Gjest Lille Solstråle Skrevet 14. juli 2004 #21 Skrevet 14. juli 2004 Europa har blitt forsøkt islamifisert tidligere og vi hadde flaks at det ikke skjedde' date='på den tiden hadde folk baller og bekjempet trusselen og i et stort slag ble de til slutt slått tilbake. Deler av Spania var i noen hundre år tatt over av muslimer til europeere kastet dem ut. Europa har forfalt til ynkelige feminiserte samfunn,jeg stoler på Usa til å beholde vestens verdier.[/quote']
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2004 #23 Skrevet 14. juli 2004 Jeg tror Hagen tilpasset seg til det publikum han talte for. Han trodde nok ikke rikskanalene skulle plukke det opp å lage en stor sak av det han sa i en liten menighet
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #25 Skrevet 14. juli 2004 Europa har blitt forsøkt islamifisert tidligere og vi hadde flaks at det ikke skjedde' date='på den tiden hadde folk baller og bekjempet trusselen og i et stort slag ble de til slutt slått tilbake. Deler av Spania var i noen hundre år tatt over av muslimer til europeere kastet dem ut. Europa har forfalt til ynkelige feminiserte samfunn,jeg stoler på Usa til å beholde vestens verdier.[/quote'] dette er helt rett. Dere kan gjerne le og kalle oss paranoide, men når blir dere skeptiske selv? Når mullaene stiller til valg med sharialovgivning på partiprogrammet? Når muslimene "annekterer" bydeler i Oslo som allerede har skjedd i f.eks Paris? Dere må gjerne le, men det blir en bitter latter å svelge hvis det skulle vise seg at vi har rett, hva?
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #26 Skrevet 14. juli 2004 Dere må gjerne le, men det blir en bitter latter å svelge hvis det skulle vise seg at vi har rett, hva? Og så pinlig for dere hvis dere tar feil.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #27 Skrevet 14. juli 2004 Og så pinlig for dere hvis dere tar feil. Heller pinlig eller lover som gir rett til å pine. Jeg fatter ikke hvordan dere kan le. Det er deres barn og etterkommere som vil lide under en eventuell islamsk maktovertagelse i Norge.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 14. juli 2004 #28 Skrevet 14. juli 2004 Vel, det er vel to muslimer på stortinget eller noe sånt hvis jeg ikke tar feil. Ingen av dem er for sharia-lov tror jeg. I.o.m. at store flertallet av muslimene bor i Oslo, og at distriktsnorge er overrepresentert på Stortinget kommer det nok ikke noe Sharia-lov med det første, skal du se....
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #29 Skrevet 14. juli 2004 Kjære valhaller og andre gjester! Husk at vi allerede lever i et av de ytterst få prestestyrte landene her i verden. Om mullaen heter Dagfinn, Abdul eller Jeyasingam er sånn sett underordnet, religiøs fundamentalisme og imperialisme er en uting uansett religion (eller åsatro...) Yalla yalla!
Arkana Skrevet 14. juli 2004 #30 Skrevet 14. juli 2004 religiøs fundamentalisme og imperialisme er en uting uansett religion (eller åsatro...)
Gjest TomKrus Skrevet 14. juli 2004 #31 Skrevet 14. juli 2004 Som teologen sa på nrk i går - en nærmest blåkopi av meningene som herjet i Europa i mellomkrigstiden, bare den gang var det jødene man var redd for.
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2004 #32 Skrevet 14. juli 2004 Politikerne og mediene er hyklere! De har selv deltatt i en hetse kampanje mot Smiths Venner og Pinsemenigheten den siste tiden. Religioner skal ikke være fredet for kritikk!
minniepus Skrevet 14. juli 2004 #33 Skrevet 14. juli 2004 Politikerne og mediene er hyklere! De har selv deltatt i en hetse kampanje mot Smiths Venner og Pinsemenigheten den siste tiden. Religioner skal ikke være fredet for kritikk! Det er snakk om to kirkesamfunn, ikke religioner. Hagen rakket ned på en hel religion. Og ordbruken kan heller ikke sammenlignes.
Gjest TomKrus Skrevet 14. juli 2004 #34 Skrevet 14. juli 2004 Det er snakk om to kirkesamfunn, ikke religioner. Hagen rakket ned på en hel religion. Og ordbruken kan heller ikke sammenlignes. Nei, men jeg er enig at Smiths venner nærmest har blitt hetset. Tror ikke folk har fått et bedre syn på Smiths venner etter all omtalen de har fått for et øykjøp.
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #35 Skrevet 14. juli 2004 Europa har blitt forsøkt islamifisert tidligere og vi hadde flaks at det ikke skjedde,på den tiden hadde folk baller og bekjempet trusselen og i et stort slag ble de til slutt slått tilbake. Deler av Spania var i noen hundre år tatt over av muslimer til europeere kastet dem ut. Europa har forfalt til ynkelige feminiserte samfunn,jeg stoler på Usa til å beholde vestens verdier. to tar feil på to punkter (dvs. alle) for det første så var hele Spania + sør-Frankrike under muslimske kontroll fra (på det meste) For det andre så var den ca 500 år lange muslimske okkupasjonen en viktig kultur-impuls for Spania og Europa. Det var f.eks gjennom muslimene at europerne igjen fikk tilgang til den gamle antikkens tekster, som var nær utryddet av de kristne tidligere. Dette brakte Europa ut av den mørke middelalder og inn i renessansen og opplysningstiden. Muslimene ble fordrevet på slutten av 1400-tallet og Spania steg i løpet av kort tid frem som Europas ubestridte stormakt. Tror du dette var tilfeldig? Dette kom i stor grad av at islam hadde ført med seg langt mer enn bare islam. Spania fikk en kulturimmpuls som beriket dem og gjorde dem til en stormakt - på godt og vondt. (da jødene ble forfulgt i Spania søkte de tilflukt i de muslimske kvarterene)
Gjest Anonymous Skrevet 14. juli 2004 #36 Skrevet 14. juli 2004 Argumentet om at muslimer hjalp oss ut av den mørke middelalder har jeg lest før på diverse ekstreme muslimske sider. Fortsett å tro det du.
Gjest anton.25 Skrevet 14. juli 2004 #38 Skrevet 14. juli 2004 Det er meget betenkelig at det nettopp er i de kristenfundamentalistiske miljøene at fronten mot islam er sterkest. Det er helt klart at kristenfundamentalistene forsøker å mane frem et svart-hvitt fiendebilde mellom "dem og oss". Enten er du med oss (de kristne) ellers er du med dem (muslimene) - som om det ikke skal finnes noe mellom eller utenom. Altså prøver de å redusere dette til 2 valg. Ingenting er så samlende som en felles fiende, og islam har blitt de kristenkonservatives fiende. De prøver selvsagt å mane frem å tydeliggjøre dette fiendebildet så klart som mulig for det har de allt å tjene på. Et klart og tydelig fiendebilde styrker utvilsomt fellesskapet. Hvor dum tror disse folka at normenn flest er ? se alltid på det bakenforliggende motivet
Gjest TomKrus Skrevet 14. juli 2004 #39 Skrevet 14. juli 2004 Argumentet om at muslimer hjalp oss ut av den mørke middelalder har jeg lest før på diverse ekstreme muslimske sider. Fortsett å tro det du. Eller du kunne kanskje satt deg ned og lest litt historie, men igjen så kan du risikere at den nye kunnskapen dreper fordommene dine. Hjelp, du kan risikere å bli opplyst også. Ikke bra det. Tror du heller bør la være.
Gjest Valhalla Skrevet 14. juli 2004 #40 Skrevet 14. juli 2004 Nei da de skapte mye flott der nede de sammen med grusomhetene det er det ingen tvil om,men å si at det er grunnen til at europa kom seg ut av middelalderen er vel litt drøyt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå