Gå til innhold

Tid for mat - tirsdag

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Arg, har letet på nettet etter oppskriften til trond moi men finner den ikke.

Var en sjokoladekake lignende greie som ble laget i tid for mat i kveld jeg vil ha oppskriften på. Noen som har en link eller noe? :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

hei,

gå innpå www.tv2.no/tidformat

så finner du oppskriften der.

:P

Skrevet

så på tid for mat jeg også og jeg ble faktisk fristet selv når jeg så hva konditoren mixet sammen.

Bør kanskje lage noe slikt en dag :)

Kikket på linken som ble vist men jeg fant heller ikke noe der.

Skrevet

Ja, konditoren fristet meg også. :sikle:

Egentlig liker jeg ikke Trond Moi, men mat er mat. :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sjokoladeoppskriftene ligger ikke der :(

Skulle så gjerne visst hvordan han konditoren lagde alt det gode i sjokolade... Noen som fikk det med seg?

Skrevet

De legger alle oppskriftene sine ut på nettet så den kommer nok :wink:

Skrevet

Vet ikke om sjokoladekake-oppskriften kommer på nettet, fordi det var jo han sjokoladeeksperten som lagde den. Alle de andre oppskriftene fra i går ligger på www.artoftaste.no sine sider.

Skrevet

jeg kunne også tenkt meg å finne den oppskriften. Var innom linken som du gav og kikket selv også. Men var dårlig med oppskrift der.

Skrevet

Den sjokoladekaken han laget var jo bare vanlig nøttesjokoladekakebunn som han rev i biter og la i en liten kakeform. Så blandet han smeltet sjokolade med hjemmelaget vaniljesaus og vendte inn vispet fløte etterpå. Tror ikke det er så supernøye med akkurat mengde, prøv deg fram. Så satte han kaken i fryseren noen timer. Han laget en krage av sjokolade ved å legge en langpanne i fryseren. Når den var ordentlig kald la han den oppned på benken og snirklet smeltet hvit sjokolade over og så bredte han smeltet mørk sjokolade over. Han skar ut et rektangel som han brettet rundt kaken.

Skrevet

Arkana kokken vår :klappe:

Bra noen fulgte med, jeg har vrengt hodet mitt i dag for å komme på hva som skulle i bortsett fra sjokolade og pisket kremfløte.

Gjest Anonymous
Skrevet

Fikk du med deg ca hvor mye sukkervann han hadde i forhold til sjokolade for å lage sjokoladepastaen???

Skrevet

Gjest: her er en litt annen oppskrift på sjokoladepasta, kanskje du kan bruke den?

Sjokoladepasta

sjokolade

lys sirup

Blandes etter forholdet 2:1. F.eks. 500 g smeltet sjokolade og 250 g lys sirup.

Smelt sjokoladen i vannbad. Bland inn sirup og rør godt sammen til en tykk masse. Det vil etter hvert skilles ut en del fett, og det ser ut som om massen skiller seg. Det er helt riktig. La massen stå til avkjøling på kjøkkenbenken. Rør i den av og til slik at fettet blandes inn igjen. Legg pastaen i en plastpose før den er helt stiv, ellers er den vanskelig å få ut av bollen. Før du bruker pastaen, må du kna den opp slik at den blir smidig å jobbe med. Sjokoladepasta kan brukes til alt fra blomster til kakelokk. Når du skal kjevle sjokoladepasta er, er det lurt å bruke plastkjevle og plastunderlag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...