Gå til innhold

Carl I. Hagen og Levende Ord

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus
Skrevet
Bak enhver krig ligger det religion... :-? Jeg sier ikke mer...

Bak enhver krig er det mennnesker som bruker religionen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg syntes det er fint at man sier sånne idiotiske ting(selvfølgelig idioti etter hva jeg har lært)' date=' så får man det ut og vi får snakke om det og forstå hva idioti er. Ytringsfrihet er tingen![/quote']

sier hva slags idiotiske ting?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva sier en muslimsk lærd om hijab og voldtekt? Dette er relevant fordi dere mener at religionen er tolerant og ikke kvinnefiendlig

Spørsmål:

Kan du forklare meg hva en jomfru-pike skal gjøre etter at hun er blitt voldtatt?

Imam-svar:

Hvis en kvinne er blitt voldtatt, fordi hun ikke har

overholdt "hijab-lovene", er hun til dels selv skyldig i overgrepet.

Voldtektsmannen vil bli ansett som forført af hennes avslørende "former". Voldtektsofferet skal utføre Tawbah (angre dypt) og senere overholde "hijab-lovene".

og Allah ved best

Mufti Ebrahim Desai

FATWA DEPT.

http://www.islam.tc/ask-imam/view.php?q=2805

Gjest TomKrus
Skrevet
Hva sier en muslimsk lærd om hijab og voldtekt? Dette er relevant fordi dere mener at religionen er tolerant og ikke kvinnefiendlig

Spørsmål:

Kan du forklare meg hva en jomfru-pike skal gjøre etter at hun er blitt voldtatt?

Imam-svar:

Hvis en kvinne er blitt voldtatt, fordi hun ikke har

overholdt "hijab-lovene", er hun til dels selv skyldig i overgrepet.

Voldtektsmannen vil bli ansett som forført af hennes avslørende "former". Voldtektsofferet skal utføre Tawbah (angre dypt) og senere overholde "hijab-lovene".

og Allah ved best

Mufti Ebrahim Desai

FATWA DEPT.

http://www.islam.tc/ask-imam/view.php?q=2805

Det var et syn, her er noen andre:

Assalaamu aleikum!

Jeg er 18 aar og lurer paa hva Den Hellige Koran og Islam sier om voldtekt, voldtekstoffer og insest voldtekt.

Jeg kjenner noen som ble voldtatt av sin egen bror, har Allah naa kastet henne bort fra seg? hun er en god troende og praktiserende muslim.

Haaper paa svar!

Svar

Av Chahida Elisabeth Andersen

As-salaam alaikum

Er det ikke nok å nevne at sex kun er tillatt innefor ekteskapets rammer? Således blir også voldtekt og incest haram. Det er haram å ha sex med sin søster eller noen i familien.

Allah har ikke kastet den voldtatte kvinnen bort fra seg. La henne ikke miste troen på Allahs uendelige rahma! Hun bærer det som ufrivillig har berammet hene med stor tålmodighet, når hun fremdeles er en praktiserende og troende muslim. Hun er fremdeles ren i Allahs øyne. Hun har ikke gjort noen synd.

Men broren som har voldtatt henne, har derimot mye å be om nåde for. Må Allah gi han fred og veiledning, slik at han alkdri gjør noe slikt igjen!

Wa salaam

Chahida

Spørsmål:

Hva skjer hvis en muslimsk kvinne (som ikke er gift) blir voldtatt, og så blir gravid? Får hun da dødsstraff ifølge sharia?

Man finner sjelden fire vitner til en voldtekt...

Svar

Av Basim Ghozlan

I følge islam skal en kvinne som blir voldtatt få hjelp og ikke straff. Det er voldtektsmannen som skal straffes.

I islam er det bare dem som begår alvorlige feil med vilje som straffes. Hvorfor skal man straffe en stakkar dame som blir voldtatt? Er det noe i islam som kan tyde på at Sharia er slikt? Sharia er meget rettferdig og menneskelig lovgivning som har skapt trygge og siviliserte samfunn.

Mvh.

Basim Ghozlan

Gjest Anonymous
Skrevet

The truths of religion are never so well understood as by those who have lost the power of resoning.

Voltaire

Gjest Anonymous
Skrevet

Your god is dead and only the ignorant weep. And if you claim there is a hell, then we shall meet there!

Frederich Nietzsche, Thus Spoke Zarathustra

Gjest Anonymous
Skrevet

Religion is like farting: we like our own but hate everyone elses.

Homer Simpson

Gjest Poirot
Skrevet
Bak enhver krig ligger det religion... :-? Jeg sier ikke mer...

Stalin og Mao var jo to skikkelig flotte sjarmører. For ikke å snakke om Castro og de siste lederene i Nord-Korea....

Trenger ikke være religiøs for å undertrykke noen, går fint ann å være en maktsyk ateist også.

Gjest TomKrus
Skrevet

Stalin og Mao var jo to skikkelig flotte sjarmører. For ikke å snakke om Castro og de siste lederene i Nord-Korea....

Trenger ikke være religiøs for å undertrykke noen, går fint ann å være en maktsyk ateist også.

Du kan nå ikke bruke ateismen på samme måte som religionen, da. Mao og co brukte vel kommunismen for å styre folket.

Men som med religion er det ikke kommunismens feil, men de som misbruker dem.

Gjest Poirot
Skrevet

Mao & co forbød religion pga det ikke fantes noen gud. De var mao ikke spesielt religiøse, men klarte like fullt å lage et helvete for store deler av befolkningen.

Poenget mitt er at alle mennesker er ett eller annet, enten de er ateisk, kristen, jøde, hindu, buddhist, muslim, agnostiker eller panteist.

Og i alle disse gruppene finnes det slemme folk som er maktsyke og vil ha mer, og lar det gå ut over andre. Hvilket middel de velger å bruke er forskjellig, resultatet er det samme: krig og undertrykking.

Gjest TomKrus
Skrevet
Mao & co forbød religion pga det ikke fantes noen gud. De var mao ikke spesielt religiøse, men klarte like fullt å lage et helvete for store deler av befolkningen.

Poenget mitt er at alle mennesker er ett eller annet, enten de er ateisk, kristen, jøde, hindu, buddhist, muslim, agnostiker eller panteist.

Og i alle disse gruppene finnes det slemme folk som er maktsyke og vil ha mer, og lar det gå ut over andre. Hvilket middel de velger å bruke er forskjellig, resultatet er det samme: krig og undertrykking.

Vet at ateismen er det gjengse i kommunismen, men en måte man kan bruke religionen på i f.eks. krig er at den er sammlende. Og det kan ikke sies at ateismen er det. Derfor kan religion (uforskyldt) være et middel i krig. Ideologier generelt kan være, og er det.

Men du har så klart også et annet godt poeng, og det er at frykt er vel så samlende som annet. Bare synd at vi ikke klarer å rette det mot det vi frykter, men heller lar oss styre av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...