Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har benyttet Kaaza før, men synes å ha hørt at den sit'en lett gir virus og ikke er så bra som før?

Hvor laster du ned musikk?

Videoannonse
Annonse
Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Tror du har misforstått litt. Kazaa er et peer-to-peer program som gjør at du kan laste ned direkte fra andre maskiner. Altså i utgangspunktet har alle Peer-to-peer nettverk samme faren for virus som et annet.

Råd jeg derimot kan gi deg er jo selvfølgelig å ha et antivirusprogram. I tillegg pass på filendelsene. Pass på at når du f.eks laster ned musikk at dem har endelsene *.mp3, *.wma, *.ogg osv. Dersom det står f.eks

backstreetboyssucks.mp3.exe er det nok noe muffens. Dersom du søker f.eks på musikk eller film og ikke "alle filtyper" (eller hva det er) så elimener du bort filer med f.eks *.exe.

Skrevet

Høh!

(Nigella ble en smule indignert over ordlyden i svaret)

Har ikke misforstått noe, men mulig at jeg ikke utdypet nok.

De store plateselskapene legger ut ødelagte filer som man får treff på. At de er ødelagte/bare støy finner du ikke alltid ut før nedlastingen er ferdig. Dette har jeg opplevd selv.

Lastet ned siste periode for ett par mnd siden, og fikk stort sett bare tak i ødelagte filer på Kaaza. Dette var typisk "øverst på hitlistene" -musikk, og det er vel den musikken produsentene i markedet er mest interessert i å beskytte.

Har blitt fortalt at slike filer gjerne inneholder virus som en ekstra bonus....

Derfor lurer jeg på hvor andre laster ned musikk?

Skrevet

Bruker Kazaalite og WinMX, og du har faktisk rett i at på Kazaa finner jeg veldig mange ødelagte filer, mens på WinMX har jeg ennå tilgode å finne en eneste en. Ulempen med WinMX er at jeg får færre treff per sang enn på Kazaa og at mange av sangene er queued.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Høh!

(Nigella ble en smule indignert over ordlyden i svaret)

Har ikke misforstått noe, men mulig at jeg ikke utdypet nok.

De store plateselskapene legger ut ødelagte filer som man får treff på. At de er ødelagte/bare støy finner du ikke alltid ut før nedlastingen er ferdig. Dette har jeg opplevd selv.

Nåja, du nevnte jo kun om faren for virus. Og fortsatt, om musikkfilen har støy eller ikke, det finnes ikke noe virus som kjøres på mp3-filer o.l. Som sagt, pass på at det ikke ender med "filnavn.mp3.exe".

Det kan nok være at musikkbransjen legger ut støy mest på Kazaa-nettverket. Jeg bruker Limewire, og har enda ikke opplevd at det kommer noe støy på filene jeg har lastet ned.

Skrevet

Prøv emule.

Skrevet

Bruker Kazaa Lite. Har prøvd annet men synes det er mye vanskeligere å finne det jeg er ute etter der. Jeg har forøvrig hørt at folk skryter av LimeWire, så jeg har lastet det ned, men har ikke prøvd det ennå.

Jennifer

Skrevet

Jeg holder meg mest til WinMX, og synes nesten alltid at jeg finner det jeg søker. Nesten...

Gjest Starya
Skrevet

Jeg har slått meg til ro med DC++, og er fornøyd med den.

Skrevet

Jeg bruker DC++, men har brukt de fleste andre av de allerede nevnte før også.

Jeg synes DC++ er det beste programmet.

Gjest Tabby
Skrevet

Sambo sverger til dc++, mens jeg foretrekker LimeWire

Skrevet

Jeg bruker SoulSeek. Litt vrient først, syntes jeg, men så snart jeg fikk dreisen på det synes jeg det er kjempebra.

Skrevet

Jeg er skikkelig nerd og bruker IRC :sjarmor:

Skrevet

Jeg har brukt irc til å laste ned tv-serier tidligere, men fant faktisk ut at det ikke var så lettvint...

• 1 måned senere...
Skrevet
Jeg har brukt irc til å laste ned tv-serier tidligere' date=' men fant faktisk ut at det ikke var så lettvint...[/quote']

True true.. Men så er jeg i besittelse av en sambo som slettes ikke vil dele filer fra maskinen sin. Og da orker jeg ikke sette meg inn i hvilke programmer man ikke behøver fildeling. Eller.. jeg orker ikke å sette meg inn i det i hele tatt. Er litt lat og makelig.. :ler:

Skrevet

Jeg bruker KazzaLite og WinMX, men er på jakt etter noe bedre...

Lei av queued og ødelagte filer.

Har aldri hørt om DC++ eller LimeWire, noen som kan fortelle litt og kanskje har en link ?

Gjest Admin'C
Skrevet

Kazaa og winmx etc er infisert av spyware og adware som gjør pcn koko. Dc++ er ett program som lar deg laste ned filer, har ikke reklame og du finner mye mer enn på kazaa.

Kort forklart er det hubber du kobler deg til (servere), de krever at du deler en viss filmengde, når du har logget deg inn er det bare å laste ned. Etter hvert som du deler flere gb får du tilgang til større hubber med flere filer

last ned strongdc klienten den er best. For hver hub må du ha en uppload slot så når jeg bruker programmet setter jeg antall uppload slots fra 1 som er standard til 6 (noen hubber har en maksverdi), dette stiller du inn i undermenyen share i instillingene, her velger du også hva du vil dele. Jo mer jo bedre

Skrevet

Jeg bruker kun DC++ og BitTorrent. DC++ til ting av litt eldre dato, BitTorrent til nye ting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...