Gå til innhold

Null energi, hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har måtte slutte å trene selv det å dra seg opp av sofaen er et ork, før trente jeg hver dag. Bør jeg presse meg til litt trening, jeg går fortsatt turer, men jogger ikke.

Hadde det ikke vært for at jeg ikke har andre symptomer ville jeg trodd det var kyssesyken.

Stresset en del psykisk for litt siden, men det er jo over nå. Har vært slik noen uker nå, føler meg helt ødelagt.

Spiser bare sunn mat, ikke godereier osv.

Er det noen som har forslag til hva det kan være og hvordan komme seg? Dette er jo ikke noe liv...:(

Anonymous poster hash: 7cf9b...cf1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

D-vitaminmangel, jernmangel?

Anonymous poster hash: 7b35b...16d
Skrevet

Jeg spiser mye margarin, fet fisk, brokkoli, tunfisk, skinke, ost og yoghurt, så Mangel på jern og D vitamin tror jeg jo jeg burde ha nok av.

Ang. sopp i magen så har jeg faktisk litt treg mage, kanskje det har sammenheng? Men har Hatt treg mange i mange år da.

Skrevet

Leste artikkelen om sopp nå, det var vist ingen av kriteriene som passet til min tilstand der.

Skrevet

Røsk tak i deg selv og start i dag! Er det for vanskelig så drar du til legen. Om det bare er vilja det står på, så må du presse deg selv litt hardere. Jeg synes det også er vondt å starte etter et lengere opphold.

Skrevet

TS her, jeg gikk på vekta nå nettopp og så jeg har tatt av noen kilo, kan det være derfor jeg er slapp?? Har pare gått ned et par kg, men uansett.

Skrevet

Jeg spiser mye margarin, fet fisk, brokkoli, tunfisk, skinke, ost og yoghurt, så Mangel på jern og D vitamin tror jeg jo jeg burde ha nok av.

Ang. sopp i magen så har jeg faktisk litt treg mage, kanskje det har sammenheng? Men har Hatt treg mange i mange år da.

Bytt ut margarin med smør. Det har sikkert ingenting med din opplevde slitenhet. Det er noe du bør gjøre uansett.

Jeg tror ikke du har overdrevet med sopp i tarmen. Det skader ikke å legge om til sunnere kosthold, og/eller prøve å kutte ut korn/meieriprodukter i en periode for å så gjeninnføre det. Ideelt sett bør dette følges opp av lege/tilsv.

Det anbefales å teste for å kyssesyke selv om du ikke tror det. Det kan også være andre virus, men det er ikke så lett å teste. Du sier selv at du har stresset psykisk. Dersom dette har ført til stort stressnivå over tid er det vanlig å miste energien. Da kan faste rutiner være behjelpelig for å komme seg tilbake til hverdagen. Dersom du ikke sover nok vil du også bli trøtt. Får du nok søvn?

Skrevet

TS her, jeg vet ikke hvor dere har fått det fra at jeg føler meg trett, for det er jeg ikke, det er lite energi jeg føler at jeg har, orker liksom ingen ting, men trøtt, det er jeg ikke.

• Liker 1
Skrevet

Røsk tak i deg selv og start i dag! Er det for vanskelig så drar du til legen. Om det bare er vilja det står på, så må du presse deg selv litt hardere. Jeg synes det også er vondt å starte etter et lengere opphold.

Hva mener du med røske tak i meg selv og starte? Og om det bare er Vilja det står på?

Som nevnt som trente jeg hver dag før, men ble nødt for å trappe ned pga energien. Tar meg mer en gjerne en løpetur jeg, men kroppen klarer ikke lenger.

• Liker 1
Skrevet

TS her, jeg vet ikke hvor dere har fått det fra at jeg føler meg trett, for det er jeg ikke, det er lite energi jeg føler at jeg har, orker liksom ingen ting, men trøtt, det er jeg ikke.

Hva med å presse seg da? Gå utenfor komfortsonen. Hva skjer da?

Gjest Chloe87
Skrevet

Jeg blir veldig slapp når jeg har jernmangel.

Skrevet

Hva med å presse seg da? Gå utenfor komfortsonen. Hva skjer da?

Hehehe du skjønner vist ikke hva som er problemet her, kanskje jeg som ha formulert meg dårlig. Har fått svar fra de andre som tar meg ikke tid til å forklare annerledes.

• Liker 1
Skrevet

som så*

Skrevet (endret)

Hehehe du skjønner vist ikke hva som er problemet her, kanskje jeg som ha formulert meg dårlig. Har fått svar fra de andre som tar meg ikke tid til å forklare annerledes.

For meg henger søvnmangel like tett sammen med mangel på energi, eller ork til å gjøre noe, som det henger sammen med tretthet. Men det betyr ikke at de opptrer samtidig. Kronisk mangel på kvalitetssøvn er et tema verdt å utforske dersom du allerede ikke har funnet ut av hva problemet var/er.

En litt lang, men god, artikkel om søvn og hvordan det fungerer kan du finne her: http://chriskresser.com/how-much-sleep-do-you-need

Som du kan se i artikkelen er det mye mer til det enn bare lengden på søvnen som avgjør om den blir bra eller ikke!

Endret av Supraspinatus
Skrevet

Vitamin- eller mineralmangel. Ta tester hos legen. Du kan ha det selv om du spiser "sunt".

Anonymous poster hash: 4fc9a...58c
Skrevet

Jeg vil tippe at årsaken er å finne i en av to hovedkategorier; underskudd på en eller flere vitaminaer etc eller at du har/har hatt en infeksjon som stopper næringsopptaket eller har langvarige bivirkninger. Typiske mangler kan være jern, C eller D-vitamin. Typiske infeksjoner kan være knyttet til fordøyelsessystemet eller mye annet. Typiske symptomer kan være at du ikke er uthvilt når du våkner om morgenen, kortpustet, oppblåst mage, ujevn/annerledes fordøyelse, følesen av at normale gjøremål bare er slitsomme. Konsekvenser kan variere fra simple (ta litt kosttilskudd og du er frisk) til langvarig utmattethet som er tidkrevende å kurere. Uansett bør du drar til lege.

Anonymous poster hash: 8a148...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...