Gjest Iben Skrevet 5. oktober 2014 #1 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Etter å ha latt meg fascinere av fenomenet "involuntary celibacy" for en stund nå, innfører jeg herved 5. oktober som "Incel Awareness Day" på KG. Hva er "involuntary celibacy" / "ufrivillig sølibat"? Involuntary celibacy, or incel, is the state of a person who has not established an intimate relationship or engaged in sexual intercourse for reasons other than voluntary celibacy or sexual abstinence. The term is used especially for adults who, despite general expectations, have had little to no sexual or romantic experience.[Wikipedia] (...) According to the wikipedia: “Involuntary celibacy is not recognised by most experts in psychology, virtually no research has been published, and no statistics are available...It does not appear to be a concept taken seriously by those who do not experience it...However, conditions associated with involuntary celibacy may include severe depression, self-harm, mental illness and even suicide.” http://www.involuntarycelibacy.com/index.html Her vil jeg også få legge til at incel-tilstanden faktisk er så uglesett at selv wikipedia-artikkelen om fenomenet, som de overstående sitatene referer til, i skrivende stund har blitt slettet: http://en.wikipedia.org/wiki/Involuntary_celibacy Derimot finnes det en humoristisk artikkel om emnet på Uncyclopedia som enkelte nok vil finne støtende, men som i det minste tar opp en del av fordommene rundt tilstanden (og sikkert noen sannheter og halv-sannheter også): http://uncyclopedia.wikia.com/wiki/Involuntary_celibacy A sad existence indeed, many incel sufferers live in their mom's basement, reclusive from society while excessively masturbating to what they believe to be young women that they are cybering with (which are actually 40-year-old males posing as women). Because of their reclusive lifestyles, sufferers may go undiagnosed for their entire lives. Informasjonsvideoer om emnet: https://www.youtube.com/watch?v=0KzaB0ut3xg https://www.youtube.com/watch?v=65XVyVm1Wq0 https://www.youtube.com/watch?v=AFCh23ut0oM Oppdaget forresten følgende kommentar under videoen rett over her: "Rest in peace Donald Cho 1994-2014 (suicide by hanging)." Aner ikke om dette stemmer, og har ikke funnet noen annen informasjon om fyren på internet. Håper det bare er noen som har vært ute og trollet litt. https://www.youtube.com/watch?v=Icy8XLRZMHg Og til slutt, en liten "feel good" - historie: What happens when you date an angry incel (guest post by Ms. Emma) I found his blog through some progressive snark site. Perhaps FSTDT, I don’t remember. I used to be badly informed about politics, and was swept away with their rhetoric. Like everyone, I agreed he was a scary, delusional incel, a ticking bomb, and any sane woman should stay as far away from him as possible. His emotional issues won’t be solved by ending involuntary celibacy – his problem is within. He obviously wasn’t angry because he was sexless – he was sexless because he was angry and unpleasant! (...) Then we met in person. I was struck by how different he appeared from his blog persona. On his blog, he seemed negative, and possessed an aura of seriousness. In emails and especially real life, he was polite, funny, laid back, cute and non-threatening. Whoever was saying he couldn’t get laid because he was threatening to women couldn’t be more wrong. He didn’t have misogyny “seeping out of his pores”, like one critic predicted. He was just a normal guy. Treated me to steak dinner, too. I liked him. He liked me. I was a virgin and he was a former incel, making mutual falling in love fairly easy. (...) Kjør debatt! Endret 5. oktober 2014 av Iben 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Vis din støtte ved å plusse dette innlegget. Anonymous poster hash: c98aa...91a
Gjest Iben Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hæ-rre-gud. Husk å støtte-plusse støtte-plusse-innlegget over deg før du går. Kaffe og kaker til alle besøkende i "incel awareness day" - tråden: ... Oppfølgingsspørsmål: Hva mener dere man kan gjøre for å få bukt med dette tilsynelatende voksende samfunnsproblemet? Endret 5. oktober 2014 av Iben 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Er sex en menneskerett? Jeg er også i ufrivillig sølibat, men jeg sutrer ikke over livet mitt til alle som gidder å høre på likevel. Jeg kan onanere om kåtskapen tar helt overhånd, regner med de fleste andre også kan det, om de ikke er fysisk handikappet. For øvrig er det en gang sånn at enkelte mennesker er så lite attraktive at ingen kunne tenke seg å være intime med dem. That is the ugly truth. Anonymous poster hash: fc52d...20a 6
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 alle kan få sex hvis de gjør innsats Anonymous poster hash: f2297...da1 2
Gjest Iben Skrevet 5. oktober 2014 #7 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Er sex en menneskerett? Jeg er også i ufrivillig sølibat, men jeg sutrer ikke over livet mitt til alle som gidder å høre på likevel. Jeg kan onanere om kåtskapen tar helt overhånd, regner med de fleste andre også kan det, om de ikke er fysisk handikappet. For øvrig er det en gang sånn at enkelte mennesker er så lite attraktive at ingen kunne tenke seg å være intime med dem. That is the ugly truth. Anonymous poster hash: fc52d...20a Nei, men sex, nærhet og intimitet er likefullt et grunnleggende menneskelig behov. Og du står forresten fritt til å "sutre" i denne tråden, dersom du skulle føle for det. Det er din dag i dag. Kaffe og kake er servert. Forøvrig har du helt rett i at en av årsakene til ufrivillig sølibat er manglende fysisk attraktivitet, men også andre ting som f.eks. Asbergers, sjenerthet, fysiske handicap etc. Endret 5. oktober 2014 av Iben
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #8 Skrevet 5. oktober 2014 Herregud TS, logg deg av dataen, gå ut av gutterommet og inn i virkeligheten, så kanskje du får deg noe du også. All den praten her inne om alfa og beta og incel og alle disse liksombegrepene er skikkelig turnoff, forresten.Anonymous poster hash: 23b47...46d 7
Gjest Herr Heftig Skrevet 5. oktober 2014 #9 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis det er noen av kvinnene her som lever i ufrivillig sølibat så kjenner jeg noen kåte karer uten standarer og masse erfaring.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #10 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis vi skal ha en amerikansk "awareness day" og være så amerikaniserte og fjonge, bør initiativtaker også komme med en "statement" over hvordan dette problemet skal løses. Det er jeg veldig interessert i å høre. Anonymous poster hash: a1996...7f9
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #11 Skrevet 5. oktober 2014 Hvis vi skal ha en amerikansk "awareness day" og være så amerikaniserte og fjonge, bør initiativtaker også komme med en "statement" over hvordan dette problemet skal løses. Det er jeg veldig interessert i å høre.Anonymous poster hash: a1996...7f9 Vel, man kan leie et lokale der incel menn og kvinner kan møtes en gang hvert år og løse problemet sammen. Anonymous poster hash: 57e47...827 3
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #12 Skrevet 5. oktober 2014 Er du fascinert fordi du selv lever i ufrivillig sølibat TS? Jeg levde i ufrivillig sølibat i noen mnd en gang. Det var kjipt. Melder meg inn i støttegruppen! Anonymous poster hash: d7ba4...445 2
Gjest Iben Skrevet 5. oktober 2014 #13 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hvis vi skal ha en amerikansk "awareness day" og være så amerikaniserte og fjonge, bør initiativtaker også komme med en "statement" over hvordan dette problemet skal løses. Det er jeg veldig interessert i å høre.Anonymous poster hash: a1996...7f9 Tenkte egentlig å invitere dere til å komme opp med noen potensielle løsninger, men greit: Mats Larsen hadde jo forleden dag en kronikk på NRK sine nettsider, hvor han foreslo legalisering av prostitusjon som et mulig tiltak. Men selv om jeg er enig på prinsippielt grunnlag at prostitusjon bør legaliseres (staten skal ikke blande seg inn i kontrakter mellom voksne mennesker), har jeg lite tro på det som noe konstruktivt tiltak i forhold til akkurat denne problematikken. Jeg vil anta at de emosjonelle kvalene knyttet til det å være en "incel" handler om mer enn bare sex, men i større grad om det å føle seg verdifull og begjært. Kan vanskelig se for meg at det å betale for sex skulle kunne fungere som noen løsning på det problemet. Men personlig er jeg villig til å slå et slag for incel-kvinner. Kvinnen i video nummer 4 i åpningsinnlegget var jo både feisty og litt søt, så dersom hun ikke utelukkende var ute etter et ekteskap (noe hun tydeligvis er), kunne jeg godt ha meldt meg frivillig til å ta jomfrudommen hennes (så sant jeg var singel). Men nå er uansett ikke målet med denne tråden at incels omsider skal få pult, men snarere å skape bevissthet rundt det at ufrivillig sølibat er en reell - og smertefull - situasjon for mange kvinner og menn, og at dette er noe man bør møte med forståelse, snarere enn fordømmelse. Vel, man kan leie et lokale der incel menn og kvinner kan møtes en gang hvert år og løse problemet sammen. Anonymous poster hash: 57e47...827 Hvis det er noen av kvinnene her som lever i ufrivillig sølibat så kjenner jeg noen kåte karer uten standarer