Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har gått på en glutenfritt diett siden 2000 siden jeg har cøliaki.

Glutenfritt mat er i de aller fleste tilfeller fattig på næring og veldig rik på karbohydrater.

Selv melblandingener er tilsatt sukker...

Dette MÅ jeg spise, men jeg har begynt å tenke på det å reduser inntaket av karbohydrater kraftig.

14 år med b.la dette vises på kroppen.

Men hvor begynner jeg?

Hvordan gjør man dette når det allerede er så mye i kosten jeg må utelukke?

Ønsker ingen LCHF diett men ser jeg har godt av et solid kutt i inntaket.

Er det noen som har et innspill å komme med så setter jeg pris på det.

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du vil kutte ned på karbo mens du spiser mel med høyt sukkerinnhold? Det høres bare ut som du vil fortsette som nå, men erstatte noe av karbomaten med grønnsaker, kjøtt eller fett?

Skrevet

Du må ikke spise glutenfrie melblandinger! Jeg har ikke cøliaki, men mitt kosthold er så og si glutenfritt fordi jeg ikke spiser korn. Å gjøre det helt glutenfritt hadde ikke vært den store utfordringen.

De fleste varianter av lavkarbo er glutenfri. Jeg anbefaler likevel å ta utgangspunkt i den retningen som kalles paleo, og så tilpasser du det til dine ønsker. F.eks. drikk melk hvis du vil det, spis mer frukt hvis du vil det osv. Poteter og ris kan godt spises, men ønsker du å gå ned i vekt er det fornuftig å begrense dette.

• Liker 2
Skrevet

Så du vil kutte ned på karbo mens du spiser mel med høyt sukkerinnhold? Det høres bare ut som du vil fortsette som nå, men erstatte noe av karbomaten med grønnsaker, kjøtt eller fett?

Dårlig formulert av meg, jeg mente at jeg må spise glutenfritt!

Ikke nødvendigvis at jeg må spise dette melet!

*oppgitt over meg selv*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...