Gå til innhold

Hvordan skal jeg klare meg som student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er slutt med meg og kjæresten, så jeg har funnet meg et kollektiv.

Husleie + strøm: 5000 kr

Buss: 300

Mat: 2000

Telefon: 300

Sitter jo igjen med 0 kr.

Umulig å finne noe billigere.

Har en jobb ved siden av, med varierende inntekt. Studiet mitt er faktisk en fulltidsjobb, så er jo begrenset hvor mye jeg kan jobbe.

Anonymous poster hash: 75b15...650

Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Du har det mest nødvendige som alle andre studenter. Flere jobber for å kunne kjøpe litt ekstra. Sånn er det desverre

• Liker 5
Skrevet

Sånn er det jo for alle studenter. Jobb etter skolen eller i helgene, så skal du klare deg ganske bra.

Anonymous poster hash: 42771...267
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Du har det mest nødvendige som alle andre studenter. Flere jobber for å kunne kjøpe litt ekstra. Sånn er det desverre heldigvis

Skrevet

Som student kan man ikke forvente å sitte igjen med mye penger i slutten av måneden for shopping/ kos etc. Du har penger til det nødvendige, vil du ha mer så jobb ekstra, men student livet er ikke ferieleir. Penger til overs kommer når man har god jobb, så stikk hodet i boken og les.

Anonymous poster hash: 22dd2...a91
  • Liker 3
Skrevet

Du, jeg har det akkurat likt som deg. Det er ikke akkurat en situasjon som er uforutsett, så det er mye man kan gjøre på forhånd; jobbe i sommerferien, spare, spre det store beløpet man får i august utover. Alt handler om planlegging.

Anonymous poster hash: 7f553...f5c
  • Liker 3
Skrevet

Heltidsstudenten sin tid er forbi, man må jobbe mye ved siden av for å klare seg...

• Liker 1
Skrevet

Men hvordan klarer de (som ikke jobber) å dra ut å feste hver helg, kjøpe mat på skolen hver dag osv osv.?

Skrevet

Skaff deg en helgejobb, så drar du inn et par tusen ekstra i måneden. Spar 500 av disse, så kan du disponere resten. (Og mobilregningen kan du kutte ned med minst 100 kr ved å bytte leverandør).

Anonymous poster hash: 1305f...170
Skrevet

Men hvordan klarer de (som ikke jobber) å dra ut å feste hver helg, kjøpe mat på skolen hver dag osv osv.?

Får hjelp av foreldrene sine, bor billig hos bekjente, jobber i feriene osv...

Anonymous poster hash: 42771...267

• Liker 6
Skrevet

Du får bo hjemme hos mor og far da vel :fnise:

Anonymous poster hash: ce1e1...b13
Skrevet

Jeg har jo en jobb ved siden av studier. Men er ikke lett når jeg er vant med å bruke minst 15.000 kr til det jeg selv ønsker

Skrevet

Kutt telefonbruken. Det er ikke så vanskelig å finne et biligere abonement, men du må kanskje kutte bruken litt. Spis billigere, da kan du spare noen hundrelapper eller mer. Jobb hele sommeren og spar pengene. Kutt festing og ferier, hvis du har tid til det har du tid til å ta en liten jobb.

Anonymous poster hash: 59486...ddf
  • Liker 1
Skrevet

Kutt telefonen ned til 100 pr mnd og vær forsiktig med matbudsjettet, så får du nok 3-400 kr til overs.

Å ha flere tusen til fri disposisjon hver måned det få som har. Også blant voksne i full jobb.

Anonymous poster hash: b661f...906

• Liker 3
Skrevet (endret)

Du trenger sikkert ikke 2000 kr på mat så kan jo ta litt derfra om du trenger andre ting. Også må man hele tiden være fokusert på å leve billig. Kan ikke kjøre kjøpe ny jakke bare fordi den er på tilbud liksom. Da må man gjerne spare et år eller to først :fnise : :

Sorry for helt merkelig innlegg, sitter på mobilen og nå vil den plutselig ikke gå v

Herregud. Hjem I glem det!

Endret av Wonderbitch
Skrevet

Jeg har jo en jobb ved siden av studier. Men er ikke lett når jeg er vant med å bruke minst 15.000 kr til det jeg selv ønsker

Vet du, jeg syns ikke synd på deg.

Prioriter som alle andre.

Skrevet

Så du har fått over 10000 i måneden i lommepenger av samboer? Jøss, du har virkelig godt av å måtte klare deg på studentbudsjett...

Anonymous poster hash: 1467e...3bc

• Liker 9
Skrevet

Du har jo de 18000 man får i aug og Jan:)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er slutt med meg og kjæresten, så jeg har funnet meg et kollektiv.

Husleie + strøm: 5000 kr

Buss: 300

Mat: 2000

Telefon: 300

Sitter jo igjen med 0 kr.

Umulig å finne noe billigere.

Har en jobb ved siden av, med varierende inntekt. Studiet mitt er faktisk en fulltidsjobb, så er jo begrenset hvor mye jeg kan jobbe.

Studentbolig er jo mye billigere.

Har du lite inntekt, men vil beholde levestandard, så må du øke inntekten. Jobber du nå?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...