AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Begynte forrige uke å lage mer mat fra bunnen, variere mer, grønnsaker etc. Og etter dette har jeg ikke hatt noe cravings på noe søtt i det hele tatt! Er dette vanlig? Før jeg gjorde dette hadde jeg daglig behov for sjokolade. Spiste litt i går og det smakte ikke noe godt en gang. Flere som har opplevd dette? Anonymous poster hash: 31425...1bd 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Helt normalt. Jeg endra kosthold for 8 mnd siden, og da hadde jeg ikke søtsug. Spiste mye frukt og grønt, salat og kyllingfilet, bl.a.Anonymous poster hash: 9784e...e16
Pringle Skrevet 6. oktober 2014 #3 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Jepp, det er vanlig. Jeg merker det godt selv. Sjokolade smaker like godt, god sjokolade, vel å merke, jeg refuserer billigsjokoladen nå Jeg har en teori om hva som skjer: Smaksløkene blir bombardert når man spiser mye godterier, man mister smakssansen for vanlig mat, man vil bare ha godteri. Etterhvert blir vanlig mengde for lite, man må øke dosen og hyppigheten. Det blir en vane å spise godteri hele tiden. Det er også jævlig lett å få tak i. Blodsukkeret svinger og man "trenger" noe for å få det opp raskt igjen. Om man spiser riktig mye godteri vs mat, kan man bli underernært, og dette fører til enda mer sug etter godteri, som kroppen "tror" er det beste. Godteri etterligner det beste og sunneste i naturen, så det er ikke rart at hjernene vår blir lurt. Endret 6. oktober 2014 av Pringle 2
Sabrina Skrevet 6. oktober 2014 #4 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg har erfart det samme. Kuttet ut sukker og smaker mye "mer" nå. Er blitt spesielt "følsom" for søte ting i mat. Smaker det lett, og det smaker mye mer søtt nå enn før. 3
Gjest Runforit Skrevet 6. oktober 2014 #5 Skrevet 6. oktober 2014 Er naturlig da god og sunn næringsrik mat gir et mer stabilt blodsukker så er en får mindre cravings etter sukker. I tillegg så er det som med alt annet; spiser en mindre av godteri, drikker mindre brus etc så venner kroppen seg til det og vil kreve mindre og mindre av det. 3
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #6 Skrevet 6. oktober 2014 Spiser lavkarbo og har ikke en gang cravings etter mørk sjokolade. Har jeg lyst på noe søtt spiser jeg frossen banan, det smaker som rene sukkerbomben etter jeg la om kostholdet. Anonymous poster hash: 099e1...c3d 2
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Rema har smågodt til 6 kr nå. Endret 6. oktober 2014 av Herr Heftig
Chizue Skrevet 6. oktober 2014 #8 Skrevet 6. oktober 2014 Samme her... Eller.. Jeg sluttet å spise så mye junk food, lagde maten fra bunnen istedet.. Maten er jo proppfull av salt! o_o Jeg liker mat som er "naturlig" salt...Men kjenner det med en gang i smør...ferdigretter..blir for mye.. Så jeg tilsetter ikke mer salt til maten...Som det familien min gjør Har ofte cravings på søtt..Men spiser en yoghurt eller ett eple istedet
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #9 Skrevet 7. oktober 2014 Etter jeg kuttet ut å spise så mye sukker så er jeg mer sulten enn jeg var før. Håper ikke det gjør at jeg går opp mye i vekt. Føler at energien kommer tilbake også, så det virker nesten som jeg hadde vitaminmangel da jeg ofte spiste meg mett på godteri før TS Anonymous poster hash: 31425...1bd
himmeloghav Skrevet 7. oktober 2014 #10 Skrevet 7. oktober 2014 Begynte forrige uke å lage mer mat fra bunnen, variere mer, grønnsaker etc. Og etter dette har jeg ikke hatt noe cravings på noe søtt i det hele tatt! Er dette vanlig? Før jeg gjorde dette hadde jeg daglig behov for sjokolade. Spiste litt i går og det smakte ikke noe godt en gang. Flere som har opplevd dette? Anonymous poster hash: 31425...1bd Jeg har hørt at søtsug kommer av at man ikke spiser sunt nok, at man ikke får nok næringsstoffer og derfor får lyst på feil mat.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2014 #11 Skrevet 7. oktober 2014 Jeg har hørt at søtsug kommer av at man ikke spiser sunt nok, at man ikke får nok næringsstoffer og derfor får lyst på feil mat. Er nok mye i det. Jeg spiste mye halvfabrikata før mye burger, pizza, taco etc. Regner med at grunnen til at jeg ikke har slike sukkersug er fordi jeg spiser oftere så jeg er såpass mett at kroppen har ikke behov for noe søtt rett og slet. Unnet meg en sjokoladecookie til dessert, men angrer ikke! Er blitt veldig glad i eplebiter med kanel, og iskaldt vann med sitron. Anonymous poster hash: 31425...1bd
Pringle Skrevet 7. oktober 2014 #12 Skrevet 7. oktober 2014 Etter jeg kuttet ut å spise så mye sukker så er jeg mer sulten enn jeg var før. Håper ikke det gjør at jeg går opp mye i vekt. TS Anonymous poster hash: 31425...1bd Du går ikke opp i vekt av å være sulten, bare av å spise mer enn du forbruker...
himmeloghav Skrevet 10. oktober 2014 #13 Skrevet 10. oktober 2014 Etter jeg kuttet ut å spise så mye sukker så er jeg mer sulten enn jeg var før. Håper ikke det gjør at jeg går opp mye i vekt. Føler at energien kommer tilbake også, så det virker nesten som jeg hadde vitaminmangel da jeg ofte spiste meg mett på godteri før TS Anonymous poster hash: 31425...1bd Knask gulrøtter, andre grønnsaker og litt frukt. Liker du kesam og cottage cheese kan du spise det med frukt, evt også yoghurt naturell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå