AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2014 #1 Skrevet 3. oktober 2014 Først og fremst vil jeg si at jeg ikke aner hvor jeg skulle legge denne tråden, så jeg poster den her! Er det feil, er det bare å flytte den. Så til problemstillingen; Hvorfor er det mer akseptert å slå gutter, enn jenter? Å slå i seg selv er selvfølgelig aldri noen god løsning, og man bør så langt som overhode mulig unngå det. Likevel, så har man bortimot blitt oppfostra med tankegangen at man aldri skal slå jenter, uansett. Gutter kan man klappe til en gang i blant, men aldri klaske til ei jente. Jeg har til stadighet spurt meg selv HVORFOR mankan slå ei jente, hvis ho slår deg først. Gutter/menn er uten tvil det fysisk sterkeste kjønnet rent gjennomsnittlig, noe som gir dem ett fysisk overtak. MEN hvis ei jente slår til deg, HVORFOR kan du ikke slå tilbake? Er ikke snakk om å kline til alt du har med knyttet neve, men å gi ett lite klapp på kinnet, slik at ho forstår at det ikke er greit - og at ho vil få igjen. Jeg tviler sterkt på at jentene som slår - ære være hvor det er - aldri vil forvente å få ett slag tilbake. Men det er tross alt dette som ville vært rettferdig, og ikke minst likestillende. Gjør du dette på ett utested, vil du naturligvis få ett titalls testosteron-kåte menn som skal beskytte jenta etter deg, noe som antageligvis ikke er verdt slaget, men det blir en annen sak. Kjør debatt, med dine meninger rundt dette temaet! Anonymous poster hash: 0150b...e24
Guybrush Skrevet 4. oktober 2014 #2 Skrevet 4. oktober 2014 Antageligvis fordi det historisk aldri har vært noen ære i å skade og drepe noe som er langt svakere enn deg selv. Så på samme måte som at det ikke er noe å være stolt over å ha slått barn og små dyr har det heller ikke vært vel ansett å slå kvinner. Man ser det innen kriminalitet også. Vold mot kvinner er ansett som lavest på rangstigen blant kriminelle. De fleste som er fengslet for denslags lyver om hva de har gjort for å unngå indre justis og vold. 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #3 Skrevet 4. oktober 2014 Synes man skal kunne gi noen et dask uavhenig av kjønn om situasjonen forsvarer det. Jeg er 180cm og 75kg, dasker jeg til en liten knott, være seg dame eller mann, kan jeg gjøre uopprettelig skade. Det handler ikke om det er dame eller mann jeg slår, men er jeg større og sterkere må jeg utvise skjønn uansett hvor stort rasshøl personen er. Men bland alkohol, testosteron, sosiale koder osv. inn i dette så får du en fantastisk blanding som ikke akkurat er kjent for å føre til gode avgjørelser:P Anonymous poster hash: 1d660...8d4
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2014 #4 Skrevet 4. oktober 2014 Antageligvis fordi det historisk aldri har vært noen ære i å skade og drepe noe som er langt svakere enn deg selv. Så på samme måte som at det ikke er noe å være stolt over å ha slått barn og små dyr har det heller ikke vært vel ansett å slå kvinner. Man ser det innen kriminalitet også. Vold mot kvinner er ansett som lavest på rangstigen blant kriminelle. De fleste som er fengslet for denslags lyver om hva de har gjort for å unngå indre justis og vold. Er naturligvis enig i det du skriver, men jeg lurer på om du ikke tolker tråden litt feil. Det jeg mener er ikke grov vold - det jeg mener er at man må tåle å få tilbake med samme kraft. Altså at hvis ei jente hadde slått til deg eller meg, må ho forvente å få ett klask tilbake, uten å kunne begynne å hyle og skrike om at ho ble slått ned totalt uprovosert av en mann som slo alt han maktet og klarte.Anonymous poster hash: 0150b...e24
Guybrush Skrevet 4. oktober 2014 #5 Skrevet 4. oktober 2014 Er naturligvis enig i det du skriver, men jeg lurer på om du ikke tolker tråden litt feil. Det jeg mener er ikke grov vold - det jeg mener er at man må tåle å få tilbake med samme kraft. Altså at hvis ei jente hadde slått til deg eller meg, må ho forvente å få ett klask tilbake, uten å kunne begynne å hyle og skrike om at ho ble slått ned totalt uprovosert av en mann som slo alt han maktet og klarte.Anonymous poster hash: 0150b...e24 Jeg snakker om alle typer fysisk vold. 1
Gjest Seajewel Skrevet 4. oktober 2014 #6 Skrevet 4. oktober 2014 Det er ikke greit, men det er en viss forskjell. En manns neve er mye kraftigere enn en kvinnes. En mann kan være mye mer brutal enn en kvinne i både styrke og kraft i slagene, han er som regel høyere, og klarer å løfte, slenge, etc kvinnen mer enn hva kvinnen ville ha fått til. Det er farligere når en mann slår en kvinne enn motsatt. Som regel. 1
Gjest Pito Skrevet 4. oktober 2014 #7 Skrevet 4. oktober 2014 Hvis jeg skulle synke så lavt at jeg klapper til gubben så håper jeg virkelig han slår tilbake ! Hadde han slått meg hadde jeg ikke løpt gråtende vekk. Jeg hadde slått tilbake. Ingen skal finne seg i å bli slått, uavhengig av kjønn og ingen skal slå, uavhengig av kjønn
Kjempeliten Skrevet 4. oktober 2014 #8 Skrevet 4. oktober 2014 En skal ikke slå noen, uansett kjønn. Og selv om det fins kvinnfolk som kan legge den største mannen i bakken, så er som regel kvinner "svakere" enn menn. Jeg kan ikke komme på en eneste mann jeg kjenner som jeg lett kunne eid under noe slosskamp, (med mindre vi prater om små barn, gutter.) Ikke at det burde unnskylde noen ting, selvfølgelig. I tillegg har jo alltid kvinner blitt sett på som det svake kjønn, en som ikke klarer å forsvare seg selv og dermed må ha ekstra beskyttelse. Det henger nok litt igjen hos mange denne tankegangen. Selv om den kanskje ikke er helt bevisst. Og mange kvinner syns sikkert det er greit og, og bruker det til "sin fordel" ved å grine om de blir slått etter å ha slått først. Kan jo på et vis forstå det, de kan legge skylden på noen andre. Men jeg mener selvfølgelig ikke det er ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå