Gå til innhold

Rogaland ekskludert fra Tine sine melkekartonger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere lagt merke til det? På melkekartongene her står det "melk fra gårder på Vestlandet"

Men! Rogaland er ikke fargelagt som de andre tre fylkene. Veldig rart er det ikke? Rogaland er da en del av vestlandet! Hva står det på deres melkekartonger, dere som bor i Rogaland?

Anonymous poster hash: 20f87...3fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melk fra sørvestlandet.

Hilsen ei fra en melkekartonggård i Rogaland :)

Anonymous poster hash: 2adeb...c8c

• Liker 3
Skrevet

"Fra gardar på Sørvestlandet" står det på melka i kjøleskapet mitt, og det er Rogaland som er merket rødt på kartet. I teksten og bildene så fortelles det om gårder i Stavanger og omegn.

Hilsen ei fra Stavanger :)

Anonymous poster hash: 19cb7...819
Skrevet

*facepalm* åå selvfølgelig. Takk for svar :) ser nå at møre og Romsdal heller ikke er med. Det er nord Vestlandet det da sikkert :P alt man skal lure på hehe

Skrevet

Hahaha artig tråd! Sånne ting kan jeg også finne på og stusse over.

På kartongene som selges i Møre og Romsdal og Trøndelagsfylkene står det Midt-Norge om jeg ikke husker feil. :)

Anonymous poster hash: 0b155...087
Skrevet

Det var da voldsomt til oppdeling, da. Mens Østlandet er en diger bolk.

Anonymous poster hash: 612da...be4

• Liker 1
Skrevet

Det var da voldsomt til oppdeling, da. Mens Østlandet er en diger bolk.

Har nok noe med avstander å gjøre. Er jo fks milevis fra Ålesund til Stavanger men kun to timer fra Lillehammer til Oslo ca..

Skrevet

Har nok noe med avstander å gjøre. Er jo fks milevis fra Ålesund til Stavanger men kun to timer fra Lillehammer til Oslo ca..

Og når du har kommet til Lillehammer kan du kjøre tre timer til og fremdeles være innefor Østlandet. Så hva avstanden mellom Lillehammer og Oslo har med saken å gjøre, aner ikke jeg.

Jeg bor på Østlandet, og bruker 5 1/2 time til Oslo.

• Liker 1
Skrevet

Og når du har kommet til Lillehammer kan du kjøre tre timer til og fremdeles være innefor Østlandet. Så hva avstanden mellom Lillehammer og Oslo har med saken å gjøre, aner ikke jeg.

Jeg bor på Østlandet, og bruker 5 1/2 time til Oslo.

Og mellom Ålesund og Stavanger er det 12 timer. :) Altså over dobbelt så lang tid. Så der har du nok svaret ditt. Jeg er bor på Østlandet og jeg vet at det er avstander her også, og at mange småsteder ikke ligger praktisk til mtp. reiseavstand, men det kan faktisk ikke sammenliknes med vestlandet. Veiene er smale, det er mye omveier og fergesamband på grunn av fjordene.

Vi har jo 5 landsdeler (Sørlandet, Vestlandet, Trøndelag, Nord-Norge og Østlandet) og inndelingen til TINE er også i 5 - bare at Rogaland har havnet sammen med Sørlandet og at deler av Nordvestlandet har havnet sammen med Trøndelag. Årsaken er nok hvilke gårder som sender til hvilke meierier. Der hvor jeg er fra (i Møre og Romsdal) ble meieriet lagt ned og melka sendes til Trondheim nå, slik at det de får tilbake er melk fra midt-norge. Å kalle det vestlandet på pakken hadde nok vært feilaktig markedsføring da mesteparten av den melka kommer fra Trøndelag.

Anonymous poster hash: 0b155...087

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...