Lilleulv_ Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg kan legge opp, felle av, strikke rett, og enkle mønster. Men jeg kan ikke strikke vrangt, og jeg sliter skikkelig!! Jeg vet hvordan jeg skal gjøre det, men problemet er at jeg ikke greier den der med å ta med tråden tilbake igjennom maska. Har bl.a. Denne linken: http://www.strikkeskolen.no/slik-strikker-du/strikk-vrang/ men mamma har også prøvd å lære meg. Når jeg kommer til det steget så blir det liksom bare kaos. Jeg ser ikke ordentlig hva som skjer, og det blir bare kaos! Nå har jeg øvd til jeg ble rød i ansiktet, men får det bare ikke til. Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Er et eget strikkeforum her inne Anonymous poster hash: e3c01...64d
Minya Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg strikker bare en rett baklengs, prøv å vri hjernen rundt hvordan en rett strikkes og tenk den baklengs, så bør du få det til Jeg husker jeg så både mamma og farmor strikke så pinnene fløy, og den vrange så alltid ekstremt vanskelig og komplisert ut, men det ser like bra ut om du bare strikker en rett baklengs
Gjest Zeitgeist Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Prøv å surre tråden to ganger stramt rundt høyrepinnen. Når du skal ta høyre pinnen tilbake gjennom maska, vinkle høyre pinnen lett nedover. Stram så tråden til slik at du får tatt bort det ekstra garnet du tok med deg siden tråden ble surret to ganger rundt pinnen (altså, slipp ned ei løkke fra høyre pinnen) Endret 5. oktober 2014 av Zeitgeist
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå