Gå til innhold

Carl I. Hagen og Levende Ord

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet
Nei da de skapte mye flott der nede de sammen med grusomhetene det er det ingen tvil om' date='men å si at det er grunnen til at europa kom seg ut av middelalderen er vel litt drøyt.[/quote']

inndirekte så gjorde de det. Den muslimske invasjonen brakte europeerne igjen i kontakt med de klassiske tekstene fran antikken (Platon, aristoteles osv). Det var kun en liten del av dette som hadde overlevd etter de kristnes herjinger etter 300-tallet og dette var kun deler som kunne bruker som støtte for det kristne synet.

Spania og Europa opplevde utvilsomt indirekte en kulturimmpuls av denne invasjonen. Kultur og vitenskap osv.

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Indeed. Muslimene var kommet ganske langt på den tiden sett i forhold til europa,hvorfor stoppet det opp?

Så nevner du jo den andre ørkenreligionen kristendommens herjinger, ørkenreligionene har vært en ulykke for verden.

Gjest Valhalla
Skrevet

Eller du kunne kanskje satt deg ned og lest litt historie,

Jeg har søkt historie til høsten,ditt forslag går kanskje i oppfyllelse :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

mulig karl i hagen gikk over streken, men det er da fakta at en som dør for sin islamistiske tro blir opphøyd til martyr. Det å dø for sin tro er visst ganske ærefyllt.

:klø:

Gjest Poirot
Skrevet
mulig karl i hagen gikk over streken, men det er da fakta at en som dør for sin islamistiske tro blir opphøyd til martyr. Det å dø for sin tro er visst ganske ærefyllt.

Har du hørt om Jeanne d'Arc?

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Hvem bestemmer hvem som blir martyrer? Koranen eller de syke som rektrutterer barn til selvmordsbombere? Nå er jeg ikke ekspert på Koranen, men leste en gang at, i likhet med kr.domen, så er selvmord forbudt i islam.

Gjest Valhalla
Skrevet

Selvmord er forbudt ja,men så kan man diskutere om det er selvmord eller å falle i kamp når man tar med seg sine fiender i døden.

Gjest Valhalla
Skrevet

Har du hørt at vi ikke lever i middelalderen lenger? Katolismen den gangen var ikke særlig bedre enn islam er i dag.

Gjest Anonymous
Skrevet

er en vesentlig forskjell da. men, du ser den vel ikke?

jeanne drev da ikke å selvmordsbombet busser? eller har jeg gått glipp av en historietime?

og i tilfellet du ikke visste bedre: så drar vi ikke lenger på korstog, FORDI DET ER GALT!

Men, for alldel, ta eksempler fra noe som skjedde for flere århundre siden. Det er jo veldig relevant for dagens situasjon.

Det å dø som martyr er iflg islam en helt ok ting å gjøre. Ikke bare det, det er helt fantastiks, og skal man dø, så kan man i allefall ta med seg noen "vantro hunder" i samme farta.

Jeg tror ikke alle som følger islam har denne oppfatningen, og jeg tror heller ikke at alle som kaller seg kristne er så gudsfryktige som man skal ha det til.

Nei, jeg foreslår at vi forbyr kristendommen og alle dets undervariasjoner, og islam og alle dets undervariasjoner, så blir vi buddhister hele gjengen.

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Hvem bestemmer hvem som blir martyrer? Koranen eller de syke som rektrutterer barn til selvmordsbombere? Nå er jeg ikke ekspert på Koranen' date=' men leste en gang at, i likhet med kr.domen, så er selvmord forbudt i islam.[/quote']

Men, det er jo det som er problemet med islam, det er jo prestefaenskapet som styrer, istedet for folket.

Akkurat som for flere hundre år siden at det var prestefaenskapet som styrte landene i europa (o.l.), istedet for folket.

problemet med enhver religion er nok ikke religionen i seg selv, men snarere hvordan en type mennesker - fanatikerne - tolker den. Og enda verre, at så mange idioter følger deres fanatiske tolkninger.

:risteoppgittpåhodet:

Skrevet

Jeg syntes det er fint at man sier sånne idiotiske ting(selvfølgelig idioti etter hva jeg har lært), så får man det ut og vi får snakke om det og forstå hva idioti er. Ytringsfrihet er tingen!

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Men, det er jo det som er problemet med islam, det er jo prestefaenskapet som styrer, istedet for folket.

Akkurat som for flere hundre år siden at det var prestefaenskapet som styrte landene i europa (o.l.), istedet for folket.

problemet med enhver religion er nok ikke religionen i seg selv, men snarere hvordan en type mennesker - fanatikerne - tolker den. Og enda verre, at så mange idioter følger deres fanatiske tolkninger.

:risteoppgittpåhodet:

Jeg er helt enig i det. Men jeg mener mange angriper feil. Altså at dem angriper selve religion og ikke "prestefaenskapet" som du kalte det. Jeg bare håper at første steg nå er demoktraisering i Irak og muligens et opprør og skifte av prestestyret i Iran.

Gjest TomKrus
Skrevet

er en vesentlig forskjell da. men, du ser den vel ikke?

jeanne drev da ikke å selvmordsbombet busser? eller har jeg gått glipp av en historietime?

og i tilfellet du ikke visste bedre: så drar vi ikke lenger på korstog, FORDI DET ER GALT!

Vi kaller det heller det litt mer politisk korrekt demokratisering (eller sikre våre oljeressurser) nå til dags..

Gjest ¤Chanela¤
Skrevet

Hagen gikk langt over streken med sine uttalelser. Og han motsier stadig seg selv (er ikke rasist, men mener at kristne er bedre enn muslimer f.eks.). Håper folk sperrer opp øynene og stemmer et annet parti enn FRP ved neste valg.

Gjest Emera
Skrevet

Carl I. Hagen er ikke dum. Jeg tror han var meget bevisst på hva han gjorde.

En person i hans posisjon som kommer med slike uttalelser vet at han får pepper!

Stemmesanking var sikkert en årsak til utspillet. Og langt utover Levende Ords grenser. For det er mange som tenker som han. De tør bare ikke si det.

For disse menneskene framstår Hagen som svært troverdig, om det aldri så mye er bygd på fordommer.

Kanskje hadde han flere grunner og. Hva vet jeg.

Gjest Valhalla
Skrevet
Jeg syntes det er fint at man sier sånne idiotiske ting(selvfølgelig idioti etter hva jeg har lært)' date=' så får man det ut og vi får snakke om det og forstå hva idioti er. Ytringsfrihet er tingen![/quote']

Der ligger problemet. Hva du har lært. Altså har du blitt lært opp til hvordan du skal tenke,men ikke gjort et forsøk på å finne ut om det er riktig.

Stemmer dette?

Gjest Anonymous
Skrevet

Hagen er en uhelbredelig populist og vår største politiske dobbeltmoralist.

Først kjemper han for å beholde paragraf 142(blasfemiparagrafen) for å "beskytte" kristendommen.

Men når han selv kritiserer islam påberoper han seg ytringsfrihet.

Gjest Lilleulv
Skrevet

Bak enhver krig ligger det religion... :-? Jeg sier ikke mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...