AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oppvekst/forsker-rusbelte-fra-oslo-vest-inn-i-asker-og-baerum/a/23309655/ Vestkantsungdommen er råtten! Det er på tide at folk får vite dette Anonymous poster hash: a4b5b...d41
waco Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/oppvekst/forsker-rusbelte-fra-oslo-vest-inn-i-asker-og-baerum/a/23309655/ Vestkantsungdommen er råtten! Det er på tide at folk får vite dette Anonymous poster hash: a4b5b...d41 Det her er ikke sant. Vestkantungdom er ofte forbilder for andre ungdom. Og hva betyr å være råtten? At man er utforskende? Når man liker sex betyr det at man hater mennesker eller er glad i mennesker? 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Lite saklig innlegg. Drar dessuten alle vestkantungdommer over en kam. Nei, alle 15-åringer røyker ikke hasj. Anonymous poster hash: fdd3c...459
Gjest Meeh Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Det er nok i stor grad et pengespørsmål. Bemidlede foreldre og bor gjerne hjemme, å feste opptil flere ganger i uken i Norge er dyrt i lengden.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Det her er ikke sant. Vestkantungdom er ofte forbilder for andre ungdom. Og hva betyr å være råtten? At man er utforskende? Når man liker sex betyr det at man hater mennesker eller er glad i mennesker? What, forbilder for hvem egentlig? Andre på vestkanten? Jeg er ikke vokst opp der men på øst og der var det ganske nye hat mot vestkantungdommene. Så flyttet jeg til Hedmark og tilogmed der hadde de hørt om disse "kaksene" Har aldri fått med meg at noen ser på disse som forbilder. De jeg kjenner derifra kan også fortelle at de ikke likte å bevege seg over til f.eks Jordal fordi de ble nesten alltid plaget. Som ungdommer da ikke nåAnonymous poster hash: 19e96...796
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 Vokste opp på Oslo vest og dette var ikke min ungdomstid, ei heller mine venners. Asker og Bærum har også en del "hardere" områder som ikke er typisk Oslo vest. Det var disse som festet hardest i min ungdom. Dersom man har inngrodde fordommer mot Oslo vest kan jeg forstå at man har et visst behov for å "sverte" mennesker derfra. Uansett, er min oppfatning at oppvekstmiljøet fortsatt er gunstigere. Mennesker på Oslo vest har mer utdannelse, bedre helse, lever lenger og har mindre kriminalitet enn Oslo øst. Barna deres får bedre karakterer, går på bedre skoler og får bedre stillinger med bedre inntekt. Så om noen helger med fylla forekommer oftere, setter det åpenbart ikke dype spor. Jeg gikk på vgs med enkelte fra andre kanten av byen og flere av dem sa at de gjerne vil stifte familie i områder som Ullern og Vinderen. Hvilket de nå gjør, ettersom de er ferdige med utdannelsen. Anonymous poster hash: fc7d7...644
Amarinda Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Vokste opp på Oslo vest og dette var ikke min ungdomstid, ei heller mine venners. Asker og Bærum har også en del "hardere" områder som ikke er typisk Oslo vest. Det var disse som festet hardest i min ungdom. Dersom man har inngrodde fordommer mot Oslo vest kan jeg forstå at man har et visst behov for å "sverte" mennesker derfra. Uansett, er min oppfatning at oppvekstmiljøet fortsatt er gunstigere. Mennesker på Oslo vest har mer utdannelse, bedre helse, lever lenger og har mindre kriminalitet enn Oslo øst. Barna deres får bedre karakterer, går på bedre skoler og får bedre stillinger med bedre inntekt. Så om noen helger med fylla forekommer oftere, setter det åpenbart ikke dype spor. Jeg gikk på vgs med enkelte fra andre kanten av byen og flere av dem sa at de gjerne vil stifte familie i områder som Ullern og Vinderen. Hvilket de nå gjør, ettersom de er ferdige med utdannelsen. Anonymous poster hash: fc7d7...644 Hvis du leser leserinnlegget, peker forfatteren på at dette er noe han mener foregår i mye større grad enn da han var ung selv. Altså er det de som er unge NÅ han er bekymret for, ikke de som er ferdig med ungdomstida og etablerer familie. Han mener at det er en utvikling som han gått i en forverring de siste årene. Om du sier at det også var slik daa du var ung, så er jo det en annen sak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå