Gå til innhold

Jeg vil engasjere meg, hvor starter jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 16 år, og bor like nord for Trondheim. Vet ikke om jeg plasserte emnet riktig nå, men jeg prøver :)

Har lenge vært opptatt av dyrs rettigheter. Er vegetarianer, og kritisk til kjøttindustrien i Norge. Mot dyr i sirkus, selfangst og pels også blant annet. Ellers vil jeg gjøre en forskjell for andre, både stort og smått, og både for dyr og mennesker. Jeg er opptatt av at fattige mennesker og flyktninger skal få det bedre. Aller helst vil jeg ut i verden nå og gjøre noe, men jeg må fullføre videregående først.

Hvor starter jeg, hva kan jeg gjøre? Vet ikke hvor jeg står i forhold til politikk enda, men skulle gjerne vært medlem av et ungdomsparti.

Anonymous poster hash: 1592d...f00

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du begynner med å lese. Og så begynner du å sette kritiske spørsmål til både de du enig og uenig med. Målet er å få en plattform du kan stå på og sikre at ikke bare blir ett ekko av andre.

Når du er kommet dit, vil du fort se hvilket parti og organisasjon du vil jobbe for. Du vilogså ha bygd prioriteter, så du kan plukke riktig retning.

Skrevet

Les mye og variert. Forsøk alltid å se ting fra flere perspektiver, spesielt hvis det er et du er uenig i. Øv deg på å debattere ved å for eks. delta på kurs, og ikke hold fast ved en mening du har bare av prinsipp. Vær villig til å endre dine meninger, hvis du blir presentert et godt nok argument som motbeviser eller utfordrer ditt standpunkt ved en sak.

Og viktigst av alt: Vær kritisk og still spørsmål!!

Anonymous poster hash: e660e...e39

• Liker 1
Skrevet

Du kan jo ta kontakt med NOAH og bli aktiv der? :)

Anonymous poster hash: 29414...a3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...