Koselurva Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Hei og go kveld! Jeg har vært sammen med kjæresten min i 7 år nå og føler meg veldig klar til å ta steget inn i ekteskap sammen med han Vi har snakket litt løst og fast om det, så jeg er rimelig sikker på at han er enig, men har har fortsatt ikke fridd! Kjenner jeg han rett kommer han til å gruble på det i en eeeevighet før han tør å gjøre det, noe jeg har kommet fram til at jeg faktisk ikke har tid til, hehe Jeg vurderer derfor å fri selv hvis han ikke har fridd i løpet av året. Han skal selvfølgelig få så mange hint som han må innen da, for jeg vil jo aller helst at han skal gjøre det Hva syns dere om å fri til mannen i deres liv?? Er dette helt teit, eller er det noen av dere som kunne tenke dere å gjort det samme? Jeg er litt skeptisk selv.. Men til det jeg egentlig lurer på; Hvordan er egentlig tradisjonene i forhold til forlovelsesringer vs gifteringer blitt nå? Er det slik at mannen tradisjonelt sett kjøper en forlovelsesring som han frir med, eller er dette noe man kan gjøre sammen? Hva med gifteringer,velger man disse sammen?Jeg vet jo at mange velger å bruke kun en ring og gravere denne til dagen man skal gifte seg, mens andre kjøper to ringer. Jeg bruker ikke ringer så ofte og vil derfor bare ha én (veldig fin) ring. Jeg syns derfor det er sååå urettferdig (og litt skummelt) hvis jeg ikke skal få være med å velge ringen!
Åselin Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg fridde også til mannen. Anbefales! veldig gøy å gjøre! Vi kjøpte ring sammen, men skal nok ikke bruke den hele tiden når vi får gifteringene (som vi også skal kjøpe sammen). Har forresten fått mye creds fra venner og familie for at jeg fridde til mannen, det er overraskende hvor "sjokkerende" det er for mange at dama frir. Lykke til!
GørilB Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Håper mannen frir, noe som sikkert ikke skjer med det første uansett hvor mye jeg hinter. Når det gjelder ringer, så tenker jeg at vi kjøper ringer sammen sånn at vi begge får en ring vi vil ha. Tenker også å bruke de samme ringene i et evt bryllup. Er ikke en person som bruker ringer fra før av, så det holder med en ring for meg. Ønsker ikke å bruke tusenvis av kroner på ringer heller Hvordan tradisjonen er, er jeg usikker på, men de jeg kjenner som er gift, har kun én ring.
masekopp Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg ville ikke fridd. Jeg liker at mannen gjør det. :-p Jeg hadde også tenkt litt sånn at hvis ikke han frir, så vil han ikke. Men det er meg da. Han kjøpte ring til meg som han fridde med og gifteringer kjøper vi sammen. 1
Gjest Wei Wei Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Her skal mannen fri. Ikke noe annet er mulig med takte på tradisjon. Trenger ikke forlovelsesring heller. Syns den tradisjonen kom fra amerikanske filmer.
lykkelige.meg Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Her fridde mannen. Men jeg var begynt å planlegge frieriet, men kom aldri så langt som til å gjennomføre det :-) Mannen hadde kjøpt ringer til oss. Gifteringer kjøper vi ilag.
Gjest Frugull Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 Hos oss fridde min mann.... Vi hadde fått ei skjønn tulle å snakket mye om å gifte oss men fikk aldri bestemt oss for tid og sted. Under dåpen til vesla foran hele familien tar han vesla på armen,holder en nydelig tale å spør til slutt om jeg vil gifte meg med han❤❤❤ Det var fler enn meg som måtte frem med lommetørklet etter dette. Klokke med diamanter hadde han kjøpt fremfor ring. Dette fordi han er gullsmed,og han synes sikkert jeg hadde noen ringer fra før 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå