Gå til innhold

Dere som er sammen med beta-menn:

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er alfa og beta.

Omega har jeg aldri hørt om før denne tråden og jeg tipper som jeg skrev på at det er en ironisering over teite utrykk

Beta og omega

I makthierarkiet hos mennesker er to andre roller også definert og navngitt. Først, beta (også kalt betahann), som er utfordreren. Betaene underretter seg alfaene, men kun etter å ha testet styrke. Betaene fungerer som nestsjefer og kan enten være avsatte alfaer, eller fremtidige alfaer hvis de fortsetter å utfordre den sittende alfa. Termen omega() er et antonym som ofte brukes nedsettende eller selvnedsettende som referanse til et medlem på bunnen av den sosiale rangstigen.

Endret av Gypsy22
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beta og omega

I makthierarkiet hos mennesker er to andre roller også definert og navngitt. Først, beta (også kalt betahann), som er utfordreren. Betaene underretter seg alfaene, men kun etter å ha testet styrke. Betaene fungerer som nestsjefer og kan enten være avsatte alfaer, eller fremtidige alfaer hvis de fortsetter å utfordre den sittende alfa. Termen omega() er et antonym som ofte brukes nedsettende eller selvnedsettende som referanse til et medlem på bunnen av den sosiale rangstigen.

Alfa og omega står for begynnelse og slutt, den siste og første bokstaven osv

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Alfa_og_omega

Alfa og beta står for det vi her er inne på http://no.m.wikipedia.org/wiki/Alfa_(etologi)#Beta_og_omega

slik har det alltid vært og slik omtales det overalt ellers.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med hundekjøring.. Slik vi omtaler det.. Ikke fra Wikipedia ..

Har da også drevet på med hunder, hatt hund i 26 av 29 leveår, som sagt sett mye dyreprogrammer, hatt mange dyr og er oppvokst på gård og har aldri hørt et slikt utrykk om det vi nå diskuterer.

Det burde jo ikke være så vanskelig å komme med link fra din side om alle hundekjøring og alle ellers brukte dette uttrykket "omega" om det jeg, ts og andre kaller beta".

Som sagt nå VET jeg ikke hva den ab brukeren mente, kan godt være jeg tar feil men med tanke på slik ts i hi bruker ordlyden så tolker jeg det iallefall slik og når jeg selv i alle andre settinger ( av eksperter og kommentatorer) har hørt "beta" så oppfatter jeg det iallefall slik.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfa er heller ikke lenger et relevant begrep innfor ulve- og hundeverden, bare så det er sagt. Og det er vel så lite relevant når vi snakker om mennesker.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som sagt nå VET jeg ikke hva den ab brukeren mente, kan godt være jeg tar feil men med tanke på slik ts i hi bruker ordlyden så tolker jeg det iallefall slik og når jeg selv i alle andre settinger ( av eksperter og kommentatorer) har hørt "beta" så oppfatter jeg det iallefall slik.

Kan bekrefte at omega ble enn del av denne tråden, som et spark til bruk av begrepene "alfa" og "beta" for å definere mennesker.

Det er ingenting som heter "omega-mann", eller "omega-ulv" for den saks skyld.

Anonymous poster hash: b9537...391

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal innføre omega som term på de mennene som ikke har ryggrad nok til å fungere sosialt normalt her ute i den virkelige verden, men som sitter på gutterommet og lever gjennom pc'n. Der kan de bygge opp en illusjon av egenverd og selvrettferdighet gjennom å sluke alt de leser som kan legge skylden for alt som gikk galt, over på andre

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal innføre omega som term på de mennene som ikke har ryggrad nok til å fungere sosialt normalt her ute i den virkelige verden, men som sitter på gutterommet og lever gjennom pc'n. Der kan de bygge opp en illusjon av egenverd og selvrettferdighet gjennom å sluke alt de leser som kan legge skylden for alt som gikk galt, over på andre

Der traff du spikeren på hodet :danse:

Anonymous poster hash: c601b...d41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler av gutter / menn som kaller seg for ALFA. :D

Er bare så kleint og tåpelig , de som vist nokk er ALFAer

Er egentlig usikre på seg selv. De prøver og kompensere med

Og være stor og brøytende...

Slapp av du er nokk ikke en omega heller, dette er kun i ulve verdenen..

Dominere er noe helt annet :)))

Det er ikke i ulveverden en gang, det er en dårlig myte skapt av en forsker på 70-tallet som forsket på en gruppe ulver i fangenskap satt sammen av mennesker.

Ulver, og hunder, er naturlig konfliktløsende og tyr til dempede signaler der de prøver å roe ned andre parter. At de går til angrep er siste utvei, om de ikke blir hørt. En naturlig ulveflokk består av en mamma og pappa ulv og deres unger sol vokser opp og noen blir i flokken. Ulvene har ikke råd til å bruke energi på å sloss om noe hierarki i flokken, de må bruke alle sine krefter på å jakte. De vil som sagt unngå konflikter så langt det lar seg gjøre, for å slippe å sloss og slippe å bruke livsnødvendig energi unødvendig. Er så lei av den myten der!! Noen dyr, som sjøløver har en "alfa" hann som har et harem av damer, og andre prøver å utfordre han for makten, den som vinner er den sterkeste etc., ikke den mest alfa. Alfa og Beta er et veldig menneskeliggjort begrep som arter seg helt forskjellig fra art til og art og har ingen naturligste som kan overføres til mennesker, som i grunn ligner mest på fugler i vår væremåte.

Dette innlegget var ikke ment til deg egentlig gypsy :) jeg er enig med deg, er så patetisk med menn som lever i alfa/beta verden, det verste er at de er selvutnevnte alfaer... :fnise:

Anonymous poster hash: ca191...e1a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke om alfa og beta menn synes jeg bare blir tull. For å svare deg på spørsmålet ditt HI: jeg hadde aldri tent skikkelig på en underdanig mann, samme hva han ville være med på i senga. Da kunne jeg nok gjort som exen din og sagt at det ikke fungerte mellom oss. Jeg vil ha pose og sekk, og trenger en mann som dominerer i sexlivet, og har det siste ordet ellers. MEN en mann som er kjærlig, god, omsorgsfull, osv. i det han gjør og samlivet ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å snakke om alfa og beta menn synes jeg bare blir tull. For å svare deg på spørsmålet ditt HI: jeg hadde aldri tent skikkelig på en underdanig mann, samme hva han ville være med på i senga. Da kunne jeg nok gjort som exen din og sagt at det ikke fungerte mellom oss. Jeg vil ha pose og sekk, og trenger en mann som dominerer i sexlivet, og har det siste ordet ellers. MEN en mann som er kjærlig, god, omsorgsfull, osv. i det han gjør og samlivet ellers.

Da må du sannsynligvis finne deg i å dele ham med andre kvinner.

Anonymous poster hash: 03062...a54

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo opplagt at TS er et troll.

Det finnes absolutt ingen menn som snakker om seg selv som "beta".

Anonymous poster hash: 7eefc...9be

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du sannsynligvis finne deg i å dele ham med andre kvinner.

Anonymous poster hash: 03062...a54

Har han alene enn så lenge ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er en omega mann. Jeg var sammen med en mann som kan dominere noe voldsomt spykisk, kommunikasjon. En kriger, der han skal vinne en samtale påstand hele tiden. Som ofte ender opp ae opp i sex. Når vi har sex liker han å dominere, men også veldig godt å bli dominert selv. For.eks at jeg bruker strap on på han. Men det skjer sjelden fordi jeg er som oftest underdandig, men jeg synes han ikke dominerer nok i sengen. Det er for lite rompegrep, beføling andre plasser, ikkw noe beføling på puppene. Men han ustråler alikevell selvsikkerhet og har meg alikevell underi sin hule hånd. Hva er han alfa, beta eller omega... ?

Edit: eh..skal prøve å forklare meg finere.

Hadde aldri vært så mye som venn med en som prøver å "dominerer meg voldsomt psykisk", og ihvertfall ikke kjæreste. Det er utrolig umandig i viser tegn på frykt og svakhet og totalt mangel på respekt for meg som menneske. Det har vel vert ganske allmenn kjent at menn som er nødt til å "vinne" og "dominere psykisk" gjør det fordi de er svake selv og redd for å bli forlatt trodde jeg da? eller bare egoister. Hvorfor ønsker man å "dominere noen psykisk?" uuff

Endret av Red-Ruby
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest brutal_mann

En fyr du driver og har masse trekanter med er kanskje ikke den du vil satse på? Kanskje hun så mest sex i de mennene der, og mer kjæreste i deg. Hun er jo ikke sammen med noen av dem i dag. Nå vet jeg ikke så mye om alfa og beta osv men det høres nå ut som du har ballene på plass når du dumper henne med så stor sikkerhet når du vet det ikke vil funke mellom dere.

Igjen, jeg digger denne kvinnelogikken. Vil og helsprø sex med alt og alle, ,men med deg pusen som er så fin så vil jeg bare holde lanke og puskosepuskehaømsexunderdynamedlysetavfordiduersåfin. jah... Det sparket jo igang testosteronet... Sorry, men han vil IKKE føle seg særlig spesiell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg er sammen med en mann, men ikke ønsker å ha masse sex, er grunnen:

1. Jeg tenner ikke nok på han

Eller

2. Jeg er lei av forholdet

Eller

3. Sexen er ikke god

Drit nå i dette alfa, beta, omega, sega, nintendo- sprøytet.

Igjen, jeg digger denne kvinnelogikken. Vil og helsprø sex med alt og alle, ,men med deg pusen som er så fin så vil jeg bare holde lanke og puskosepuskehaømsexunderdynamedlysetavfordiduersåfin. jah... Det sparket jo igang testosteronet... Sorry, men han vil IKKE føle seg særlig spesiell.

Anonymous poster hash: 0cde6...4e1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådens beste!

*applaus*

Anonymous poster hash: 0cde6...4e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jepp, der menn strekker ut en hånd og ønsker å hjelpe kvinner som sliter så er kvinners løsning latterliggjøring og mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...