AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Long story short; var på ferie, hadde med pc men hadde glemt strømledningen. Fant en som passet hos den jeg besøkte og brukte den glad og fornøyd inntil pc'en min plutselig var stein død på dag 2... Spm er; kan det å bruke strømkabel som ikke hører til (men passer) rett og slett ødelegge pc'en? For jeg er hjemme igjen nå, og den er like død- også med riktig kabel.. eller er det en tilfeldighet?? Pc'en var Acer, kabelen jeg lånte såo det Liteon på, men samme spenning osv som på kabelen jeg skulle brukt.... Anonymous poster hash: c0d4f...508
Guybrush Skrevet 5. oktober 2014 #2 Skrevet 5. oktober 2014 Samme spenning og ampere både inn OG ut? Og ja. Dette kan de absolutt bli ødelagt av. 1
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #3 Skrevet 5. oktober 2014 Samme spenning og ampere både inn OG ut? Og ja. Dette kan de absolutt bli ødelagt av. Jeg vet ikke, jeg registrerte bare at det sto 100-240 V på input og 19 v på output på begge.. så da antok jeg det ikke var noen big deal når den faktisk passet og pc'en funket. men hva er det som kan skje da..? Jeg mener - hvor stor operasjon vil det kunne bli å fikse noe slikt? er det "bare" en sikring eller noe mer uhelbredelig som kan oppstå...? Takk for svar! Anonymous poster hash: 70a78...7e1
Guybrush Skrevet 5. oktober 2014 #4 Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hovedkortet ditt kan ha blitt "grillet" eksempelvis. Batteriet kan også ha tatt kvelden. Forsøkt å koble kun til strøm uten batteri tilkoblet? Om ingenting skjer (ingen støy eller noe) vil jeg anta at det er hovedkortet som har tatt dukken. Å skifte et hovedkort er noe av det mest avanserte og kostbare arbeidsmessig på en datamaskin. Gjøres sjeldent. Pris vil nok være minst 2-3000 kroner hvis du ikke gjør dette selv og kjøper deler brukt på ebay osv. Endret 5. oktober 2014 av Guybrush
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Hovedkortet ditt kan ha blitt "grillet" eksempelvis. Batteriet kan også ha tatt kvelden. Forsøkt å koble kun til strøm uten batteri tilkoblet? Om ingenting skjer (ingen støy eller noe) vil jeg anta at det er hovedkortet som har tatt dukken. Å skifte et hovedkort er noe av det mest avanserte og kostbare arbeidsmessig på en datamaskin. Gjøres sjeldent. Pris vil nok være minst 2-3000 kroner hvis du ikke gjør dette selv og kjøper deler brukt på ebay osv. Ouch.... vel vel, det ante jeg virkelig ikke... Prøvd uten batt med ledning ja, null respons. Crap!! Anonymous poster hash: 70a78...7e1
Jonencloud Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 Ouch.... vel vel, det ante jeg virkelig ikke... Prøvd uten batt med ledning ja, null respons. Crap!! Anonymous poster hash: 70a78...7e1 kan godt hende harddisken er OK, i mange situasjoner kan en harddisk bli flyttet og startes opp fra en helt annen maskin. synd du ikke har stasjonær pc, å bytte hovedkort hadde vært en relativt billig afære
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2014 #7 Skrevet 6. oktober 2014 kan godt hende harddisken er OK, i mange situasjoner kan en harddisk bli flyttet og startes opp fra en helt annen maskin. synd du ikke har stasjonær pc, å bytte hovedkort hadde vært en relativt billig afære ... men det er altså en dyr affære på bærbar? Pokker altså, så dumt..får bare ta den med til en sjappe som kan pc og sjekke hva feilen er og hva det vil koste da. Takk for svar, btw Anonymous poster hash: 70a78...7e1
AndreasBR Skrevet 7. oktober 2014 #8 Skrevet 7. oktober 2014 Så lenge det er samme spenning på begge PSU-ene, og amperen er høyere enn original-forsyning skal det ikke være et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå