Gå til innhold

Hva skjer om man driter i oppsigelsestiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Det er netopp ble slutt mellom meg og dama mi. Jeg er ikke fra Norge, men bor og jobber her. I og med at det er blitt slutt, har jeg egentlig ikke noe å gjøre her lengre. Mitt nettverk er i England hvor jeg fra kommer, og jeg vil egentlig bare hjem.

Jeg har oppsigelsestid på 3. months. Må jeg være her så lenge alene? Hva skjer om jeg don´t give a damn og reiser hjem? Jeg kan jobbe noen uker her, men klarer ikke lenger enn det.

Takk

Anonymous poster hash: 5df5f...811
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skjer nada og niks. eneste du risikerer er dårlige referanser. Hvis du ikke trenger referansene, så er det bare å stikke når du vil.

Anonymous poster hash: 9ed1c...97b
Skrevet

Men du får selvsagt ikke betalt,

Skrevet

Forklar situasjonen for arbeidsgiver, kanskje han skjønner og gir lar deg gå når du ønske. Det verste som kan skje er at den beholder opptjente feriepenger for å dekke opplæring og vikar i din stilling.

Anonymous poster hash: 88dd3...87b
Skrevet

Joda, det kan bli konsekvenser. I verste fall kan du bli holdt ansvarlig for det økonomiske tapet arbeidsgiver lider som følge av at du ikke møter opp.

I stedet for å snike seg unna ville jeg heller vært ærlig med arbeidsgiver og funnet en løsning sammen.

Anonymous poster hash: 915ff...115

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...