og masse erfaring. Å bringe incels sammen er slettes ingen dum idé. Er du fascinert fordi du selv lever i ufrivillig sølibat TS? Jeg levde i ufrivillig sølibat i noen mnd en gang. Det var kjipt. Melder meg inn i støttegruppen!Anonymous poster hash: d7ba4...445 Jeg vet ikke om jeg er en incel, ettersom jeg har sett ulike definisjoner på dette. Et sted så jeg at man definerte "incel" som å gå i over 6 måneder i ufrivillig sølibat. I skrivende stund har jeg levd i sølibat i ca. 14 måneder. I hvilken grad man skal kalle det "ufrivillig" er jeg heller ikke helt sikker på, ettersom jeg ikke akkurat har lagt ned noen innsats for å få pult, og heller ikke er villig til å senke standardene mine hva angår tilfeldige knull. Men uansett om det skulle være tilfellet at jeg kunne definere meg selv som en "incel", kjenner jeg allikevel at det sitter langt inne å gjøre det, ettersom taper-stempelet er såpass tett knyttet opp mot det. Men det er jo nettopp en av grunnene til at man bør bringe mer opplysning på banen hva angår fenomenet, slik at samfunnet i større grad kan lære å skille mellom begrepene "incel" og "taper". Endret 5. oktober 2014 av Iben
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #14 Skrevet 5. oktober 2014 Melder meg inn i støttegruppen. Må være en helt forferdelig livssituasjon å være i. Eneste gruppen som blir unisont latterliggjort av både menn og kvinner. Med tanke på all hetsen de har opplevd i sitt liv synes jeg det må vises mye større forståelse for at de noen ganger sier noen ord tilbake. Men neida, da blir de bare enda mer latterliggjort. Et samfunn måles på hvordan man behandler de svakeste medlemmer! Anonymous poster hash: 4a87c...1c7 1
Gjest AllisHagtorn Skrevet 5. oktober 2014 #15 Skrevet 5. oktober 2014 Jeg er helt enig i at nærhet og fysisk/emosjonell kontakt er et viktig menneskelig behov. Men INCELteorien baserer seg på skadelige forutsetninger som offermentalitet, ansvarsfraskrivelse og krav rettet mot kvinnen som betrakter kvinner og menns verdi på et relativt nedrig grunnlag. Derfor anser jeg dette INCEL greiene som rimelig patetisk. Jeg kan ikke velge og vrake fritt i hverken sex- eller livspartnere, og det kunne ikke falle meg inn å lage begrep for dette eller i det hele tatt identifisere meg innen en slik term. Det er forbeholdt mennesker som har gravd seg så langt ned i offermentaliteten sin og forvrengte realitetsorienteringer at man kan vondt av mindre. 5
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #16 Skrevet 5. oktober 2014 Er sex en menneskerett? Jeg er også i ufrivillig sølibat, men jeg sutrer ikke over livet mitt til alle som gidder å høre på likevel. Jeg kan onanere om kåtskapen tar helt overhånd, regner med de fleste andre også kan det, om de ikke er fysisk handikappet. For øvrig er det en gang sånn at enkelte mennesker er så lite attraktive at ingen kunne tenke seg å være intime med dem. That is the ugly truth. Anonymous poster hash: fc52d...20a Hva i svarte h#####e har menneskerettighetene med saken å gjøre? Hater det "argumentet" som pesten. Det er ingen menneskerett å få barn, sex, kjærlighet, venner, omtanke, samliv osv osv, men det er fremdeles grunnleggende ønsker alle mennesker har som ikke lar seg fjerne med et pennestrøk. Basta. Anonymous poster hash: dc2b0...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #17 Skrevet 5. oktober 2014 Er du fascinert fordi du selv lever i ufrivillig sølibat TS? Jeg levde i ufrivillig sølibat i noen mnd en gang. Det var kjipt. Melder meg inn i støttegruppen!Anonymous poster hash: d7ba4...445 Noen måneder? Hvordan holdt du ut (leses med ironistemme)? Jeg har levd i ufrivillig sølibat hele livet, er 32 år. Anonymous poster hash: dc2b0...e8a
Gjest EnFyr Skrevet 5. oktober 2014 #18 Skrevet 5. oktober 2014 Det er ikke lett å være incel. Vi incels må stå sammen, beta-males for change. Om vi alle bare står sammen, blir vi sterkere enn romerske søyler Egentlig skulle det vert egne organisasjoner for oss, slik at en kunne møte andre i samme situasjon og sosialisert oss sammen.
Sylvari Skrevet 5. oktober 2014 #19 Skrevet 5. oktober 2014 Så fort menn snakker om alpha, beta, incell så kan jeg kjenne at fitta mi tørker inn. Kunne aldri datet noen som tenkte på den måten. 8
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #20 Skrevet 5. oktober 2014 Hvordan er ironistemme? Ja, levde i ufrivillig sølibat noen mnd og syntes det var rævva. Derfor føler jeg med dere som gjør det i årevis. Noen måneder? Hvordan holdt du ut (leses med ironistemme)? Jeg har levd i ufrivillig sølibat hele livet, er 32 år. Anonymous poster hash: dc2b0...e8a Anonymous poster hash: d7ba4...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå