Gå til innhold

Får menn som er enegga tvillinger barn av samme kjønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvis den ene får jente, så får mest sannsynlig den andre det også?

En sier jo at det er mannen som bestemmer kjønnet og enegga tvillinger har jo 100% likt arvestoff.

Noen mener nemlig at noen men har overrepresentert av enten xy eller xx, derfor noen får 5 jenter eller 5 gutter og ingen av det andre kjønnet.

Jeg spør kun om sannsynlighet vet at mye annet spiller inn her også. Men kjenner du noen som er enegga tvillinger, har de barn av samme kjønn?

Anonymous poster hash: a8abd...479
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm kjenner vel tre par eneggede tvillinger hvor begge har barn.

Ene manne-paret har begge en gutt som er eldst og en gutt som er yngst. Begge har ei datter, men ene har 2sønner til og andre har en sønn til. Relativt likt.

Andre manneparet har henholdsvis 4 jenter og den andre 2 gutter. Ikke likt i det hele tatt.

Tvillingdamene : Ene har gutt-jente-gutt, den andre jente-gutt-jente. Likt men ulikt :)

Tror ikke det har noe å si om man er enegget eller ei. Det er jo ikke bare sæden det kommer ann på, men intervallene også (sies at har man ikke hatt utløsing på flere dager, så har man flere jente-sædseller)

Surhetsgrad i vagina kan også spille inn,leste jeg ett sted. Husker jeg leste at man kunne skylle sjeden med juice for større mulighet for ene kjønnet. Husker ikke hvilket nå, og jeg prøvde aldri :)

• Liker 1
Skrevet

Menn har ikke xx og xy, de har x og y (og så er eggcella x). Siden de har både x-er og y-er er det tilfeldig om de lager gutt eller jente hver gang. Men HVIS de enegga tvillingene har noen slags arvelig defekt på f.eks. y-sædcellene, så vil de begge ha større sannsynlighet for å lage jenter. Men det er nok i utgangspunktet ganske sjeldent!

• Liker 2
Skrevet

Pappa er enegget tvilling.

Han: 2 jenter, 1 gutt

Onkel: 3 jenter

Skrevet

Nei, selv om har likt arvestoff er det tilfeldig hvilken sædcelle som er først til egget vil jeg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...