Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kommer med all sannsynlighet inn på masterløpet på NHH, håper jeg (har et snitt på 4,2 som jeg anser som ganske safe).

Spørsmålet mitt dreier seg om det rent sosiale. Siden de aller fleste på NHH går videre til master, betyr dette at de har dannet vennegrupper o.l.

Er det lett å få seg venner når man kommer inn som eksternsøker og ikke kjenner noen? Er det fortsatt fadderuke og grupper på masternivå på denne skolen?

Anonymous poster hash: f5a6e...de5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Kommer med all sannsynlighet inn på masterløpet på NHH, håper jeg (har et snitt på 4,2 som jeg anser som ganske safe).

Spørsmålet mitt dreier seg om det rent sosiale. Siden de aller fleste på NHH går videre til master, betyr dette at de har dannet vennegrupper o.l.

Er det lett å få seg venner når man kommer inn som eksternsøker og ikke kjenner noen? Er det fortsatt fadderuke og grupper på masternivå på denne skolen?

Anonymous poster hash: f5a6e...de5

Jepp, det er fadderordning for master samtidig aom for førstekull. Da er du inndelt med andre eksterne masterstudenter, med interne faddere.

Skrevet

Jepp, det er fadderordning for master samtidig aom for førstekull. Da er du inndelt med andre eksterne masterstudenter, med interne faddere.

Så godt å høre! Veldig bra at de eksterne søkerne blir satt i grupper sammen.

Noen anelse på om jeg kan føle meg trygg med 4,2 i snitt? De sier jo at alle under 3,9 blir avslått og alt over 4,3 får plass uansett. Litt sjansespill å ikke ha 4,3 i snitt føler jeg.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Det er vel B som er minumskravetgod etter det er det antall søkere som bestemmer snittet. Tror du ligger greit ann med et snitt på 4.2. Jeg ligger vel på 4.1 elsn nå og føler meg ikke helt trygg. Må få litt flere A'er dette semesteret :P

Endret av Minesveiper
Skrevet

Så godt å høre! Veldig bra at de eksterne søkerne blir satt i grupper sammen.

Noen anelse på om jeg kan føle meg trygg med 4,2 i snitt? De sier jo at alle under 3,9 blir avslått og alt over 4,3 får plass uansett. Litt sjansespill å ikke ha 4,3 i snitt føler jeg.

Vil tro du har sjans ja. Vet om folk som havnet på venteliste med 4.1 for noen år siden,men snittet var lavere da. De kom inn etterhvert. Prøv på 4.3 så er du safe uansett hvertfall!
Skrevet

Det er vel B som er minumumskravetgod etter det er det antall søkere som bestemmer snittet. Tror du ligger greit ann med et snitt på 4.2. Jeg ligger vel på 4.1 elsn nå og føler meg ikke helt trygg. Må få litt flere A'er dette semesteret :P

Nja det er ikke helt riktig. B er jo 3.5, og de vurderer ikke søkere med under 3.9 uansett.

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Nja det er ikke helt riktig. B er jo 3.5, og de vurderer ikke søkere med under 3.9 uansett.

Sist jeg sjekket Nhh sin side ga de B en verdi på 4

A = 5

Mulig du bruker et annet verdisystem, eller så har jeg lest feil.

Edit: Skriver med et funky tastatur som av og til går bananas.

Endret av Minesveiper
Skrevet

Året 2014 var snittet 3,9 i følge NHH sine nettsider. Jeg får ikke det til å stemme oppi hodet mitt.

Jeg vil så gjerne inn på skolen. STRESSENDE.

Skrevet

Sist jeg sjekket Nhh sine ga de B en verdi på 4

A = 5

B i snitt er 3.5-4.5, B er 4. Kommer vel an på hvordan en ser på det :) mange leser B i snitt, og tror det holder med 3.5, og da kan det bli litt dumt for de. Tenkte bare å si det i tilfelle :)

Jeg går på nhh, så antar jeg bruker likt de gjør der.

Skrevet

Sist jeg sjekket Nhh sin side ga de B en verdi på 4

A = 5

Edit: Skriver med et funky tastatur som av og til går bananas.

B snitt = 3,5-4,49

A snitt = 4,5 ->

C snitt = 2,5-3,49

Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

B i snitt er 3.5-4.5, B er 4. Kommer vel an på hvordan en ser på det :) mange leser B i snitt, og tror det holder med 3.5, og da kan det bli litt dumt for de. Tenkte bare å si det i tilfelle :)

Jeg går på nhh, så antar jeg bruker likt de gjør der.

Vel i den linken over sto det at de brukte standard avrundningsregler, så kanskje du har rett :)

Takk som sa i fra, jeg viste faktisk ikke det :P

Endret av Minesveiper
Skrevet

Året 2014 var snittet 3,9 i følge NHH sine nettsider. Jeg får ikke det til å stemme oppi hodet mitt.

Jeg vil så gjerne inn på skolen. STRESSENDE.

Hehe skjønner deg godt. Kanskje siste som kom inn hadde 3.9? Du har en skikkelig motivasjon frem til sommeren hvertfall :) du fikser det. Ta opp de lette 1.klassefagene som var umulige da.
Skrevet

Hehe skjønner deg godt. Kanskje siste som kom inn hadde 3.9? Du har en skikkelig motivasjon frem til sommeren hvertfall :) du fikser det. Ta opp de lette 1.klassefagene som var umulige da.

Det var fryktelig godt å høre :) ja, tar opp to enkle fag. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg får i fagene som kommer. Hvis jeg får A i alt nå til jul så kan jeg slappe av litt. Dessverre er det gruppeeksamen i alle fagene, det irriterer grenseløst.

Skrevet

Det var fryktelig godt å høre :) ja, tar opp to enkle fag. Problemet er at jeg ikke vet hva jeg får i fagene som kommer. Hvis jeg får A i alt nå til jul så kan jeg slappe av litt. Dessverre er det gruppeeksamen i alle fagene, det irriterer grenseløst.

Du får gilitt ekstra innsats så går dette fint :) Neste semester er det vel bacheloroppgave som tar 50% av fagene, så du får gå all inn for A.

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Drar opp denne igjen for å høre flere erfaringer angående det sosiale som ekstern masterstudent ved NHH :) 

Anonymkode: 25098...458

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...