AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har en fast månedslønn på 33000 brutto. Jeg jobber fast 5 dager i uken, mandag - fredag,7,5 timer pr dag. Dette gir en timeslønn på ca 209 kroner. Månedslønnen er vel basert på at man har 21 arbeidsdager i måneden (minus helg). Når en måned har flere ukedager enn 21 dager, foreksempel 23, vil jeg da få mer på den månedslønnen?Anonymous poster hash: 9ebeb...14e
Mynona Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 (endret) Nei, en månedslønn er en månedslønn uavhengig av antall dager. Enn lønnsmåned er forresten 21,67 dager. Endret 4. oktober 2014 av Mynona 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg har en fast månedslønn på 33000 brutto. Jeg jobber fast 5 dager i uken, mandag - fredag,7,5 timer pr dag. Dette gir en timeslønn på ca 209 kroner. Månedslønnen er vel basert på at man har 21 arbeidsdager i måneden (minus helg). Når en måned har flere ukedager enn 21 dager, foreksempel 23, vil jeg da få mer på den månedslønnen?Anonymous poster hash: 9ebeb...14e Hvis du er månedslønnet har det ingenting å si da du får fast lønn uansett antall arbeidsdager minus helg og røddager. Er du derimot timelønnet får du betalt pr jobbet time og da telles lønna annerledes. Sånn har i hvert fall jeg oppfattet det. Anonymous poster hash: a9976...adf 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Fastlønn er fastlønn uavhengig av antall dager. Anonymous poster hash: bbc2a...1e2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Jeg får lønn for røddager selv om jeg ikke jobber. Takk for svar Anonymous poster hash: 9ebeb...14e
Perelandra Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Da jeg var i jobb, skrev vi timeliste hver måned, og fikk lønn etter det. Derfor varierte også lønna etter antall dager i måneden.
Mynona Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Da jeg var i jobb, skrev vi timeliste hver måned, og fikk lønn etter det. Derfor varierte også lønna etter antall dager i måneden. Men da hadde du timelønn og ikke fastlønn. 2
Perelandra Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 Men da hadde du timelønn og ikke fastlønn. Ja, jeg ser nå i tråden at det er to forskjellige ting. Selv har jeg aldri jobbet med fast månedslønn.
Bachata Skrevet 4. oktober 2014 #9 Skrevet 4. oktober 2014 Månedslønn regnes vel utifra en fast årslønn, som så deles på antall måneder. Derfor er den lik uansett, du får ikke mer en lang måned, og du får ikke mindre en kort måned. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå