Gå til innhold

Menn som ønsker jente. Bekymringsverdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker du om menn som ønsker seg en datter (eller kun døttre) i stedenfor en sønn eller likegyldig? Er det bekymringsverdig?

Dette er noe jeg aldri har tenkt tanken på en gang før. Mannen jeg er sammen med har sagt at om vi en dag får barn sammen så håper han på ei jente og han har sagt også at han helst vil ha kun jenter. Ser ikke noe galt i det, selv er det egentlig det samme for meg. Men jeg har ei vennine som hørte dette og hun sa at dette var bekymringsverdig og at varsellampene hennes blinket rødt.

Hun sa rett og slett at jeg burde dumpe han og at hun vil ikke ha han i nærheten av sine barn.

Er det bare hun som er fordomsfull eller er det vanlig å tenke sånn? I såfall hvorfor.

Anonymous poster hash: 4d06b...b29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så!

Det var dagens lærdom fra kg.

Note to self. Si til dama at jeg kun vil ha sønner....

Anonymous poster hash: 377c8...145

• Liker 3
Skrevet

Hva tenker du om menn som ønsker seg en datter (eller kun døttre) i stedenfor en sønn eller likegyldig? Er det bekymringsverdig?

Dette er noe jeg aldri har tenkt tanken på en gang før. Mannen jeg er sammen med har sagt at om vi en dag får barn sammen så håper han på ei jente og han har sagt også at han helst vil ha kun jenter. Ser ikke noe galt i det, selv er det egentlig det samme for meg. Men jeg har ei vennine som hørte dette og hun sa at dette var bekymringsverdig og at varsellampene hennes blinket rødt.

Hun sa rett og slett at jeg burde dumpe han og at hun vil ikke ha han i nærheten av sine barn.

Er det bare hun som er fordomsfull eller er det vanlig å tenke sånn? I såfall hvorfor.

Hva mener venninnen din? At fordi han ønsker seg jente, så er han pedofil?? Dummeste jeg har hørt. For det første, er alle damer som ønsker gutt også pedofil da? For det andre, gutter blir i like stor grad utsatt for overgrep av pedofile. For det tredje, venninna din er dust.

• Liker 2
Skrevet

Venninnen din overreagerer fullstendig.

Når det er sagt ville jeg stusset over at han sa det, ikke fordi det er noe galt, men fordi sjansen for gutt og jente er der og personlig vil jeg ha begge deler. Jeg ville undret over hvorvit han ikke syntes han ville "takle" å oppdra en gutt.

Anonymous poster hash: dd0c2...648
  • Liker 2
Skrevet

Dette tror jeg lite på. Altså, mannen sier på forhånd at "jeg ønsker meg bare jenter sånn at jeg kan forgripe meg på dem." Overgrep foregår i skjul, man annonserer ikke det i forkant. Til barnets framtidige mor...

Gutter blir også misbrukt.

Kvinner misbruker også.

Det er en myte at menn bare ønsker seg sønner.

Du kan jo spørre ham en gang det er naturlig, om hvorfor han kun vil ha døtre?

Skrevet

Hva faen ? Dette må være kødd.

Skrevet

Hva mener venninnen din? At fordi han ønsker seg jente, så er han pedofil?? Dummeste jeg har hørt. For det første, er alle damer som ønsker gutt også pedofil da? For det andre, gutter blir i like stor grad utsatt for overgrep av pedofile. For det tredje, venninna din er dust.

Hun sa ikke direkte pedofil, men jeg antar at det er det hun mente. Satt selv og tenke på det med guttene også for det stemmer jo, men sa ikke noe om det til henne.

Skrevet

Det er en merkelig ting å si uansett. Kanskje han tror at det er søtt eller noe slikt? Kanskje han tror at det er det du vil høre?

Anonymous poster hash: 67032...d77
Skrevet (endret)

Kanskje han tenker at kvinner i dagens samfunn får så mye lagt til rette for seg at han kun ønsker jenter? Er noe å tenke på for dere. Tenk på sønnene deres, stå opp mot de diskriminerende stemmene i det norske samfunnet. Ikke mindre ikke vær redd for disiplin.

Endret av EnFyr
Skrevet

Kanskje han har sett hvor sterke mange far-datter-forhold er. Du kan se så mange småjenter som virkelig forguder pappaen sin, og jeg tror bare at han har sett på andre kompiser, familie kanskje? Nå er jeg voksen, men er fortsatt en pappajente, altså, jeg elsker mamma, men jeg og pappa er liksom bestbuddies i familien og alltid på "lag". Å mine brødre er på "lag" med mamma, om du skjønner hva jeg prøver å si😉

• Liker 1
Skrevet

Jentebarn er genetisk svakere! Høres ut for meg som om mannen din vil bygge en jentearmee som han styrer selv. Fy søren altså.

Sorry,men dette var bare tull. Hils til venninnen din og si at hun er sprø.

• Liker 1
Skrevet

Om mannen bare ønsker seg jenter: pedofil. Tenner du på småjenter kanskje??

Om mannen bare ønsker seg gutter: kvinnefiendtlig. Er ikke jenter gode nok kanskje??

Jeg er kvinne, har en datter, og syns det hadde vært moro om nummer to ble gutt. Hva er jeg?

Anonymous poster hash: 55bc7...818

Skrevet

Så!

Det var dagens lærdom fra kg.

Note to self. Si til dama at jeg kun vil ha sønner....

Anonymous poster hash: 377c8...145

bedre note: ikke bli sammen med folk som er sprø..

Skrevet

Jeg skjønner jeg er sløv som ikke har fått med meg de skumle faresignalene. Oioi.

Mannen min vil ha og tror vi skal ha jente. Har virkelig aldri falt meg inn at det er noe galt i det?

Tror ikke han blir så veldig lei seg om vi hadde fått en gutt.

Skrevet

Vel, han har fått med seg det at menn som får døttre er gode elskere og tar det til seg?

• Liker 1
Skrevet

Haha, stakkars menn altså!

Både jeg og mannen ønsket oss mest en jente da jeg var gravid. Vi skal ha to barn og ønsker oss enten to jenter eller en av hver.

Jenter og gutter er forskjellige, og dynamikken i en "guttefamilie" og en "jentefamilie" er ofte overraskende forskjellig. Så det er jo ikke så rart om man tenker at man passer best til det ene eller andre. Selv om man selfølgelig elsker akkurat de barna man får<3

Ts, ikke hør på venninna di! (Med mindre du har en dårlig magefølelse og faktisk tror hun har litt rett da)

Anonymous poster hash: 3effa...300
  • Liker 1
Skrevet

Dette sier jo bare en del om hvordan venninnen din tenker...

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Døtre er i gjennomsnitt billigere.

Skrevet

Hva!! da er det heller vennina de det er noe galt med.. Jeg kan forstå typen din for jeg har sett det gå igjen i min egen familie.. kanskje det er skummelt å være ett forbilde for en liten gutt og føler litt presset..kanskje han ser jenter som mer søte snille, enklere å ha med å gjøre..pluss jenter blir gjerne veldig pappa jenter.. det er ikke noe galt i dette i det hele tatt.. heller vakkert syns jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...