Kjerringa Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 Noen som bruker disse rockeringene med vekt? Kjøpte en med 1,5 kilo. Prøvde en halvtime i går og jeg har allerede blåmerker og magen er så øm at det gjør vondt uansett hvilken stilling. Vet ikke helt hvor effektivt det er heller. Kunne jo stå og rocke i en evighet uten at det var spesielt utfordrende. (Bortsett fra at det begynte gjøre rimelig vondt etterhvert. Stønnet av smerte liksom) Så, noen som synes det fungerer? Noen som har prøvd høyere vekt? Har litt lyst på 5 kg, tror kanskje det gir bedre effekt jo mer kilo man bruker. MEN, når magen er så øm og fæl etter en halvtime med 1,5 så lurer jeg på hvordan den ser ut etter en halvtime med 5 kg...... Men 1,5 kg var ikke utfordrende nok for meg iaf. Tror jeg. Anyone?
himmeloghav Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Du skal gå forsiktig frem. Bare rocke noen få minutter i starten og øke etter hvert. Stopp hvis det gjør vondt. Jeg har forsøkt 1,7 og 2,2 kg. Har solgt dem da dem gjorde vondt. Prøvde også en på 0,7 kg men den var vanskelig å rocke med. Nå har jeg kjøpt en på 1,5 kg som jeg skal prøve.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Du kan ikke gå fra null minutter rokkering til 30 minutter, uten å merke noe mht. Smerter. Dette er tusseskap! selv 10 minutter bør være tilstrekkelig tilvenning første dag. Også øke gradvis opp. NB. Min rokkering med kilo er pensjonert, dette ble for vondt!Anonymous poster hash: bf126...114
Kjerringa Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #4 Skrevet 5. oktober 2014 Såpass ja! Vel, kanskje lurt å prøve litt mer forsiktig videre. Men vil man ikke bli vant til smerten da? Eller vil det bli ømt hver gang? Selv med 2-5 minutter daglig?
Skrive feil Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Kan garantere deg at magen din ikke blir flatere av at du får juling av den rockeringen i seg selv. Det den derimot blir flatere av, er treningen og kaloriunderskuddet du pålegger kroppen din. 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Såpass ja! Vel, kanskje lurt å prøve litt mer forsiktig videre. Men vil man ikke bli vant til smerten da? Eller vil det bli ømt hver gang? Selv med 2-5 minutter daglig? Sammenlign dette med at du aldri har sittet på en sykkel. Så går du på en spinningtime på 60 minutter eller noe slikt. Da blir du og helt kake i både rumpa og beina. Muskulaturen er ikke vant til de uvante belastningene og må ha en forsiktig tilvenning, slik er det også med rokkering.Anonymous poster hash: bf126...114
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 når jeg begynte med rockering så begynte jeg med et par minutter om dagen også økte jeg litt og litt. hadde likevel masse blåmerker og utrolig vondt, etter ca to uker så var det borte og nå kan jeg stå å rocke i en halvtime uten å kjenne noe vondt og ingen merker. jeg blir kjempesvett av det så vet ikke hvorfor du ikke gjør det, kanskje du ikke beveger deg nok Anonymous poster hash: 157a8...63f 2
Kjerringa Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #8 Skrevet 5. oktober 2014 Kan garantere deg at magen din ikke blir flatere av at du får juling av den rockeringen i seg selv. Det den derimot blir flatere av, er treningen og kaloriunderskuddet du pålegger kroppen din. Det er jeg klar over. Har kostholdet og trening på plass. Spørsmålet er heller om det gir noen effekt ved siden av kostholdet og treningen? Er klar over at all aktivitet ved siden av bare er bra. Men hvis den ikke har noen spesielt bra effekt, er jo ikke smerten verdt det. Da kan jeg heller fortsette med hoppetau. 1
Kjerringa Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #9 Skrevet 5. oktober 2014 når jeg begynte med rockering så begynte jeg med et par minutter om dagen også økte jeg litt og litt. hadde likevel masse blåmerker og utrolig vondt, etter ca to uker så var det borte og nå kan jeg stå å rocke i en halvtime uten å kjenne noe vondt og ingen merker. jeg blir kjempesvett av det så vet ikke hvorfor du ikke gjør det, kanskje du ikke beveger deg nok Anonymous poster hash: 157a8...63f Kan godt være jeg ikke gjør det. Merker jeg beveger meg mye mer med rockering uten vekt, nettopp fordi det er "vanskeligere" få den rundt da. Med vekt kan jeg rocke i evigheter uten at jeg mister den på gulvet. Så er vel sikkert derfor jeg beveger hoftene i mindre grad med vekt. Ble jo litt svett så klart, spesielt når jeg tok i litt hardere. Men er nok mest fordi jeg etterhvert fikk så vondt at jeg ikke klarte ta i like hardt.
himmeloghav Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Såpass ja! Vel, kanskje lurt å prøve litt mer forsiktig videre. Men vil man ikke bli vant til smerten da? Eller vil det bli ømt hver gang? Selv med 2-5 minutter daglig? Det skal ikke gjøre vondt å trene. Da er det bedre med annen trening.
Skrive feil Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Det er jeg klar over. Har kostholdet og trening på plass. Spørsmålet er heller om det gir noen effekt ved siden av kostholdet og treningen? Er klar over at all aktivitet ved siden av bare er bra. Men hvis den ikke har noen spesielt bra effekt, er jo ikke smerten verdt det. Da kan jeg heller fortsette med hoppetau. Bra at treningen og kostholdet er på plass! Om du har lyst til å bruke rockeringen for å forbrenner mer kcals vedsiden av, kan du like så godt bruke hoppetauet. Er det fordi det er morsomt å rocke og at du vil bli bedre på det, kan du godt fortsette med det. Rockeringen i seg selv er absolutt ingen tryllestav for å fjerne kjærlighetshåndtaka. Høres bare unødvendig vondt ut ;-) 1
Kjerringa Skrevet 5. oktober 2014 Forfatter #12 Skrevet 5. oktober 2014 Bra at treningen og kostholdet er på plass! Om du har lyst til å bruke rockeringen for å forbrenner mer kcals vedsiden av, kan du like så godt bruke hoppetauet. Er det fordi det er morsomt å rocke og at du vil bli bedre på det, kan du godt fortsette med det. Rockeringen i seg selv er absolutt ingen tryllestav for å fjerne kjærlighetshåndtaka. Høres bare unødvendig vondt ut ;-) Rocekring er gøy ja, men trodde kanskje det ville gi effekt på strammere mage med vekt. Men, virker ikke som det har det ut ifra svar her. Så da fortsetter jeg med hoppetau som også er gøy. Og blir helt klart mer svett og sliten av det. Takk for svar!
himmeloghav Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hoppetauet er nok mer effektivt med hensyn til slanking. Det skal forbrenner dobbelt så mye enn jogging. Men jeg har lest artikler her på nett om de som har gått ned i cm rundt livet med rockering med vekt. Jeg har også sett videoklipp av en personlig trener som mener at rockering er bortkastete penger. Når det gjelder trening bør man satse på det som er mest gøy og droppe det som er kjedelig eller vondt. Endret 5. oktober 2014 av himmeloghav
Gjest Elseby13 Skrevet 6. oktober 2014 #14 Skrevet 6. oktober 2014 Jeg brukte rokkering i ett år. 5 kilo vekt. Det skjedde ikke en dritt. I begynnelsen hadde jeg store blåmerker, men de ga seg etter hvert. Men elendig trening og bortkastet tid.
himmeloghav Skrevet 7. oktober 2014 #15 Skrevet 7. oktober 2014 Det sies jo at den treningen som er mest effektiv er den hvor man bruker hele kroppen. Rockering blir fort statisk. Hoppetau gjør sikkert susen. Man merker med en gang at man blir sliten.
Gjest Meeh Skrevet 8. oktober 2014 #16 Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Dette er svært ineffektivt både for å miste vekt (for lite muskler i bruk) og for å styrke magemusklene (for lite motstand). Endret 8. oktober 2014 av Meeh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå