Gå til innhold

De helvetets hemoroidene igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååh jeg er så forbanna nå at jeg flyr i flint! Dette er vel kanskje litt privat Men pytt, må få ut litt eksplosjon! :rasende:

Har fått en skikkelig ondartet, ondskapsfull og smertehelvete av en hemoroide som ligger midt i endetarmsåpningen et sted. Den er sånn at den ikke kan presses særlig inn igjen, så den sitter ute og svir noe jævlig.

Av en eller annen grunn har jeg hatt hard avføring de siste ukene og har prøvd virkelig ALT av råd som anbefales. Men den harde avføringen fører til massiv økt blodpress som fyller opp de fæle hemoroidene til svære klyser!

Har kun klart å gå på do hver tredje dag selv om jeg har prøvd alle råd for å holde bommelommen myk. De siste gangene har jeg brukt rundt 1 TIME på toalettet, føles rett og slett ut som jeg revner opp hver gang jeg nesten får sluppet en. Har slitt mye med fissur de gangene jeg ikke hadde disse hemoroidene, og da var gjerne avføring helt løs og spruta ut blodig diare nesten hver gang.

Opplevde heldigvis vanlig bommelom i dag etter å ha drukker masse biola, som legen anbefalte. Det hjalp også å spyle med masse iskaldt vann, noe som skal krympe den. Men er fortsatt et umenneskelig smertehelvete uten like, og jeg prøvde i går å stikke hull på den med en saks, men djevelskapen var så seiglivet at jeg ikke fikk ordentlig tak på den.

Hadde vært deilig å sluppet dette så vurderer høyt å dra til lege å operere bort. Er ikke av de som er redd for å spørre om slik til lege, men er en helvetes lang kø for å komme inn på sykehus, sist gang venter jeg 3 måneder og da var den allerede sprukket og dannet et fissur, men det kan ikke doktorene gjøre noe med, så er fælt at man skal gå rundt med denne lidelsen konstant. Sheriproct stikkpiller og salver funker jo nesten ingenting, hjelper kanskje minimalt en halvtime, og alt av smertestillende har jo hemoroidene veto rett for å ikke funke! :kjempesinna:

Sukk ja, deilig å få ut litt frustrasjon, hehe, er det noen som har lignende opplevelser - hva var din verste hemoroide og hvordan ble du kvitt den?

Kjærlig hilsen Lottemor!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler med deg :(

Fikk det første gangen etter en uke der jeg haddehatt løs mage. Av en eller annen grunn er det diare som trigger frem hemoroider hos meg.Oppdaget en blåsort kul like i åpningen og det gjorde sinnssykt vondt. Kunne ikke sove på ryggen på nesten 1 uke, og vi hadde obligatorisk gruppearbeid på skolen hele uken etter at hemoroiden hadde dukket opp.Det var rene smertehelvetet å sitte på grupperommet om dagene.

Hver dag da jeg kom hjem måtte jeg legge meg på magen i sengen (gjorde alt for vondt å ligge på ryggen) og jeg pakket isbiter inn i tørkepapir og la det mellom rumpeballene og så nært inntil hemoroiden som mulig. Det hjalp litt.

Til slutt måtte jeg likevel ty til Scheriproct krem fra apoteket og Ibux. Brukte deretter Alcos-Anal krem til å forebygge etter at den verste smerten var borte. Spiser ellers fiberrik mat og drikker mye vann. Etter dette har jeg ikke hatt tilbakefall. takk og pris. .Dette er noe av det vondeste jeg har opplevd.

Anonymous poster hash: fba6a...2b2
Skrevet

Av lege så kan du få Proctosedyl rektalsalve som er sterkere enn Scheriproct. Jeg har måttet bruke det gjentatte ganger. Dessverre er det sånn at selv om man gjennomgår en eventuell operasjon og fjerner hemoroidene så kan de komme igjen.

Anonymous poster hash: 423ca...7f8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...