Gå til innhold

Dere med walk-in closet :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å planlegge et walk-in closet. Hva har dere i deres? Har dere mest hylleplass, hengeplass? Har dere sko? Skuffer? Skap? Andre lure tips? Kom gjerne med forslag! 😃

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har ikke walk-inn-closet fordi jeg mener det må da samle seg mye støv i åpne hyller. Jeg ville valgt glassdører eller dører slik at du slipper alt støvet som må samle seg opp. Jeg ville satset på skuffer og skap.

Endret av himmeloghav
Skrevet

Vi har 2 hylle reoler og 2 henge reoler. På 100 cm bredde hver. I tillegg til hyller til sko og vesker. Har også sminkebord og sminkeoppbevaringshyller.

Anonymous poster hash: c9d0c...2c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke walk-inn-closet fordi jeg mener det må da samle seg mye støv i åpne hyller. Jeg ville valgt glassdører eller dører slik at du slipper alt støvet som må samle seg opp. Jeg ville satset på skuffer og skap.

Har likevelbestemt meg for åpent, men skal ha IKEA, så dersom jeg syns det blir for mye støv, så går det an å få på dører 😉

Skrevet

Jeg tror mitt er fordelt slik at hengeplass, skuffer og hyller har 1/3 hver. Jeg skulle gjerne hatt litt flere hyller, for jeg liker å ha vesker og sko fremme, slik at jeg ikke glemmer dem, og det tar selvsagt mye plass.

Egentlig, når jeg tenker etter vil jeg ha mer hengeplass og skuffer også. Så realiteten er vel at jeg vil ha større walk-in :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Jeg har omkledningsværelse. Har fem skap, tre kommoder og en hylle til smykker og briller. I skapene oppbevarer jeg sko, hatter og vesker i tilegg til klær. Yttertøy og vintersko har jeg i et annet skap.

Anonymous poster hash: b876c...7c2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror mitt er fordelt slik at hengeplass, skuffer og hyller har 1/3 hver. Jeg skulle gjerne hatt litt flere hyller, for jeg liker å ha vesker og sko fremme, slik at jeg ikke glemmer dem, og det tar selvsagt mye plass.

Egentlig, når jeg tenker etter vil jeg ha mer hengeplass og skuffer også. Så realiteten er vel at jeg vil ha større walk-in :fnise:

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha sko fremme, kjenner jeg meg selv rett så kommer de sjeldent til å komme opp i hylla etter jeg har hatt dem på meg, og at de heller havner i boden nede ved ganga hvor vi har alt av yttertøy. 🙊😁

Mitt walk-in blir i forbindelse med soverom i 2.etg. :)

Gjest Ive Lina
Skrevet (endret)

Jeg har valgt mest hengeplass i mitt walk-in. Har hyller og skuffer til undertøy, strømpebukser, tights, treningstøy, skjerf, pologensere, treningstøy - resten har jeg valgt å henge opp.

Sko og støvletter står nederst i skapet på egne skohyller.

Har valgt å ha skyvedører for å slippe støv og for at det skal se ryddigere ut. Noen av dørene er av speil, mens andre igjen er hvite. I et av skapene har jeg utrekkbart strykebrett og inni skapet er det stikkontakt for strykejernet.

Har løsning fra HTH.

Endret av Ive Lina
Skrevet

Vi har ikke bestemt vårt walk in selv.

For det første så har vi alt for lite hengeplass. Mannen bruker mye skjorter ifbm jobb, har derfor en del av de, samt at jeg bruker en del finere topper/gensere som blir knørvet av å ligge i hylle/skuff. Skuffene våre er trådkorger, det vil jeg absolutt fraråde. Klærne ser ikke pent sammenlagde ut pga det. Ellers vil jeg si at jeg synes det er bedre med hyller enn med skuffer, lettere å lage system etter farger, bruksområder. Og helst litt tett mellom hyllene slik at man ikke blir nødt å ha store stabler. Hadde valgt noen få, lite dype skuffer til å ha div tilbehør som slips, smykker, klokker, belter mm i.

WIC kan fort virke mot sin hensikt å se rotete ut, er min erfaring. Så det gjelder å ha et godt og gjennomtenkt system (noe forrige eier hos oss ikke gjorde). Ang. støv så har vi ikke hatt noe særlig problem med det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har valgt mest hengeplass i mitt walk-in. Har hyller og skuffer til undertøy, strømpebukser, tights, treningstøy, skjerf, pologensere, treningstøy - resten har jeg valgt å henge opp.

Sko og støvletter står nederst i skapet på egne skohyller.

Har valgt å ha skyvedører for å slippe støv og for at det skal se ryddigere ut. Noen av dørene er av speil, mens andre igjen er hvite. I et av skapene har jeg utrekkbart strykebrett og inni skapet er det stikkontakt for strykejernet.

Har løsning fra HTH.

Veldig lurt med strykebrett og stikkontakt! Det vil jeg også ha! 😃

Skrevet

Vi har ikke bestemt vårt walk in selv.

For det første så har vi alt for lite hengeplass. Mannen bruker mye skjorter ifbm jobb, har derfor en del av de, samt at jeg bruker en del finere topper/gensere som blir knørvet av å ligge i hylle/skuff. Skuffene våre er trådkorger, det vil jeg absolutt fraråde. Klærne ser ikke pent sammenlagde ut pga det. Ellers vil jeg si at jeg synes det er bedre med hyller enn med skuffer, lettere å lage system etter farger, bruksområder. Og helst litt tett mellom hyllene slik at man ikke blir nødt å ha store stabler. Hadde valgt noen få, lite dype skuffer til å ha div tilbehør som slips, smykker, klokker, belter mm i.

WIC kan fort virke mot sin hensikt å se rotete ut, er min erfaring. Så det gjelder å ha et godt og gjennomtenkt system (noe forrige eier hos oss ikke gjorde). Ang. støv så har vi ikke hatt noe særlig problem med det.

Det er sånn jeg også har tenkt - har også trådkurver nå, og vil ikke ha det i WIC jeg nå skal lage.

Ser ikke heller for meg at støv trenger bli ett problem. Men vi kommer til å velge IKEA stammer, slik at vi kan ta på dører om nødvendig.

😊

Skrevet

Jeg har brukt en bod på 7 kvm til walk in. På hver side av døren passer det perfekt med garderobestang fra vegg til vegg, så jeg har det på begge sider. Totalt 480 cm med hengeplass. Over stengene har jeg hyller til accesories. Under har jeg skohylle. Anbefaler deg å google stylizimoblog walk in closet, der jeg hentet min inspo ;) Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to rader med hengeplass på 75 cm hver.

5 skuffer og 4 hyller. Har også en kommode til sokker, nattøy o.l på soverommet.

Skrevet

Vi valgte å minke soveromstørelsen betraktelig i kostnad på en walkin. Det er små greier. toppen 4kvm, men duger. Vi har henging i to høyder på to vegger og skap på midten når du går inn. Dette fungerer fint. Vi har bare klær og sengesett her. Ikke sko/vesker/sminke osv.

Skrevet

Tanken på walk in closet er herlig, men det tar opp så gigantisk stor plass på soverommet. Hvis du bestemmer deg for å gjøre det, er det lurt å måle opp skikkelig å se hvordan dere vil bruke plassen dere har igjen :) Også er det lurt å ha masse hyller som man kan "trekke ut"

Skrevet

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha sko fremme, kjenner jeg meg selv rett så kommer de sjeldent til å komme opp i hylla etter jeg har hatt dem på meg, og at de heller havner i boden nede ved ganga hvor vi har alt av yttertøy.

Mitt walk-in blir i forbindelse med soverom i 2.etg. :)

Jeg har bare de peneste skoene fremme (som pynt, haha). Skulle jeg hatt alle fremme, måtte jeg hatt tidenes skoskap. Resten står i gangen eller ligger i eskene sine.

Skrevet

Jeg prioriterte hengeplass, og det takker jeg meg selv.

• 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Ikke så stort, men enkelt og genialt :)

post-26012-1590655_thumb.jpg

post-26012-829768_thumb.jpg

Endret av Misscheree
  • Liker 1
Skrevet

Fra byggingen, nesten ferdig :0)

post-26012-101076_thumb.jpg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...