vi ikke forsikret enda, for forsikringselskapet vårt forsikrer ikke barn under ett år. Så jeg driver å skal finne ut hvor jeg skal forsikre han da. Tåpelig forsikringselskap! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 14. juli 2004 #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Begge ble forsikret fra fødsel av - gave fra besteforeldrene!! :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 14. juli 2004 #5 Del Skrevet 14. juli 2004 Barna våre er forsikret gjennom barnas trygghetskonto. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 14. juli 2004 #6 Del Skrevet 14. juli 2004 Har barneforsikring i tillegg til egen lisensforsikring i forbindelse med sport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 14. juli 2004 #7 Del Skrevet 14. juli 2004 Størstemann er forsikret men miniagurken har vi ikke forsikret enda, for forsikringselskapet vårt forsikrer ikke barn under ett år. Så jeg driver å skal finne ut hvor jeg skal forsikre han da. Tåpelig forsikringselskap! Du kan i de fleste selskaper tegne en vanlig ulykkesforsikring hvis barnet er under ett år. Den dekker da invaliditet som følge av ulykke, men ikke invaliditet som følge av sykdom. Dette er en engangsutbetaling, og du bestemmer selv summen. En får ikke dekket opphold på sykehus, ombygging av hus, ekstra pleie og tilsyn osv som en får ved en dyrere og mer dekkende forsikring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heksa Skrevet 14. juli 2004 #8 Del Skrevet 14. juli 2004 ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 14. juli 2004 #9 Del Skrevet 14. juli 2004 Ja - hunden også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSol Skrevet 14. juli 2004 #10 Del Skrevet 14. juli 2004 miniagurken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innl *Fiona* Skrevet 14. juli 2004 #11 Del Skrevet 14. juli 2004 Aldri skjønt den hodeløse besettelsen enkelte har med dyr... Det må være en enkel prioritering at vi setter menensker først. Selvsagt forsikret gullet, noe av det første jeg gjorde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 14. juli 2004 #12 Del Skrevet 14. juli 2004 Finnes det noen foriskringsselskap der man kan tegne sykeforsikring for barnet før det er ett år gammelt? I mitt foriskringsselskap kan man kun tegne ulykkesforsikring og så endre den når barnet fyller 1 år. De mente dette var samme regel hos alle, men de kan jo ta feil. Er det noen som har sykeforsikret tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cilla Skrevet 14. juli 2004 #13 Del Skrevet 14. juli 2004 Vi har forsikret vårt barn i Storebrand, mot både ulykke og sykdom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 14. juli 2004 #14 Del Skrevet 14. juli 2004 Barna våre er forsikret gjennom barnas trygghetskonto. Mitt også. Men har hørt rykter om at denne forskikringen muligens ikke dekker alt....? Noen som vet om denne holder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #15 Del Skrevet 14. juli 2004 Hei! Så kjekt at dere forsikrer ungene deres :-) Vi valgte Vesta og fikk skikkelig sykeforsikring fra fødselen av! Endel banker har også gode forsikringer har jeg hørt! Sommerklem Charmina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
achillea Skrevet 14. juli 2004 #16 Del Skrevet 14. juli 2004 Finnes det noen foriskringsselskap der man kan tegne sykeforsikring for barnet før det er ett år gammelt? I mitt foriskringsselskap kan man kun tegne ulykkesforsikring og så endre den når barnet fyller 1 år. De mente dette var samme regel hos alle' date=' men de kan jo ta feil. Er det noen som har sykeforsikret tidligere?[/quote'] Jeg har LO Favør barneforsikring og det er muligens at Sparebank1 sin barneforsikring også gjelder fra fødselen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
achillea Skrevet 14. juli 2004 #17 Del Skrevet 14. juli 2004 Mitt også. Men har hørt rykter om at denne forskikringen muligens ikke dekker alt....? Noen som vet om denne holder? Denne forsikringen er ikke verdt noen ting. Den dekker bare en liten sum ved ulykke, mens de aller fleste unger blir uføre som følge av sykdom. Derfor er det så viktig at forsikringen innhar en sykdomsdekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 14. juli 2004 #18 Del Skrevet 14. juli 2004 Mine unger er forsikret i Nordenfjeldske - den dekker både sykdom og ulykke ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 15. juli 2004 #19 Del Skrevet 15. juli 2004 Hei! ....Endel banker har også gode forsikringer har jeg hørt!.. Jepp. Vår bank Sparebank1 har superbe forsikringer for barn. Vi fikk tulla vår forsikra for ulykker, skader, invaliditet etc etc. F.eks hvis hun blir brannskadet og jeg må være lenge på sykehus i forbindelse med behandlingen får vi dekket all mat jeg spiser på sykehuset, transport til/fra hjem, og medisiner etterpå. (må bare huske kvitteringer). La oss håpe vi ALDRI trenger å benytte oss av den forsikringen!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snorkie Skrevet 15. juli 2004 #20 Del Skrevet 15. juli 2004 Begge våre er forsikret fra fødselen av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå