Gå til innhold

Æææ.Skal på mørkekjøringskurs om noen uker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og jeg er snart 23 år. Føler meg som den gæmlisen siden det helt sikkert kommer til å bare være 17-18 åringer der. Håper det er noen litt eldre også. Noen som har tatt disse kursene som voksen(20+) som kan fortelle litt fra det? Var du eneste "gamle"? :)

Anonymous poster hash: b6732...00e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 22, og har akkurat tatt trafikalt grunnkurs, og har mørkekjøring neste uke. Jeg var den eneste gæmlisen, men det gikk fint- jeg var jo ikke der for å skaffe meg venner akkurat.

De andre på kurset var 16 år, og jeg kjente mye på følelsen av hvor godt det er å være ferdig med den alderen. SÅ MYE krangling og utestenging og drittslenging (mot hverandre, ikke meg) har jeg ikke sett på mange år.

Anonymous poster hash: 2d0bc...34e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel kun med jevnaldrende (17-18 åringer) da jeg hadde det kurset for en del år siden, men mannen min har noe av teoriundervisninga på slike kurs, og han sier det ofte er noen godt voksne med. 23 er jo ikke akkurat gammelt :) Det kan jo være de som ikke har hatt behov for sertifikat om de har hatt bra tilbud på kollektiv transport, det kan også være folk som feks må ta opp igjen sertifikatet av en eller annen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på noenlunde samme alder da jeg tok mørkekjøringen. Det gikk greit, jeg og kjørelæreren satt foran i bilen og himlet med øynene over 15-åringene i baksetet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var mye eldre enn deg da jeg hadde mørkekjøring.

Dette går helt fint. Litt teori først, også er det å sitte på når kjørelæreren kjører og påpeker ulike ting langs ruten. Du er der for å lære ikke for å være sosial.

Anonymous poster hash: 641c5...469

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel kun med jevnaldrende (17-18 åringer) da jeg hadde det kurset for en del år siden, men mannen min har noe av teoriundervisninga på slike kurs, og han sier det ofte er noen godt voksne med. 23 er jo ikke akkurat gammelt :) Det kan jo være de som ikke har hatt behov for sertifikat om de har hatt bra tilbud på kollektiv transport, det kan også være folk som feks må ta opp igjen sertifikatet av en eller annen grunn.

Er mannen din trafikklærer? Hvordan møttes dere?

Anonymous poster hash: 7ec3c...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var mye eldre enn deg da jeg hadde mørkekjøring.

Dette går helt fint. Litt teori først, også er det å sitte på når kjørelæreren kjører og påpeker ulike ting langs ruten. Du er der for å lære ikke for å være sosial.

Var det noen jevnaldrende da du var der? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det noen jevnaldrende da du var der? :)Anonymous poster hash: b6732...00e

Ikke på mørkekjøringen. Men det gikk helt fint.

På sikkerhetskurs på bane var det en annen eldre i besteforeldregenerasjonen som var med på sikring av last i bil inne.

Det er bare å gjøre og tenke på det du skal gjøre, noen timer og så er du ferdig, og noen skritt nærmere førerkortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er snart 23 år. Føler meg som den gæmlisen siden det helt sikkert kommer til å bare være 17-18 åringer der. Håper det er noen litt eldre også. Noen som har tatt disse kursene som voksen(20+) som kan fortelle litt fra det? Var du eneste "gamle"? :)

Om jeg har. Du som er 23 har nå ingenting å klage over..

Jeg var over 30 år da jeg tok trafikalt grunnkurs. Og dette var første året det ble innført, og da var det ingen aldersgrense på 25 år. Så da måtte alle ta det kurset (inkludert mørkekjøringskurs). Rimelig flaut å sitte der med andre som knapt var ferdig med ungdomsskolen.

Jeg ble faktisk tema på kurset første dagen. haha! At dette trafikale grunnkurset først og fremst var for unge folk, som var overrepresentert på ulykkesstatistikker. At kurset var ment for å få ungdom bevisst til holdninger i trafikken (råkjøring, rusbruk etc). Og læreren mente jeg som var såpass voksen ikke hadde samme utbytte av kurset.

Han fikk rett, for ikke lenge etterpå forandret myndighetene opplegget og de over 25 ble fritatt trafikalt grunnkurs (bortsett fra mørkekjøringskurs og førstehjelp).

Anonymous poster hash: d2493...4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :) nå gruer jeg meg,æsj. Håper ikke de kommer til å mobbe meg:P gruppearbeid er det vanlig på dette kurset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mannen din trafikklærer? Hvordan møttes dere?

Anonymous poster hash: 7ec3c...4bd

Nei, han har ansvar for en del av førstehjelpkurset.

Det var ikke i en slik setting vi møttes, om det var det du lurte på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 36. Kom gjennom det fordi jeg måtte.

Anonymous poster hash: f9606...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...