Gå til innhold

Hvordan i all verden, kan jeg begynne å samle inn penger til veldedighet?

Ruth_87

Anbefalte innlegg

Hei...

Egentlig har jeg skrevet om dette før her inne, men fikk ikke så mye tilbake meldinger.

Jeg ønsker å åpne en konto, hjelpekonto eller hjelpearbeid eller kall det hva du vil - for å kunne begynne å samle inn penger. Nei, alltinn er ikke tingen for meg. Jeg kunne tenkt meg å begynne en organisasjon også - men da må man være flere??

Jeg er bare ett vanlig menneske som er student. Dette året var jeg en tur i Latvia og så mye nød. Så når jeg reiste hjem hadde jeg kun en ting for øye: Å hjelpe barnaT og familiene i Latvia. Jeg ønsket å opprette en konto og begynne å fortelle folk i menigheten min og andre om hva jeg brant for- for å kunne få støtte.

Men så var det dette - hvordan oppretter man en slik konto?? Den kon jo ikke være min private?? Eller er det helt umulig å begynne med dette alene??

Tips, råd og veiledning = JA TAKK :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du en menighet som du går i, kan du snakke med dem og få dem med på dette prosjektet?

Anonymous poster hash: 9323c...0a2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret :)

Ja, har tenk den tanken også. Kanskje opprette en konto nr igjennom menigheten - for de har jo da ett organisasjons nr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel egentlig ikke noe problem å åpne en konto i eget navn for å bruke til nødhjelp. Men, er ikke sikkert du får inn så mye hvis du er privat?

Enten kan du satse på et prosjekt gjennom menigheten din, eller så kan du melde deg til tjeneste i en organisasjon som allerede driver i den delen av verden.

Hvis du absolutt vil starte din egen, så snakk med Brønnøysundregisteret, dem har visst peiling på slikt. Men, det er mye styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...