Gjest hobby-kokk Skrevet 13. juli 2004 #1 Skrevet 13. juli 2004 Har noen en oppskrift på è claires? Jeg har så lyst til å lage dette, men finner kun oppskrifter på engelsk. Er det noen som har ett tips til meg på norsk så blir jeg veldig takknemlig . På forhånd takk.
Lula Skrevet 13. juli 2004 #2 Skrevet 13. juli 2004 Eclaires lages av vannbakkelsdeig (har ikke opppskrift for hånden nå, men søk på nettet og du finner sikkert en bønsj av norske oppskrifter). Sprøyt digen ut til avlange eclaires. Når de er stekt og avkjølt deler du dem på langs og fyller med feks. smørkrem, sjokoladekrem, vaniljekrem etc.
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #3 Skrevet 14. juli 2004 Vannbakkels 2 ½ dl vann 125 g smør 125 g hvetemel 3-4 egg Kok opp vann og smør. Sikt i hvetemel og rør til en jevn grøt. La koke i 4-5 minutter. Rør godt hele tiden. Avkjøl litt. Rør inn ett og ett egg. Sett røren med skje på bakepapirkledt stekebrett. Stek midt i ovnen ved 180 grader i 25-30 minutter. Stekeovnsdøren må ikke åpnes de første 10-15 minuttene. Avkjøl på rist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå