Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det sies jo at det er en sammenheng mellom kroppen (syklus) og fullmåne og at flere føder når det er fullmåne (selv om fullmåne er litt før termin)

Er jo delte meninger. Men er det noen det har stemt for?

Anonymous poster hash: 45de6...684

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fullmåne en uke før termin med første, fødte dagen før termin. Fullmåne på termindato med nummer to, fødte dagen etter, men hadde maserier som gikk over i ordentlige i løpet av kvelden på termindato.

Skrevet

Nei, det er ingen sammenheng - og jeg kan ikke se at det skulle være noen god grunn til at det skulle være det heller.

Jeg vet ikke helt hva du forventer å få ut av å spørre her. En 10-12 svar hvor noen har født mens det var fullmåne beviser jo ingen ting annet enn at det også skjer fødsler da. Men et så lite antall svar som du får her gir ikke grunnlag for å si om det er FLER som føder når det er fullmåne.

Mange er personlig overbevist om at det er en sammenheng, men det er ingen verdens ting som tyder på at det faktisk er det - hverken når det gjelder helt basic fysikk og biologi og hva vi vet om hvordan månen påvirker jorda, og den statsistikken som faktisk finnes over fødsler og månefaser. Og den statistikken er faktisk ganske omfattende. Se f.eks. her: statistikk fra 100 studier pluss 3700 fødsler i 1998, en halv million fødsler i North Carolina og over sju millioner fødsler i Australia over en 28 års-periode. Konklusjon: det er ikke flere ved fullmåne.

Anonymous poster hash: 6ff34...856

• Liker 4
Skrevet

Termin 21. november, fullmåne 17. november og jenta kom 12. november. Ingen sammenheng her iallefall.

Skrevet

Svigermor påstod det i alle fall. At det var mye travlere ved fullmåne. Hun jobbet på barsel/fødeavd. i mange. år

Skrevet

Fullmåne 3 dager før termin og jeg fødte 2 dager etter termin, så her hadde ikke fullmåne noen innvirkning.. spurte forøvrig jordmor om det var sammenheng mellom fullmåne og fødsler og hun lo av meg og sa at hun hadde sittet på mange nattevakter med fullmåne uten en eneste fødsel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...