AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg må innrømme at jeg synes folk som kombinerer "moderne" stil med litt gammeldags stil er veldig kult. Har litt sansen for 40/50 tallet som stil og lurer på hva jeg skal gjøre for å få litt mer den stilen. Noen som har noen tips mtp hår, sminke og klær? Anonymous poster hash: db831...8bd
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Ull, skjørt, bluse, jakke, nylonstrømper, ikke masse sminke, enkle hverdagssko. Anonymous poster hash: d0f31...000 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg elsker 40-tallets stil, som er "ladylike" uten å være så sukkersøt som den typiske 50-tallsstilen. Typiske elementer er korte cardigans, høyhalsede gensere, bluser med krager, gjerne markerte skuldre, elegante kåper med belte i midjen, smale bukser, a-formede skjørt, velstelt hår som enten er krøllet eller opprullet, røde lepper og røde negler. En 40-talls hverdagsstil er f.eks. noe ala bildet nedenfor: Pologenser og tøybukse (eller skjørt, om du liker det), og hår gredd i sideskill med krøller. Hvis du ikke har naturlig fall i håret får du det ved å bruke store hårruller eller krølltang. Gre ut med børste etterpå for volum. Hverdagssminken består av plettfri hud, markerte øyebryn, mascara og gjerne rød leppestift. Til fest kan det være kult med eyeliner i cateye-stil, dersom man klarer å legge den riktig. Du finner massevis av tutorials på Youtube. ' Scarlett Johansson bruker 40-tallsstilen mye, på en morsom og kul måte: Bildet nedenfor synes jeg illustrerer en 40-tallsinspirert men likevel moderne norsk stil: jeans kombinert med strikkegenser med typisk 40-tallsmønster og krage, samt håret "opprullet" på hver side av ansiktet samtidig som det ser naturlig ut. Diskret sminke. Rett og slett en mellomting mellom 40-tallet og nåtiden, og krever minimalt med tid Anonymous poster hash: a37d8...75c 2
Gjest BabyBlue Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Du finner mye vintage og second hand på ebay og etsy, om du ikke har noe imot å kjøpe brukte eller gamle klær.
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2017 #5 Skrevet 1. desember 2017 Jeg også liker vintage-stil, men går nok ikke så mye i det selv. Foreslår ullskjørt til kneet eller litt under i brune farger, tykke brune eller beige strømpebukser, høyhalset genser, velstelt hår, alpelue og en fin kåpe. Og kanskje slike sko. https://www.zalando.no/billi-bi-5832-platastovletter-bi611y004-o11.html Anonymkode: 52d61...5a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå