Gjest extra Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 http://www.osloby.no/nyheter/Ingen-vil-gi-setet-sitt-til-henne-pa-bussen_-selv-om-hun-er-gravid-7730922.html
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Graviditet er ingen sykdom. Hun er frisk. Hun klarer å stå. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 9
Gjest extra Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Graviditet er ingen sykdom. Hun er frisk. Hun klarer å stå. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 Hehehe :D Forventet heller ingen annen svar :D 1
Yme Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Hehe, det spørsmålet der er så morsomt. Det var en veldig kjent mann som spurte om det en gang i tiden... Platon tror jeg han het. Født 428 f.Kr. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Graviditet er ingen sykdom. Hun er frisk. Hun klarer å stå.Anonymous poster hash: a08b8...bf0 Jeg hadde ikke klart å stå på t-banen i så mye som 15:minutter når jeg var gravid i 8 mnd. Jeg hadde vært sykemeldt i slutten av svangerskapet hvis ikke jeg hadde hatt en jobb der jeg kunne sitte. Det er ingen sykdom, men man kan absolutt ha behov for tilrettelegging og at folk tar hensyn.Anonymous poster hash: c987e...220 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg hadde ikke klart å stå på t-banen i så mye som 15:minutter når jeg var gravid i 8 mnd. Jeg hadde vært sykemeldt i slutten av svangerskapet hvis ikke jeg hadde hatt en jobb der jeg kunne sitte. Det er ingen sykdom, men man kan absolutt ha behov for tilrettelegging og at folk tar hensyn.Anonymous poster hash: c987e...220 Det er problemet med dette landet. Alt for mange latsabber som forventer at de ska få puter sydd under armene på dem. For 50 år siden jobbet kvinner fulltid helt til de fødde, så gikk de tilbake på jobb dagen etter. Da var det ingen som klaget. Gravide er latere enn noensinne før. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 4
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Det er problemet med dette landet. Alt for mange latsabber som forventer at de ska få puter sydd under armene på dem. For 50 år siden jobbet kvinner fulltid helt til de fødde, så gikk de tilbake på jobb dagen etter. Da var det ingen som klaget. Gravide er latere enn noensinne før. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 Hvor gammel er du? Anonymous poster hash: 75233...eff 6
Gjest Cevita Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Graviditet er ingen sykdom. Hun er frisk. Hun klarer å stå. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 Alderdom er heller ingen sykdom, så du reiser deg kanskje ikke for eldre mennesker heller? 7
Gjest crem Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Det er problemet med dette landet. Alt for mange latsabber som forventer at de ska få puter sydd under armene på dem. For 50 år siden jobbet kvinner fulltid helt til de fødde, så gikk de tilbake på jobb dagen etter. Da var det ingen som klaget. Gravide er latere enn noensinne før. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 du tuller nå håper jeg?
Gjest extra Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 du tuller nå håper jeg? Jeg tviler på det. En alfa har livets rett og tar det han vil ha. Men andre ord. Ugga bugga! 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Det er problemet med dette landet. Alt for mange latsabber som forventer at de ska få puter sydd under armene på dem. For 50 år siden jobbet kvinner fulltid helt til de fødde, så gikk de tilbake på jobb dagen etter. Da var det ingen som klaget. Gravide er latere enn noensinne før.Anonymous poster hash: a08b8...bf0 Du er nok et større problem for landet enn jeg er, med de holdningene. Jeg klagde ikke, men gledet meg til å bli mor. Jeg jobbet helt frem til permisjon. Jeg og min mann delte permisjonen 50/50, så det skulle bli rettferdig. Jeg tjener en god del mer enn gjennomsnittet, og skatter i henhold til det. Ingen som syr puter her i det hele tatt. Folk mangler imidlertid folkeskikk. Det skulle bare mangle at man reiser seg for eldre, gravide, folk av begge kjønn med krykker - de som trenger det. Jeg skjønner at du er ute etter å provosere, men da får du finne noen andre å terge :-)Anonymous poster hash: c987e...220 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg bruker vanligvis ikke å reise meg for en gravid dame, men om hun står der og har vondt og man kan se det på henne at hun ikke klarer å stå, da skal hun få setet mitt. Ikke bare out of the blue bare fordi hun er gravid. Etter en 8-timers arbeidsdag hvor jeg står og går hele dagen har jeg ikke så lyst til å stå på banen på vei hjem. Graviditet er selvpåført, synes man kan slutte å forvente at alle rundt deg skal tilpasse seg til deg bare fordi man er