Eponine Skrevet 13. juli 2004 #1 Del Skrevet 13. juli 2004 Hei. Fant ut at vi må helrenovere badekaret! Det er totalt nedslitt og nytter ikke å flekke det... Men jeg vil gjerne beholde det også, for det er ganske stilig! Vi har heller ikke råd til å betale 5000 kr til å få proff hjelp :-? Noen gode tips? Å ta ut badekaret er nærmest totalt uaktuelt, dette er et gammelt, dritfint badekar egentlig- dermed også blytungt. Takker dypt for alle tips og råd i denne saken... Problem nr 2 er flisene på badet.... Noen har vært så smarte at de har malt oppå de Det er to lag med maling... Noen ide om hvordan vi kan få bort dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 13. juli 2004 #2 Del Skrevet 13. juli 2004 prøvd å bruke malingsfjerner og skrubbe på flisene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 14. juli 2004 #3 Del Skrevet 14. juli 2004 Jeg foreslår at du først skrubber karet grundig med en stålbørste før du vasker med avfettingsmiddel e.l. Så grunner du det før lakking. For lakking foreslår jeg at du leier en lakksprøyte (hos fargehandel eller bilverksted) og kanskje bruker billakk, helst flere lag..forhør deg i en god malingsforretning først da:) Dette vil være masse arbeid og det er viktig å gjøre grunnarbeidet skikkelig. Jeg tror helt sikkert at resultatet blir verdt det!! Det kan også være lurt å ta turen innom en billakkerer og spørre om tips! Det er jo også mulig at de kan komme hjem til deg og gjøre lakkeringsjobben etter at dere har gjort grunnarbeidet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eponine Skrevet 14. juli 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 14. juli 2004 Takk, skal forsøke dette. Har du prøvd det selv forresten? Ble det bra? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå