Gå til innhold

Vil dette gi resultater om 2 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helkroppsprogram

Beinpress 3*10

Utfall 3*10

Rygghev strak 3*10

Rygghev side 2*10

Brystpress liggende 3*10

Enarms roing 3*10

Nedtrekk 3*10

Skulderpress stående 3*8

Hofte i slynge 2*maks

Mountain climber slynge 2*maks

Hvordan ser dette programmet ut? Kjører dette 2 ganger i uka, men føler det er litt for lett(er nybegynner). Kan kanskje øke til 3 ganger i uka?

Vil også trene rumpa ytterligere, da jeg føler den ikke blir trent nok med dette programmet. Kan jeg da legge til en eller to dager med et eget rumpeprogram? Tenkte på noe slik som dette:

Leg extension

Stasjonære lunges

Leg curl

Glute bridge

Hip thrust

Bulgarsk utfall

Step up

Har litt dårlig rygg så markløft og knebøy er uaktelt enn så lenge :(

Kom gjerne med forslag til forbedringer :)

Anonymous poster hash: c58e1...07c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Somebody out there? :S

Skrevet

Ser greit ut det der. Men tviler på du kommer til å se veeldig stor forskjell på 2 måneder. Da må du hvertfall trene tre økter i uka og så må du øke vektene for hver gang.

Anonymous poster hash: dd2f4...d04

Skrevet

Som nybegynner starter du ikke med hip thrust. Glute bridge er det du må ha med(veldig bra for nybegynner/viderekommen rumpe). Ha toppen 10 øvelser.

Skrevet

Som nybegynner starter du ikke med hip thrust. Glute bridge er det du må ha med(veldig bra for nybegynner/viderekommen rumpe). Ha toppen 10 øvelser.

Funker glute bridge hvis man vil ha en rund rumpe? Når man klemmer inn under øvelsen innbiller jeg meg at det får motsatt effekt eller hvordan jeg skal si det..

Anonymous poster hash: d08e4...cb4

Skrevet

Funker glute bridge hvis man vil ha en rund rumpe? Når man klemmer inn under øvelsen innbiller jeg meg at det får motsatt effekt eller hvordan jeg skal si det..

G.B. Er "nybegynner versjonen" av H.T.

De gir deg samme resultatet. G.B. Er, etter min mening, enklere øvelse å gjøre riktig med tanke på teknikk. Hvis du kjenner at HELE rumpa har det vondt så gjør du det riktig. Dette gir VELDIG gode resultater på baken.

Hvis ikke, øk vanskeligheten.

F.eks. Ett-beins løft, hvis dette er for lett; ett-beins-løft mens det beinet du løfter med balanseres på bosuball (økt støttemusklatur).

Etter det kan man legge på vekter eller bruke pilatesball istedet for bosuball.

Mestrer man alt dette - gå over til H.T. Med seriøse vekter.

Ps! Ett beinsløft; hofter skal være helt rette og under løftet skal det inaktive beinet ligge strakt og følge løftet (vanrette hofter er alfa og omega).

Hvis man ikke får rund rumpe av dette og litt benpress(føttene lavt på plata) så vet jeg ikke hva som gjør det.

Skrevet

Hva er problemet med å ta HT som nybegynner? Regner med ts ikke starter med 100 kg heller. Jeg synes hvertfall HT tar bedre enn GB.

Skrevet

Hva er problemet med å ta HT som nybegynner? Regner med ts ikke starter med 100 kg heller. Jeg synes hvertfall HT tar bedre enn GB.

Da gjør du G.B. feil. H.T. Krever enda mer teknikk og er vanskeligere (samt stang o.l. Blir ofte vondt, så når en kan få samme nytten uten vondter er dette å anbefale). Hva som fungerer for den ene trenger ikke fungere for den andre.

Det kommer selvfølgelig ann på smak og behag. Liker man H.T. Bedre så bruker man den, men det er ingen forskjell på hva som fungerer best for rundere rumpe.

Til ts - du må velge en av dem. Ikke ta begge. Det blir som å ta benkpress og benkpress med manualer. Klarer man begge så har man ikke nok belastning.

Skrevet

Det spørs på kostholdet ditt.

Skrevet

Kosthold. Restitsujonsløping. Pleide jogge rolig en time de dagene jeg ikke trente styrke. (ca to dager i uken) Harde intervaller anbefales ikke sammen med hard styrketrening. Da er jeg redd du vil tære på musklene med engang. Og målet er vel økt muskelmasse?

Så må også vektene økes jevnlig. Da jeg fikk en omvisning i 2008 på treningssenteret sa instruktøren at vektene må være så tunge at du ikke klarer flere repitisjoner enn 8-10. Nå var jeg allerede litt trent, så gjelder kanskje ikke for nybegynnere. Men du er vel ikke helt ny?

Ellers synes jeg programmet ditt ser bra ut. Med tanke på knebøy, hipthrust og markløft er det ikke verre enn at du ber en instruktør lære deg hvordan du gjør de riktig. Spesielt viktig at du starter uten vekter. Er du ikke vant til øvelsene er det viktig at du har riktig kroppsholdning og bruker kjernemuskulaturen riktig. Etterhvert som du er trygg på øvelsene, kan du bruke vekter. Markløft er bra for ryggen.

Så er også bulgarske utfall effektive. Det er da viktig at du kjenner etter hvor det tar mest. Tar du beina for langt frem kan det ta mest lår, hvis du tar de så "kort" som mulig tar det mest på rumpa. I hvert fall etter mine erfaringer.

Anonymous poster hash: dc770...d2e
Skrevet

Kosthold. Restitsujonsløping. Pleide jogge rolig en time de dagene jeg ikke trente styrke. (ca to dager i uken) Harde intervaller anbefales ikke sammen med hard styrketrening. Da er jeg redd du vil tære på musklene med engang. Og målet er vel økt muskelmasse?

Så må også vektene økes jevnlig. Da jeg fikk en omvisning i 2008 på treningssenteret sa instruktøren at vektene må være så tunge at du ikke klarer flere repitisjoner enn 8-10. Nå var jeg allerede litt trent, så gjelder kanskje ikke for nybegynnere. Men du er vel ikke helt ny?

Ellers synes jeg programmet ditt ser bra ut. Med tanke på knebøy, hipthrust og markløft er det ikke verre enn at du ber en instruktør lære deg hvordan du gjør de riktig. Spesielt viktig at du starter uten vekter. Er du ikke vant til øvelsene er det viktig at du har riktig kroppsholdning og bruker kjernemuskulaturen riktig. Etterhvert som du er trygg på øvelsene, kan du bruke vekter. Markløft er bra for ryggen.

Så er også bulgarske utfall effektive. Det er da viktig at du kjenner etter hvor det tar mest. Tar du beina for langt frem kan det ta mest lår, hvis du tar de så "kort" som mulig tar det mest på rumpa. I hvert fall etter mine erfaringer.

Anonymous poster hash: dc770...d2e

Takk for svar. Målet er økt muskelmasse, ja. Jeg trener spinning og kettlebell(saltime)1-2 ganger i uka også,. vil spinningtimene også ødelegge for muskelmassen på samme måte som hard jogging? Takk for råd ang bulgarsk utfall, visste jeg ikke. Skal defintivt kjøre "kort" :D Har prøvd programmet 2 ganger nå, og allerede økt på begge rygghev øvelsene og beinpress. Men hvor mte skal jeg øke hver gang på øvelsene? På skulderpress sliterjeg med siste reppen, på de to siste seriene. Og en kilo hver gang blir vel litt mye :P

Skrevet

G.B. Er "nybegynner versjonen" av H.T.

De gir deg samme resultatet. G.B. Er, etter min mening, enklere øvelse å gjøre riktig med tanke på teknikk. Hvis du kjenner at HELE rumpa har det vondt så gjør du det riktig. Dette gir VELDIG gode resultater på baken.

Hvis ikke, øk vanskeligheten.

F.eks. Ett-beins løft, hvis dette er for lett; ett-beins-løft mens det beinet du løfter med balanseres på bosuball (økt støttemusklatur).

Etter det kan man legge på vekter eller bruke pilatesball istedet for bosuball.

Mestrer man alt dette - gå over til H.T. Med seriøse vekter.

Ps! Ett beinsløft; hofter skal være helt rette og under løftet skal det inaktive beinet ligge strakt og følge løftet (vanrette hofter er alfa og omega).

Hvis man ikke får rund rumpe av dette og litt benpress(føttene lavt på plata) så vet jeg ikke hva som gjør det.

Tusen takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...