AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #1 Skrevet 4. oktober 2014 Til deg som har gått ned i vekt, holder på eller kan noe om vektnedgang og omlegging av livsstil. Har du noen god råd og tips? Det kan være alt i fra oppskrifter, ting du lærte underveis/ser i etterkant eller noe som virkelig hjalp deg? Anonymous poster hash: fad01...9fa
Thorn Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Mitt beste tips er å spise små måltider, ofte. Det funker veldig bra for meg. I tillegg kan det være lurt å telle kalorier i en ukes tid eller så for å lære hvor de store kaloriefellene er, og hvor store porsjoner du kan spise.
Gjest Runforit Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Mitt beste tips er å fokusere på at du har lyst å endre livsstil, vaner og få inn mer aktivitet i hverdagen. At fokuset er på å velge sunne og næringsrike matvarer som du kan nyte og kose deg med hverdag som helg. Å få inn mer aktivitet hver dag. Dediker 3 ganger i uka til kun deg selv der du gjør en aktivtet du liker. Om det er powerwalk, jogging, styrke, håndball, fotball, kampsport, yoga, hjemmetrening med egen vekt eller En Jillian video og om for bare 20 minutter; gjør det! Bare disse 3 grepene vil gjøre mye. Det verste du gjør er å hamstre inn salat, torsk og grønnsaker og starte med å skulle trene 6 ganger i uka som om du er en idrettsutøver. Det er oppskriften på katastrofe. Start i det små og bygg deg opp. Jeg startet med powerwalking med små joggeintervaller 3 ganger i uka. Med det ble det automatisk mer fokus på bedre kosthold og det førte igjen til at jeg fokuserte på hva mat som gjorde at jeg presterte bedre med joggingen. Det går litt som hånd i hanske. I dag jogger jeg 6-7 dager i uka og har funnet et kosthold som jeg trives med. Fokuserer på 3 store hovedmåltider i form av frokost, lunsj og middag der jeg spiser næringstett mat som holder meg mett lenge og holder blodsukkeret stabilt. Jeg er ikke fanatisk, men lever en dag av gangen der jeg velger aktivtet og god mat fremfor inaktivitet og dårlig mat. Med det har vekta og formen vært stødig som et fjell og i en alder av 32 år er jeg mer fit og i bedre form enn jeg noen gang har vært
Gjest Gjest Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Kjøp ankel og vrist vekter og begynn å gå.
Skrive feil Skrevet 5. oktober 2014 #5 Skrevet 5. oktober 2014 Det som hjalp meg, var å finne ut hva som fungerte best for meg. Jeg prøvde titalls dietter og programmer. Har vært igjennom masse nedturer underveis. Skader, overbelastninger, utskeielser og snarveier. Nå kjenner jeg min egen kropp så godt, så jeg vet hva jeg responderer positivt og negativt på. Jeg vet akkurat hva jeg må gjøre for å bygge muskler effektivt og hva som må til for å gå ned i vekt. Ikke minst har jeg erfart hvor viktig riktig teknikk og utførelse av styrkeøvelser er. Mitt beste råd er å begynne i det små med å finne ut hva kroppen din tåler og hvor mye. Si for eksempel, hva skjer med meg hvis jeg jogger en mil? Prøv deg frem forsiktig. Til slutt har du erfaringen som skal til for å "trylle" med kroppen din effektivt.
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2014 #6 Skrevet 5. oktober 2014 jeg hadde et kjempeproblem med at jeg greide å være sund hele dagen og så spiste jeg noe skikkelig usundt om kvelden, jeg begynte da å bruke tanntråd i 8-9 tiden (og da kunne jeg jo ikke spise sjokolade etterpå ) (bare et ørlite teit tips) Anonymous poster hash: 56916...bd7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå