Gå til innhold

Jegere som poserer med døde dyr - hva er greia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse jakttider ser jeg en del bilder på Facebook av folk som poserer med døde dyr de har skutt. Jeg har overhodet ikke peiling på jakt, så jeg skjønner ikke helt greia. Men det virker som at disse jegerne er veldig stolte av at de har skutt et dyr? Huff, er så glad for at mannen min ikke går på jakt. Jeg synes det er så totalt turnoff med en mann som poserer på denne måten.. :sjokkert: Noen andre som føler det på samme måten, eller er det meg som er rar?

Anonymous poster hash: d45e3...74d
  • Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er greia med å ta bilder av fisken man har fisket, genseren man har strikket, bollene man har bakt eller av seg selv på treningstur? Eller av bilen/motorsykkelen wller den velstelte hagen?

Folk tar bilder i situasjoner der de gjør noe de er interessert i/stolt over/ønsker å dele. Det er da ikke vanskelig å forstå.

Anonymous poster hash: c6359...b1d

• Liker 22
Skrevet

Greia er vel akkurat den samme som med damer som legger ut bilder av middag og bakst på facebook?

• Liker 6
Skrevet

Dem er stolte av hva dem har prestert, altså legger dem ut bilde på FB. Det gjør alle, når dem er stolte over noe.

• Liker 2
Skrevet

Greia er vel akkurat den samme som med damer som legger ut bilder av middag og bakst på facebook?

Det er forskjell på å vise at man synes det er råmorsomt å drepe dyr for gøy, og å bake boller...

Anonymous poster hash: 48bf0...be0

• Liker 3
Skrevet (endret)

Det er forskjell på å vise at man synes det er råmorsomt å drepe dyr for gøy, og å bake boller...

Dreper de dem bare for gøy? Du vet at det kjøttet som du kanskje bruker i matlaginga ikke vokser på trær, ikke sant?

Endret av Iben
  • Liker 7
Gjest Olivia Benson
Skrevet

Dreper de bare "for gøy"da? Skal de ikke spise dyret?

Skrevet

Kan du forklare meg forskjellen på å drepe et dyr og ta med seg kjøttet hjem og å bake boller for å spise de? greier ikke helt se koblingen her, boller kan man vel bare kjøpe i butikken?

• Liker 1
Skrevet

De jakter for mat, og for å holde bestanden nede.

Anonymous poster hash: 24594...a11

• Liker 5
Skrevet

Beklager å være den som sier dette til deg, men kjøtt produseres faktisk ikke i butikken...

Du burde også tatt deg en tur på en gård og bedt en gårdbruker fortelle deg litt om næringskjeden og slikt.

• Liker 4
Skrevet

Bilder av en død ku eller hjemmelaget Burger av en død ku?

Greia er at det er en hobby men også MAT. Og de er stolte. Er det så rart da?

Jeg driver ikke med jakt selv men det er nok ganske vanskelig og hvis man i tilegg får det beste dyret så skjønner jeg at man skryter.

Forresten ku var et dårlig eksempel bytter det ut med noe annet man kan lage Burger av

Anonymous poster hash: 4457a...87d

Skrevet

Folk tar bilder i situasjoner der de gjør noe de er interessert i/stolt over/ønsker å dele. Det er da ikke vanskelig å forstå.

Anonymous poster hash: c6359...b1d

TS her. Joda, jeg skjønner jo at det er vanlig at folk deler bilder av det de er interessert i og stolt over. Men det er jo litt forskjell på ting? For meg virker det bare helt rart hvordan noen kan sitte oppå et dødt dyr med et stort glis. :riste: Æsj.

• Liker 3
Skrevet

TS her. Joda, jeg skjønner jo at det er vanlig at folk deler bilder av det de er interessert i og stolt over. Men det er jo litt forskjell på ting? For meg virker det bare helt rart hvordan noen kan sitte oppå et dødt dyr med et stort glis. :riste: Æsj.

Deler du matbilder av kjøtt selv?