gravid. Kan du ikke stå på banen/buss/trikk osv, kanskje du burde bruke andre alternativ, eller vente til rushen er over. Greit at det kanskje er en vanlig høflighet, men ingen selvfølge. Eldre er for meg en helt annen sak, at man blir eldre er naturlig, om bussen er full og jeg sitter i nærheten, da reiser jeg meg. Skjønner ikke hvorfor gravide klager så mye på alle andre, noen burde lære seg å bare spørre. Hadde en gravid dame faktisk spurt meg om hun kan få sitte hadde jeg naturligvis sagt ja, så isteden for å klage, hvorfor ikke bare spørre. Herregud. Vanligvis er medmennesker ganske snille og sier ja. Får du et nei, så er det sikkert noen andre som reiser seg for deg. Anonymous poster hash: cc64e...d57 6
Gjest extra Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg bruker vanligvis ikke å reise meg for en gravid dame, men om hun står der og har vondt og man kan se det på henne at hun ikke klarer å stå, da skal hun få setet mitt. Ikke bare out of the blue bare fordi hun er gravid. Etter en 8-timers arbeidsdag hvor jeg står og går hele dagen har jeg ikke så lyst til å stå på banen på vei hjem. Graviditet er selvpåført, synes man kan slutte å forvente at alle rundt deg skal tilpasse seg til deg bare fordi man er gravid. Kan du ikke stå på banen/buss/trikk osv, kanskje du burde bruke andre alternativ, eller vente til rushen er over. Greit at det kanskje er en vanlig høflighet, men ingen selvfølge. Eldre er for meg en helt annen sak, at man blir eldre er naturlig, om bussen er full og jeg sitter i nærheten, da reiser jeg meg. Skjønner ikke hvorfor gravide klager så mye på alle andre, noen burde lære seg å bare spørre. Hadde en gravid dame faktisk spurt meg om hun kan få sitte hadde jeg naturligvis sagt ja, så isteden for å klage, hvorfor ikke bare spørre. Herregud. Vanligvis er medmennesker ganske snille og sier ja. Får du et nei, så er det sikkert noen andre som reiser seg for deg. Anonymous poster hash: cc64e...d57 Empati - hva innebærer det for deg? Må alt verbaliseres før man gjør noe eller kan man "lese" en situasjon, og agere deretter? 2
Gjest crem Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg tviler på det. En alfa har livets rett og tar det han vil ha. Men andre ord. Ugga bugga! hehe var egentlig ikke så mye jeg reagerte på med utsagnet til ab, bortsett fra at de damene som fødde, dro på jobb igjen dagen etter det regner jeg med var tull
Sylvari Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Gir gjerne setet mitt til eldre eller de jeg ser kanskje sliter med å stå. Men å reise meg for noen bare fordi de er gravide, det gjør jeg ikke, ser det derimot at hun har vondt, så skal hun selvsagt få setet mitt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Noen gravide kan gå på fjelltopper som nesten høygravid mens andre får krykker pga bekkenløsning med smerter i uke 10. Jeg slet med å gå fra uke 15, er glad jeg har bil så slipper buss ol. Hadde ikke klart å gå til nærmeste busstopp som er ca 1 km unna. Anonymous poster hash: 9e023...e4b 1
Gjest Riskjeks Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Det er problemet med dette landet. Alt for mange latsabber som forventer at de ska få puter sydd under armene på dem. For 50 år siden jobbet kvinner fulltid helt til de fødde, så gikk de tilbake på jobb dagen etter. Da var det ingen som klaget. Gravide er latere enn noensinne før. Anonymous poster hash: a08b8...bf0 Regner med du bare er ute etter å provosere, men det der er jo helt feil. Det var alle fall 6 ukers permisjon for 50 år siden, på 70-tallet ble det 3 mnd. Og dessuten var ikke flertallet av kvinner i jobb for 50 år siden uansett. Og de klagde helt sikkert den gangen også... 4
Gjest extra Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 hehe var egentlig ikke så mye jeg reagerte på med utsagnet til ab, bortsett fra at de damene som fødde, dro på jobb igjen dagen etter det regner jeg med var tull Med tanke på at de fleste AB i denne tråden også samfaurer andre tråder på forumet her dro jeg en spansk en :D
Gjest Riskjeks Skrevet 5. oktober 2014 #19 Skrevet 5. oktober 2014 Hverken graviditet eller alderdom er sykdommer, men alle må vel være enige i at både gravide og eldre er i varierende grad av dårligere fysisk form enn friske, unge mennesker. Tror kanskje mange er litt redde for å dumme seg ut - enkelte gamle blir fornærmet når noen tilbyr dem setet, og gravide må virkelig se gravide ut (type kan føde når som helst) for at mange skal tørre å tilby dem plass. Litt kjipt hvis det bare viste seg at dama var feit, liksom. 6
Gjest crem Skrevet 5. oktober 2014 #20 Skrevet 5. oktober 2014 Med tanke på at de fleste AB i denne tråden også samfaurer andre tråder på forumet her dro jeg en spansk en :D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå