Gå til innhold

Kan pantelappen brukes i alle matvarebutikker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I går panta jeg masse flasker, men glemte å bruke lappen i kassen... Kan jeg bruke det på mandag? Må det være i sammebutikk som jeg fikk den, eller et annet sted kanskje ?:) :) Beklager for dumt spørsmål, jeg vil bare ikke drite med ut i kasse.

Anonymous poster hash: 48bb6...6d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Detmå være i samme butikk, selvfølgelig.... Om det må være samme dag er jeg usikker på.

Anonymous poster hash: ebd8c...588
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt kan du bruke den overalt. Det blir som om du skulle solgt en bukse og krevd betaling fra en annen som har for vane å kjøpe bukser.

:ironi:

Anonymous poster hash: 01234...990
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være samme butikk, men trenger ikke være samme dag (dog tror jeg den må benyttes innen et visst tidsrom fra flaskene ble pantet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Detmå være i samme butikk, selvfølgelig.... Om det må være samme dag er jeg usikker på.

Anonymous poster hash: ebd8c...588

Jesus jeg kunne jo ikke vite at det må vere same butikk ! :blomst::blomst: :blomst:

Anonymous poster hash: 48bb6...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri sett at det står noen utgåelsesdato på pantelappen. Jeg har brukt den flere uker etter jeg pantet. Men den må brukes i samme butikk ja.

Anonymous poster hash: ec97f...cec
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må brukes i samme butikk og innen 3 mnd vil jeg tro. Har hatt flere som har kommet innom med gamle pantelapper fra februar som ikke funker selv om de er fra samme butikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte operer med 3 måneder tror jeg, så på mandag skal gå helt fint :)

Hvis det mot all formodning ikke går an så kan butikksjef/låseansvarlig overkjøre pcen og gi deg pengene så lenge du forklarer situasjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom med en pantelapp etter 2 uker, og fikk småkjeft av kassegutten. Han hentet daglig leder, som fiksa det for meg da, men sa at neste gang gikk det ikke. Dette var på kiwi.

Anonymous poster hash: 828e5...f9a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber selv i matbutikk, og som de sier så må den pantes i samme butikk.

På rema er det sånn at så lenge strekkoden fungerer (ikke er slitt eller lignende), så kan den brukes.
Har i mitt år i kassa ikke kommet over at en pantelapp er "for gammel", såfremt maskinen klarer å skanne den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må det være samme butikk, eller holder det at det er samme kjede? Byttelapper og den slags fungerer jo gjerne i alle butikker som tilhører samme kjede.

Anonymous poster hash: 267a7...b38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri tenkt tanken på at man kan få pengene fra andre butikker enn der man pantet. Har glemt å levere inn pantelappen selv noen ganger og bare brukt den neste gang, men nå handler jeg så og si nesten bare på en og samme butikk.

Anonymous poster hash: 7e950...a9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...