Anonymous poster hash: ef2a4...5a8

Skrevet

Det er faktisk ganske krevende å jakte og å felle et dyr. Det er prestasjon, som fører til stolthet. Det er sånn du får mat på bordet. Det er tradisjon. Faktisk så er elgjakt så tradisjonsrikt at en VGS oppi østerdalen får fri i to dager når elgjakta starter.

Det er mennesklig natur.

Anonymous poster hash: ee23e...595

• Liker 2
Skrevet

Hva er greia med å ta bilde av mat med døde dyr??? Same shit vel, om dyret er helt og ferskt eller tilberedt i biter?

• Liker 1
Skrevet

Deler du matbilder av kjøtt selv?

Anonymous poster hash: ef2a4...5a8

Jeg skjønner hva du vil frem til. Men nei, det gjør jeg ikke. Jeg er ikke så veldig glad i kjøtt. Jeg synes bare det virker så grotesk å vise frem et blodig dyr på den måten. Rett og slett litt harry.

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner hva du vil frem til. Men nei, det gjør jeg ikke. Jeg er ikke så veldig glad i kjøtt. Jeg synes bare det virker så grotesk å vise frem et blodig dyr på den måten. Rett og slett litt harry.

Synes det er værre å gå rundt med dyre pelskåper og liknende, de dyrene har lidet i flere år for å henge rundt noens nakke. De dyrene som blir skutt av jegere har ihvertfall levd livet til det fulle

Gjest Hooty McOwlface
Skrevet

Jeg skjønner at det er en hobby, som kjøttspiser skjønner jeg at dyr må dø for det og jakt skal jo også holde bestand nede osv. I tillegg har jo vilt faktisk levd et godt liv i det fri, det er jo egentlig bedre å skyte en elg enn å kjøpe en kylling som har levd i fangeskap hele livet.

Likevel, jeg skjønner også TS her, jeg synes det kan se litt groteskt ut med et dødt dyr og at det kræsjer litt med en person som står stolt og gliser stolt over at de har tatt et liv.

Jeg er jo en gigantisk hykler som synes det er greit at andre dreper dyr for meg, at jeg spiser dem så lenge jeg ikke må drepe dem selv, men jeg må bare eie det hykleriet.. jeg synes rett og slett ikke det er spesielt attraktivt, faktisk hadde jeg nok kanskje hatt et problem med det om en mann jeg datet avslørte at noe av det han likte best å gjøre i høstferien var å drepe dyr.

• Liker 3
Skrevet

Jeg har full forståelse for hvorfor man jakter, og det er en viktig jobb jegerne gjør. Men jeg har også problemer med å få døde dyr trykket opp i trynet. Jeg syntes kort og greit det er usmakelig å dele bilder av døde dyr. Det har ingenting med at jeg tror kjøttet kommer fra butikken eller er vegeterianer å gjøre. Jeg vet utmerket godt hvor det kommer fra, og hvordan det produseres. Alikevel må jeg få lov til å syntes det er ubehagelig å se middagen min inn i øynene...

• Liker 1
Skrevet

Man viser jo nødvendigvis ikke at det er gøy å drepe, men at man endelig har skutt ett av de dyrene man skal ha. Tro det eller ei, men jakt er faktisk et nødvendig gode - ikke en grusom "lek" for maktsyke, psykoter som bare vil skyte rundt seg. Elgbestanden er alt for stor i Norge, og for at elgene ikke skal trekke inn til husene, i gatene, bli påkjørt på veiene, og dø i forsøk på å prøve å svømme over lange fjorder, så er det bedre å holde bestanden nede. Elgen har et lykkelig, godt liv helt frem til den momentant blir drept. Så lages det godt kjøtt av elgen. Det er ingen som går på jakt som syns det er KOSELIG å drepe, men det er spenning i å jakte, og det er sikkert et snev av stolthet når man har fått dyr. Det er nemlig ikke bare-bare å krype rundt i skogen i timesvis, være helt musestille, osv. Det krever engasjement, kompetanse, tålmodighet og godt samarbeid mellom flere jegere (og hunder).

Anonymous poster hash: dcace...0a9

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...