Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12 uker gravid og veldig spent på kjønnet. Har fått time til ordinær ultralyd i uke 19, noe jeg syntes er veldig lenge til, derfor vurderer vi å bestille en time hos Volvat (Oslo) for å sjekke kjønnet.

Bare så det er sagt så er det virkelig det samme om det er gutt eller jente, men vi er over gjennomsnittet nysgjerrige.

Hvilken uke kan man begynne å se kjønnet ganske sikkert? Søsteren min fikk vite det i uke 12, men legen sa da at det blir litt gjetting og at han ikke var mer enn 60-70% sikker.

Anonymous poster hash: 19ccf...adf
Videoannonse
Annonse
Gjest Solstråla88
Skrevet

Har lest noe om at de kanskje kan se det i uke 16. Det er jo faktisk ikke sikkert de klarer og se på OUL heller.

Skrevet

Uke 16 ja, det var lenge til! Da kan man like så godt vente til ordinær og spare de pengene. Hvis man kunne fått sett det i uke 14 hadde vi nok bestilt, men da er det bare å finne frem den litt mer tålmodige siden av seg og vente.

En venninne av meg bestilte en hjemmetest fra UK der hun tok en blodprøve og sendte den til dem. Da fikk hun vite at det var gutt allerede i uke 11. Etter litt googling ser jeg at veldig mange har fått feil testsvar. Uansett er det ikke SÅ viktig for oss å vite.

Skrevet

Er det ikke viktigere å få vite at barnet er friskt? Beklager, bare reagerer litt på fokuset ditt..

Men for å svare deg: det er ikke engang sikkert at du får vite kjønn på ordinær ultralyd. Noen ganger ligger barnet slik at du ikke kan se kjønnet. Og det er heller ikke noe som er i fokus på den undersøkelsen. Ordinær ultralyd er blant annet ment for å se at alle organer er utviklet slik de skal. Barnets kjønn bestemmes imidlertid allerede når egget befruktes, og en dnaprøve etter uke 7. gir svar på hvilket.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/kan-sjekke-fosterets-kjoenn-etter-kun-syv-uker/a/10074978/

Personlig er jeg mer opptatt av at barnet jeg bærer på er friskt, og når jeg over helgen skal på OUL er jeg aller mest opptatt av å få vite at "dette her ser bra ut".. så jeg klarer ikke helt forstå fokuset ditt, men samme det.

Anonymous poster hash: 547d7...5f3
Skrevet

Er det ikke viktigere å få vite at barnet er friskt? Beklager, bare reagerer litt på fokuset ditt..

Men for å svare deg: det er ikke engang sikkert at du får vite kjønn på ordinær ultralyd. Noen ganger ligger barnet slik at du ikke kan se kjønnet. Og det er heller ikke noe som er i fokus på den undersøkelsen. Ordinær ultralyd er blant annet ment for å se at alle organer er utviklet slik de skal. Barnets kjønn bestemmes imidlertid allerede når egget befruktes, og en dnaprøve etter uke 7. gir svar på hvilket.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/kan-sjekke-fosterets-kjoenn-etter-kun-syv-uker/a/10074978/

Personlig er jeg mer opptatt av at barnet jeg bærer på er friskt, og når jeg over helgen skal på OUL er jeg aller mest opptatt av å få vite at "dette her ser bra ut".. så jeg klarer ikke helt forstå fokuset ditt, men samme det.

Anonymous poster hash: 547d7...5f3

HERREGUD! Dette forumet altså, nå tror jeg rett og slett at jeg har fått nok og melder meg ut. Men kan jo svare deg.

NEI jeg har ikke bare fokus på kjønnet. Jeg håper med hvert fiber i kroppen min at alt står bra til med den lille og at han eller hun er frisk og sunn. Jeg er nysgjerrig av natur og veldig utålmodig, derfor er jeg veldig spent på hva kjønnet er. Gleder meg til å handle inn klær og bestemme navnet.

For en dust du er.

• Liker 14
Skrevet

Fikk vite av spesialist i uke 13 at det var 90% sikkerhet for jente. Stemte det.

Anonymous poster hash: 59f1f...fe5

• Liker 1
Skrevet

AB over igjen. Fikk OUL i uke 21. Det var hvertfall lenge å vente.

Anonymous poster hash: 59f1f...fe5

Skrevet

HERREGUD! Dette forumet altså, nå tror jeg rett og slett at jeg har fått nok og melder meg ut. Men kan jo svare deg.

NEI jeg har ikke bare fokus på kjønnet. Jeg håper med hvert fiber i kroppen min at alt står bra til med den lille og at han eller hun er frisk og sunn. Jeg er nysgjerrig av natur og veldig utålmodig, derfor er jeg veldig spent på hva kjønnet er. Gleder meg til å handle inn klær og bestemme navnet.

For en dust du er.

Signerer denne.

Dessuten ER det faktisk noen som faktisk ønsker seg det ene mer enn det andre.. Uten at man faktisk blir mindre glad i det "feile" kjønnet av den grunn. Og så er det viktig at det er friskt.

Anonymous poster hash: 9e21c...aa7

• Liker 1
Skrevet

Er det ikke viktigere å få vite at barnet er friskt? Beklager, bare reagerer litt på fokuset ditt.. Men for å svare deg: det er ikke engang sikkert at du får vite kjønn på ordinær ultralyd. Noen ganger ligger barnet slik at du ikke kan se kjønnet. Og det er heller ikke noe som er i fokus på den undersøkelsen. Ordinær ultralyd er blant annet ment for å se at alle organer er utviklet slik de skal. Barnets kjønn bestemmes imidlertid allerede når egget befruktes, og en dnaprøve etter uke 7. gir svar på hvilket. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/kan-sjekke-fosterets-kjoenn-etter-kun-syv-uker/a/10074978/ Personlig er jeg mer opptatt av at barnet jeg bærer på er friskt, og når jeg over helgen skal på OUL er jeg aller mest opptatt av å få vite at "dette her ser bra ut".. så jeg klarer ikke helt forstå fokuset ditt, men samme det. Anonymous poster hash: 547d7...5f3

Man trenger ikke "fokusere" på å regne med å få høre om barnet er friskt eller ikke. Jeg tar for gitt at jordmora forteller meg om barnet er friskt eller ikke! Det er jo det man ganske sikkert får svar på, uansett hvor i svangerskapet du er. Men, hvilket kjønn det er, kan man ikke ta for GITT at man får vite, så selvfølgelig lurer man på det. Jeg forstår ikke at fokuset ditt er noe annet enn å svare på TS'spørsmål. Men, samme det.

Anonymous poster hash: 20c63...5d9

• Liker 3
Skrevet

Man pleier ikke å kunne se det før uke 15. Jeg også var supernysjerrig og fikk gjort en DNA test i utlandet, da fikk jeg vite det allerede i uke 9. Det ble ikke det kjønnet jeg hadde håpet på, men det går bra, for nestemann ble det. Så nå har jeg både ei jente og ei gutt :) Lykke til!

Anonymous poster hash: 35a02...169
Skrevet

For å svare på spørsmålet til TS, jeg fikk vite det hos privat UL-JM i uke 13. Tror ikke du får vite det før lenge etter det på OUL, alt for dårlig utstyr.

Anonymous poster hash: 20c63...5d9

• Liker 1
Skrevet

Som jeg har forstått er det en ganske stor feilprosent uansett, spesielt om de tror det er ei jente. Enkelte gutter er ikke like "flinke" til å avsløre det de evt måtte ha mellom beina i tillegg til at størrelsen kan variere :)

Skrevet

Mener å ha hørt at i Belgia og England så kan man få sjekket det ved en blodprøve fra 6 uker av.

Anonymous poster hash: 0cbe5...0b7

Skrevet

Jeg ville heller spart de pengene og evt tatt en UL etter OUL i tilfelle de er usikre eller ikke kan se noe. Min andre baby lå slik til at det var vanskelig å se kjønnet, og min venninne fikk feil kjønn (de sa jente, men det var en gutt!). Da er det mer sikkert også. Jeg ville ikke stolt på tidlig UL uansett, det er veldig små og like organer de prøver å se forskjell på...

Anonymous poster hash: f7f70...656

Skrevet

Jeg var på UL i uke 12 (henvisning, i en fertelitetsklinikk) og der annonserte lege at han mente det var en gutt. Stemte i OUL. De hadde ganske bra utstyr der da, veldig tydelig UL bilde. Og det kan jo fortsatt være tilfeldig - er jo 50% sjanse for hvert kjønn. :)

Anonymous poster hash: e66fe...218

Skrevet

Fikk en ekstra UL i uke 14 pga SA i tidligere svangerskap.. Da kunne legen fint se kjønnet, og når han forklarte og pekte litt var det i grunnen lett å se for oss også :)!

Anonymous poster hash: 87fd1...b24

Skrevet

Fikk vite i uke 12+5 at det 95% sikkert var gutt.....og det var det 💙💙💙

Skrevet

For en dust du er.

Halleluja! Endelig noen som sier imot! Er så lei av sånne som må pirke og hakke på deg fordi du ikke skrev en A4 side om at du bryr deg om alt!

Anonymous poster hash: 90136...58e

• Liker 3
Skrevet

Det er veldig lett å se feil så tidlig. En penis kan like så gjerne være en hoven klitoris.

Skrevet

Min venninne var på Volvat i uke 14. Fikk vite atvdet var gutt. På ord.UL var det jente, og det stemte.

Spar pengane dine du. Det er spennande og lenge å vente for oss alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...