AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg skal på utveksling 1mnd til Afrika. Er det noen som vet hvilken støtte jeg kan få til dette? Jeg vet at det er mulig å få støtte fra lånekassen til flyreise. Jeg er helst ute etter støtte/stipend/legat og ikke lån. Er det mulig å få en form for bostøtte? Jeg har sendt mail til lånekassen, men det tar evig tid å få svar fra de. Gi gjerne tips om legater som kan være aktuelle, hvis du vet om noen. Anonymous poster hash: e5b9e...3f0
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2014 #2 Skrevet 8. oktober 2014 Ingen? Anonymous poster hash: e5b9e...3f0
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #3 Skrevet 9. oktober 2014 Ingen? Anonymous poster hash: e5b9e...3f0 utveksling i forbindelse med studier? Anonymous poster hash: d749d...8f1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #4 Skrevet 9. oktober 2014 Hvorfor skal staten betale for at du vil ut og oppleve verden? Anonymous poster hash: dccbc...9b8
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #5 Skrevet 9. oktober 2014 Dette vil du/skal du få informasjon om av skolen Anonymous poster hash: 4138c...827
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2014 #6 Skrevet 9. oktober 2014 Jeg skal på utveksling 1mnd til Afrika. Er det noen som vet hvilken støtte jeg kan få til dette? Jeg vet at det er mulig å få støtte fra lånekassen til flyreise. Jeg er helst ute etter støtte/stipend/legat og ikke lån. Er det mulig å få en form for bostøtte? Jeg har sendt mail til lånekassen, men det tar evig tid å få svar fra de. Gi gjerne tips om legater som kan være aktuelle, hvis du vet om noen. Anonymous poster hash: e5b9e...3f0 jeg kjenner til flere som har reist på utveksling til andre land via studier, noen har vært heldige å få gratis skoleplass i land som Australia osv - men må jo fortsatt betale flyreise og opphold selv - dette har man lånekassa til, og man kan få ganske mye av dem. Kjenner til folk som har vært på utveksling i Afrika fordi de har gått på velferdsstudier og slike ting - de har ikke fått noe utover det man får av lånekassa. Tror du som sagt kan søke ekstra lån/stipend til utveksling. Men som sagt, har du startet på et studie og du vet du skal utenlands så MÅ man spare penger! Anonymous poster hash: d749d...8f1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #7 Skrevet 10. oktober 2014 utveksling i forbindelse med studier? Anonymous poster hash: d749d...8f1 I forbindelse med studier ja. Skal kun ha praksis. Skal ikke gå på skole der. Anonymous poster hash: e5b9e...3f0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #8 Skrevet 10. oktober 2014 I forbindelse med studier ja. Skal kun ha praksis. Skal ikke gå på skole der. Anonymous poster hash: e5b9e...3f0 som sagt, dette må man spare til selv. Så må man ta til takke med det man kan få av lånekassa, lån eller ei. Har selv hatt praksis i afrika i forbindelse med studier en måned, måtte betale for gildet selv, men hadde stipend/lån av lånekassa det året jeg studerte dette faget. Hadde lagt meg opp litt på forhånd og jobba mens jeg studerte, Studerte også i Australia et år, la meg opp nesten 60000 i forkant selv i tillegg til å motta stipend/lån av lånekassa. Dette burde du ha tenkt på før. Anonymous poster hash: d749d...8f1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #9 Skrevet 10. oktober 2014 Du kan jo se om det finnes noe her? http://legathandboken.no/ Anonymous poster hash: 37d1b...802
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2014 #10 Skrevet 10. oktober 2014 som sagt, dette må man spare til selv. Så må man ta til takke med det man kan få av lånekassa, lån eller ei. Har selv hatt praksis i afrika i forbindelse med studier en måned, måtte betale for gildet selv, men hadde stipend/lån av lånekassa det året jeg studerte dette faget. Hadde lagt meg opp litt på forhånd og jobba mens jeg studerte, Studerte også i Australia et år, la meg opp nesten 60000 i forkant selv i tillegg til å motta stipend/lån av lånekassa. Dette burde du ha tenkt på før. Anonymous poster hash: d749d...8f1 Du trenger jo ikke virke kvass av den grunn. Jeg sparer og vet at jeg nok må punge ut med en del selv. Jeg bare lurte på om det fantes noen ordninger. Det er ikke alltid like lett å finne frem til slike ting selv. Anonymous poster hash: e5b9e...3f0 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2014 #11 Skrevet 11. oktober 2014 Du trenger jo ikke virke kvass av den grunn. Jeg sparer og vet at jeg nok må punge ut med en del selv. Jeg bare lurte på om det fantes noen ordninger. Det er ikke alltid like lett å finne frem til slike ting selv. Anonymous poster hash: e5b9e...3f0 finnes som sagt lite ordninger bortsett fra lånekassa, ta en telefon. Anonymous poster hash: d749d...8f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå