Rapitap Skrevet 13. juli 2004 #1 Skrevet 13. juli 2004 Føler meg til tider litt ensom her på forumet når det kommer til en "vane" eller, det er vel en stor del av min manns personlighet rett og slett. Det er nemlig slik at min mann spiller PC StrateyGames o.l flere timer til dagen. Noen helger kan han spille non-stop!! Og om du er der ute, du konemor som sliter som meg, (så vet du hva jeg legger ordet non-stop), sleng inn noen ord er på tråden da, så kan vi hoste opp egne strategier for å få det litt som vi vil. Det er utrolig slitsomt til tider.
Arkana Skrevet 13. juli 2004 #2 Skrevet 13. juli 2004 Ikke gift med, enda, men forlovet med. Min samboer er IT-konsulent, men det stopper ikke der. Han spiller ikke så mye spill på fritiden (eller, det går vel litt opp og ned, noen ganger kan han spille masse, andre ganger er det helt stille), men han sitter og programmerer og slikt hjemme også. Sånn er det kanskje bare når man bor med noen som har samme jobb og hobby.
Gjest Anonymous Skrevet 13. juli 2004 #3 Skrevet 13. juli 2004 Jaja...min kjære fikk tryglet seg til et nytt X-box spill for noen dager siden. Og siden har jeg knappt sett han på kveldene.
Rapitap Skrevet 13. juli 2004 Forfatter #4 Skrevet 13. juli 2004 Ja, for hva ER det med det å fidle på PC'en som blir så 'compulsive'?
Lorangemy Skrevet 13. juli 2004 #5 Skrevet 13. juli 2004 Nei, min samboer er ikke PC-nerd. Nå har han sittet foran skjermen i tre dager for å legge inn forskjellige ting på den nye PC`n, men det er forbigående!
Cilla Skrevet 13. juli 2004 #6 Skrevet 13. juli 2004 Ikke jeg, men mannen min er gift med en :oops: Ser ikke på meg som en PCnerd, men det kan lett bli maaaaange timer foran PCen. Minnes den tiden jeg skulle lage hjemmesiden vår,herregud, så vidt jeg rakk og sove.
Midnattsol Skrevet 13. juli 2004 #8 Skrevet 13. juli 2004 Ikke gift men samboer. Han er driftskonsulent så det er jo det han jobber med, MEN det kan bli noen laaange spilleøkter til tider ja. :o Sitter mye foran skjermen selv men han sitter enda mer. Om han hadde vært sammen med ei som ikke hadde brydd seg om data hadde ikke det gått så bra tror jeg.
Soul Skrevet 13. juli 2004 #9 Skrevet 13. juli 2004 Jeg er gift med en datanerd! Kan ikke si PC-nerd heller for aller helst vil han holde på med Atarier, Amigaer og alle slags gamle datamaskiner... Huset er fullt av det! :o Veldig mange av soulmannens hobbyer består av data på en eller annen måte, emten det er programmering, spill, musikk, eller grafikk. Så her i gården er ei som vet hvordan du har det! (Men heldigvis liker han litt andre ting også da... Det forresten var han som gjorde meg glad i å sitte ved PCen, så sånn sett har det vært fint. Og hva skulle jeg ellers gjort når jeg trenger hjelp. ) Klem fra en dataenke til en annen.
Laban Skrevet 14. juli 2004 #10 Skrevet 14. juli 2004 Min sambo er kronisk!! Han spiller gjerne hver dag, hele tiden - og toppen av lykke er når jeg reiser bort en helg og han kan sitte hjemme foran PC'n fra fredag til søndag gjerne uten søvn. Og det er noe skikkelig dritt! Hvis det var opp til han, hadde jeg kanskje sett han sporadisk ved middagsbordet, og det er det. PC'en er liksom livet. Aldri en søndag vi kan kose oss sammen (blir det ett kjedelig øyeblikk, smetter han inn på datarommet og blir der - og vil jeg ha ham ut, må jeg mase). Blææææ! Det er skikkelig kjipt å måtte konkurrere med en PC! Vi har tatt det opp maaange ganger, og avtalt f.esk pc-frie dager, men det ender med at han "skal bare" og så blir han der i noen timer. Uansett er det begrenset hvor hyggelig det er å tilbringe tid sammen med en person du vet veldig, veldig gjerne skulle vært et helt annet sted (foran pc'n) hele tiden. Hva skal man gjøre med slikt, egentlig?
Miss-X Skrevet 14. juli 2004 #11 Skrevet 14. juli 2004 Samoeren er tvers igjennom ekte datanerd! Når han ikke sitter foran pc en og chatter eller laster ned ting, spiller han gjerne X-box...... Veldig irriterende til tider, men greit når jeg trenger hjelp til ting på pc en.
Catzy Skrevet 14. juli 2004 #12 Skrevet 14. juli 2004 Skal gifte meg med en, og han skal gifte seg med en. Vi har hver vår PC, og bruker mye tid foran hver vår. Men vi snakker litt sammen og sender hverandre linker når vi finner noe morsomt etc, og det er fint. Men noen ganger må han ta med arbeid hjem, og det er ikke så stas, da blir han veldig fjern. Noen ganger når han spiller XBox blir jeg sittende og se på, det er litt morsomt. Eller jeg spiller sammen med ham. Men jeg har ikke noe problem med dette, så kan ikke bidra så mye. Det eneste må være at på PC-frie dager, så tar man faktisk ut hele ledningen av maskinen, og legger den på et synlig sted, og der skal den ligge. Ikke "bare fikse noe". Gå ut og gjøre noe, eller ha sex eller noe sånn i stedet. Gjøre noe annet, så er det kanskje mindre viktig å "bare fikse noe" også. Catzy
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #13 Skrevet 14. juli 2004 Sånn er det med oss også Catzy. Jeg jobber ikke med data da, eller noe sånt. Men jeg har en hjemmeside jeg liker å pusle med og annet småtteri, spiller en god del PC-spill jeg også og X-box. Så vi sitter ofte sammen på hver vår PC, og vi er jo samme på en måte selv om vi gjør hvert vårt. Snakker om løst og fast eller det vi driver med. Samboeren min har en kollega med 10 PC'er koblet sammen i nettverk, han har et eget datarom hjemme hvor han forsvinner for timer av gangen. Her er det ikke fullt så ille da. Foreløpig har vi "bare" tre stasjonære og en bærbar PC, får en stasjonær til om noen dager. If you can't beat them, join them!
Gjest Fighter Skrevet 14. juli 2004 #15 Skrevet 14. juli 2004 Neida, jeg er bare gift med en håndverker, jeg Min mann er begge deler, og det er veldig praktisk
Icy Skrevet 14. juli 2004 #16 Skrevet 14. juli 2004 sorry damer men dere har tapt slaget. Å sitte forran PCen er bedre enn damer og sex. Nei ikke så gale Men data er spennende... og menn må ha spenning... bedre at de finner spenning forran dataen enn å gå på byn for å søke spenning som kan føre til masse tull.... Men se det positive i det da? er dere vekke en helg så vet dere at han ikke er utro for han vil heller spille data enn å ha sex
Gjest 1111 Skrevet 14. juli 2004 #17 Skrevet 14. juli 2004 Vel, vi er ikke gift, bare kjærester på snart tredje året, men han sitter stooore deler av dagen foran pc'en. men så er jo jeg glad i å sitte her inne på kg, så da går det liksom opp-i-opp.
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #18 Skrevet 14. juli 2004 er dere vekke en helg så vet dere at han ikke er utro for han vil heller spille data enn å ha sex
Gjest gjest1 Skrevet 14. juli 2004 #19 Skrevet 14. juli 2004 Ikke gift, men typen min koser seg ofte når jeg sitter hos han med vietnamkrigen i 3-D... Og tror du faenke fyren fikk internett på mandag også... Hva er vitsen med å ha besøk av meg om han bare sitter på dataen hele tiden, da???? ÆSJ!
Rapitap Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #20 Skrevet 14. juli 2004 Hm. Da er det flere der ute som er i samme situasjon. Er jo enig at det er greit å ha noen som man kan spørre om alt mulig istedet for å hente leksikon eller kalkulator, men av og til, vel, blir lei. Til og med summingen av prosessoren er begynt å gå meg på nervene. Har fablet om glasstastatur som ikke lager lyder også. :evil:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå