AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 En jeg kjenner godt (ikke fylt 30 år enda engang) har vært uføretrygdet i en del år nå. Nå har han blitt erklært frisk og det var jo fantastisk å høre. Jeg spurte om han hadde tenkt å begynne å jobbe eller ta en utdannelse og da bare lo han og svarte at det kom ikke til å skje, aldri om han skulle gi fra seg trygda. Han synes visst det er veldig så greit å kunne sitte på ræva, spise godis, se filmer og gjøre akkurat det han vil, når han vil. Han ler også godt av meg og min samboer som har 2 barn, hus og 100% stillinger og sliter noen måneder med å få ting til å gå opp i opp med både tidsskjema og økonomi. Han har 5.000 mer utbetalt i måneden enn meg for å ikke gjøre noe. Han serverer frekkheter som at "er det ikke litt irriterende å tenke på at deres skattepenger går til å betale min lønn" osv. Så, det jeg lurer på: hvis unge uføretrygdede blir erklært friske, må de ikke tilbake i jobb igjen? Evt arbeidstrening ol? Skulle nå tro at det var sunnere å være ute i jobb (om ikke det er mer enn et par dager i uka) enn å bare drive dank. Anonymous poster hash: e395c...bd1 5
Savannah87 Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Hmm jaja han får jo gjøre som han vil, men litt teit at mine skattepenger skal gå til slike slabbedasker 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Er du legen til denne uføretrygdede? Du uttaler deg som om du har fullt innsyn i alle hans medisinkse og økonomiske forhold. Slutt å være både dømmende overfor andre mennesker og missunnelig på en som ikke får delta i arbeidslivet.Anonymous poster hash: 0d6a1...f6e 9
BritneyBitch Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Når han er blitt erklært frisk, så har han ikke lenger rett på uføretrygd. Dette skal legen hans informere NAV om. Om ikke legen gjør det, så hadde jeg gjort det selv, for det er ikke greit å snylte slik som det. 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Er du legen til denne uføretrygdede? Du uttaler deg som om du har fullt innsyn i alle hans medisinkse og økonomiske forhold. Slutt å være både dømmende overfor andre mennesker og missunnelig på en som ikke får delta i arbeidslivet.Anonymous poster hash: 0d6a1...f6e Ouch. Er du han kompisen eller? Virker som du følte deg veldig truffet her. Anonymous poster hash: fa75e...daa 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Er du legen til denne uføretrygdede? Du uttaler deg som om du har fullt innsyn i alle hans medisinkse og økonomiske forhold. Slutt å være både dømmende overfor andre mennesker og missunnelig på en som ikke får delta i arbeidslivet.Anonymous poster hash: 0d6a1...f6e Jeg er for så vidt enig i at man ikke skal dømme de som er uføretrygdet. Dette fordi jeg selv har en mann som er uføretrygdet av en ganske så reell grunn. Men slike som TS beskriver i innlegget sitt, er grunnen til at uføretrygdede blir stigmatisert. Og som gjør at min mann syns det er flaut å si at han er uføretrygdet. Når personen TS beskriver ler og sier ting som at "er det ikke irriterende at dine skattepenger går til å betale for meg", og han ler og sier han aldri skal tilbake til arbeidslivet eller ta noen utdannelse når han er friskmeldt og fratatt trygden, så sier det kanskje at dette er en person som ikke bør ha uføretrygd, men en av de som utnytter systemet. Og det er nettopp de personene som ødelegger for de som faktisk har behov for uføretrygd av reelle grunner. Anonymous poster hash: accf2...98d 9
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Når han er blitt erklært frisk, så har han ikke lenger rett på uføretrygd. Dette skal legen hans informere NAV om. Om ikke legen gjør det, så hadde jeg gjort det selv, for det er ikke greit å snylte slik som det. Enig! Anonymous poster hash: fa75e...daa
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 Er du legen til denne uføretrygdede? Du uttaler deg som om du har fullt innsyn i alle hans medisinkse og økonomiske forhold. Slutt å være både dømmende overfor andre mennesker og missunnelig på en som ikke får delta i arbeidslivet.Anonymous poster hash: 0d6a1...f6e Vel, når man innrømmer selv at en ikke ønsker å jobbe fordi en bare ikke gidder (og ikke fordi man faktisk er syk) og attpåtil ler av andre som må jobbe døgnet rundt for å få ting til å gå opp i opp så blir det selvfølgelig noe annet. Jeg har null respekt fordi som bare ikke gidder og utgjør en kreftsvulst for velferdssamfunnet. Parasitter som snylter på andres arbeid bør komme seg i jobb! Anonymous poster hash: 861a7...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #9 Skrevet 4. oktober 2014 Når han er blitt erklært frisk, så har han ikke lenger rett på uføretrygd. Dette skal legen hans informere NAV om. Om ikke legen gjør det, så hadde jeg gjort det selv, for det er ikke greit å snylte slik som det. I og med at han fortsatt får uføretrygd så er det vel bare en løgn fra hans side for å kunne strø enda mer salt i såret til TS. Mest sannsynligvis gjør han det fordi TS eller mannen til TS har vist stygge holdninger mot han pga hans trygd. Anonymous poster hash: 67461...24d 5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #10 Skrevet 4. oktober 2014 Ouch. Er du han kompisen eller? Virker som du følte deg veldig truffet her. Anonymous poster hash: fa75e...daa Hennes, ikke hans. TS er en kvinne. Anonymous poster hash: 67461...24d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #11 Skrevet 4. oktober 2014 Hennes, ikke hans. TS er en kvinne. Anonymous poster hash: 67461...24d Hva har det med saken å gjøre at ts er kvinne? Jeg spurte om han som skrev teite innlegget var kompisen til ts! Anonymous poster hash: fa75e...daa 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #12 Skrevet 4. oktober 2014 En jeg kjenner godt (ikke fylt 30 år enda engang) har vært uføretrygdet i en del år nå. Nå har han blitt erklært frisk og det var jo fantastisk å høre. Jeg spurte om han hadde tenkt å begynne å jobbe eller ta en utdannelse og da bare lo han og svarte at det kom ikke til å skje, aldri om han skulle gi fra seg trygda. Han synes visst det er veldig så greit å kunne sitte på ræva, spise godis, se filmer og gjøre akkurat det han vil, når han vil. Han ler også godt av meg og min samboer som har 2 barn, hus og 100% stillinger og sliter noen måneder med å få ting til å gå opp i opp med både tidsskjema og økonomi. Han har 5.000 mer utbetalt i måneden enn meg for å ikke gjøre noe. Han serverer frekkheter som at "er det ikke litt irriterende å tenke på at deres skattepenger går til å betale min lønn" osv. Så, det jeg lurer på: hvis unge uføretrygdede blir erklært friske, må de ikke tilbake i jobb igjen? Evt arbeidstrening ol? Skulle nå tro at det var sunnere å være ute i jobb (om ikke det er mer enn et par dager i uka) enn å bare drive dank.Anonymous poster hash: e395c...bd1 Han må nok ut i jobb igjen, arbeidsledighetstrygd får han bare i to år. Det er dette som er farlig med trygd, en blir lat og giddeløs av det, burde vært et krav at de trygda som har "gode" dager innimellom, kommer selvfølgelig an på grunnen til trygd, burde jobba litt på feks syke/aldershjem, eller lignende, det er mange eldre som er ensomme og kunne ha godt av noen å snakke med osv Anonymous poster hash: dad8d...569 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #13 Skrevet 4. oktober 2014 Hva har det med saken å gjøre at ts er kvinne? Jeg spurte om han som skrev teite innlegget var kompisen til ts! Anonymous poster hash: fa75e...daa Åja, jeg syntes det sto "hans kompis", ikke "han kompisen". Anonymous poster hash: 67461...24d
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #14 Skrevet 4. oktober 2014 Åja, jeg syntes det sto "hans kompis", ikke "han kompisen". Anonymous poster hash: 67461...24d Ok Anonymous poster hash: fa75e...daa
Gjest extra Skrevet 4. oktober 2014 #15 Skrevet 4. oktober 2014 En jeg kjenner godt (ikke fylt 30 år enda engang) har vært uføretrygdet i en del år nå. Nå har han blitt erklært frisk og det var jo fantastisk å høre. Jeg spurte om han hadde tenkt å begynne å jobbe eller ta en utdannelse og da bare lo han og svarte at det kom ikke til å skje, aldri om han skulle gi fra seg trygda. Han synes visst det er veldig så greit å kunne sitte på ræva, spise godis, se filmer og gjøre akkurat det han vil, når han vil. Han ler også godt av meg og min samboer som har 2 barn, hus og 100% stillinger og sliter noen måneder med å få ting til å gå opp i opp med både tidsskjema og økonomi. Han har 5.000 mer utbetalt i måneden enn meg for å ikke gjøre noe. Han serverer frekkheter som at "er det ikke litt irriterende å tenke på at deres skattepenger går til å betale min lønn" osv. Så, det jeg lurer på: hvis unge uføretrygdede blir erklært friske, må de ikke tilbake i jobb igjen? Evt arbeidstrening ol? Skulle nå tro at det var sunnere å være ute i jobb (om ikke det er mer enn et par dager i uka) enn å bare drive dank.Anonymous poster hash: e395c...bd1 Han kan ikke ha det godt med seg selv. Er han litt "enkel"? 2
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2014 #16 Skrevet 4. oktober 2014 Vel, rart at ikke legen hans har gitt beskjed til NAV da.
Gjest Gunfreak Skrevet 4. oktober 2014 #17 Skrevet 4. oktober 2014 Hvordan får han 5000 mer utbetalt i måneden enn deg? Selv ung uføre for vel godt under 300 000 i året. og 300 000 er basicly minste lønna folk vil jobbe for i dag i 100% stilling. 4
Britt Banditt Skrevet 4. oktober 2014 #18 Skrevet 4. oktober 2014 Hvordan får han 5000 mer utbetalt i måneden enn deg? Selv ung uføre for vel godt under 300 000 i året. og 300 000 er basicly minste lønna folk vil jobbe for i dag i 100% stilling. Stusset også på dette.. TS må ha veldig lav lønn, eller så skryter han på seg mer utbetalt enn han har. 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #19 Skrevet 4. oktober 2014 Hvordan får han 5000 mer utbetalt i måneden enn deg? Selv ung uføre for vel godt under 300 000 i året. og 300 000 er basicly minste lønna folk vil jobbe for i dag i 100% stilling. Jeg er ung ufør og får litt over 200.000 i året brutto i pensjon. Jeg tror ikke helt på historien til TS, selv om jeg kjenner meg litt igjen i det at jeg nok later som jeg er friskere enn jeg er. Når folk spør hvordan det går, så svarer man "takk, bare bra". Det er høflig det, man belemrer ikke andre med sine plager. Og ja, blir man frisk skal man selvfølgelig miste uføretrygda. Skulle likt å vite hva han fikk uføretrygd for som han ble frisk av. Trodde uføretrygd kun gikk til de som var varig uføre, snakker vi om en helbredelse her? Anonymous poster hash: 6d370...5cf 4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #20 Skrevet 4. oktober 2014 Det er vel mye som tyder på at denne personen fortsatt har begrensninger av en art som ikke er kjent for TS, men at han har blitt erklært frisk fra en av utfordringene han har hatt. Anonymous poster hash: 7aea4...7bd 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå