AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Hei, jeg sliter med noe. Jeg har to skinny jeans fra Zizzi som avfarger når jeg vasker dem og lukter vondt etter et par bruk. Når jeg vasker dem kommer det av masse farge og de lukter litt surt, til og med etter jeg har vasket dem. Jeg svetter ikke mye og bruker dem ikke mer enn i én uke før jeg vasker dem. Noen som vet hva jeg kan gjøre? Jeg har også noen jeans fra Topshop som jeg aldri har hatt samme problem med. Hilsen en fortvilet jeans elsker Anonymous poster hash: bae3c...b56
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Hvor lukter de? Er det i skrittet? Har du forsøkt med litt eddik i skyllekammeret når du vasker? Jeans skal ikke ha skyllemiddel i seg så det må du droppe. Tilsett i stedet to spiseskjeer eddik klar 7% i skyllemiddelkammeret. Det kan også høres ut som at du rett og slett må vaske de på 60 grader for å bli kvitt bakteriene som forårsaker lukt. Pass også på at buksene får tørke så fort som mulig. Anonymous poster hash: a3df4...b54
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Okei, takk for svar og nei, det er ikke bare i skrittet, det er hele buksa som lukter Jeg bruker ikke skyllemiddel Anonymous poster hash: bae3c...b56
Kamikatze Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 Lukter det våt bikkje av dem, kan det ha kommet ull inn i fiberblandingen i stoffet. Typisk om de bruker resirkulert fiber i en eller annen innblanding. Skyllemiddel brukes ikke til denim annet enn hvis de er knekkebrød fra fabrikken. Da kan de bløtlegges i en kraftig dose over noen timer, og så vaskes i kaldt vann. Prøv først å vaske dem med nøytralt vaskepulver på 60 grader. Tørk i trommel eller med varmluft og se om det hjelper. Hvis ikke dette hjelper, prøv å vaske på 30 grader, og gi gjerne en ekstra omgang skylling og sentrifugering etterpå.
Perelandra Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Hva slags vaskepulver bruker du? I vår og sommer brukte jeg en stund billigvaskepulver fra Rema 1000. Det fikk klærne til å lukte surt, også når jeg vasket på 60 grader. Etter at jeg gikk tilbake til Omo Color som jeg har pleid å bruke før, ble jeg kvitt problemet med vondt lukt. Ellers vet jeg også at det hjelper med eddik slik AB#2 skriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå