Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei.

Jeg skal på min første undersøkelse i utredning om et par uker. Har veldig uregelmessig menstr. og vet derfor ikke når jeg har eggløsning. Vet ikke hvilke undersøkelser som skal taes, men lurer på om de på noen måte kan finne ut om jeg har hatt eggløsning denne måneden, evt. når den kommer ca. Lurer også på hvor tidlig de kan se en evt. graviditet på ultralyd.

Takk for eventuelle svar!!! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror de kan se om du har hatt EL eller ikke ved vaginalt ultralyd. Når jeg var på kontroll så legen at jeg hadde EL da. Men beste måten å finne det ut på er vel med blodprøve på slutten av syklusen.

Legen (tror jeg) kan se tegn til graviditet allerede etter en - to dager etter befruktning ? ...mulig jeg er helt på jordet her nå....

Lykke til på utredningen!

Gjest Anonymous
Skrevet

Takk for det!!! Blir spennende.... :-)

Skrevet
Jeg tror de kan se om du har hatt EL eller ikke ved vaginalt ultralyd. Når jeg var på kontroll så legen at jeg hadde EL da. Men beste måten å finne det ut på er vel med blodprøve på slutten av syklusen.

Legen (tror jeg) kan se tegn til graviditet allerede etter en - to dager etter befruktning ? ...mulig jeg er helt på jordet her nå....

Lykke til på utredningen!

Om du er gravid er svært vanskelig - for ikke å si umulig å se - før du er flere uker på vei. På et tidlig stadium kan det sikrest påvises ved blodprøve som vil vise evt innhold av svangerskapshormoner. Dette vet jeg fordi jeg går til en spesialist i barnløshet som bl.a er veldig dyktig på ultralyd.

Gynekologen kan se EL på ultralyd. Da kan du ta en EL-test samtidig, enten ved at du tar med morgenurin eller tisser på glass hos legen. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...