Gå til innhold

Hvilke merker på Solgunn's?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på Solgunn's Boutique i dag og prøvd kjoler - veldig spennende og morsomt, og himmel, som det koker i hodet når man prøver brudekjoler for første gang.

Saken er at jeg har tenkt å høre om en venninne kan sy kjole for meg, men skulle gjerne vist henne bilder av et par av modellene jeg fikk prøve i dag.

Er det noen der ute som vet hvilke merker de fører på Solgunn's? Kan legge til at jeg er stor størrelse, så dette var kjoler i str 20 (noen som har peiling på hva det tilsvarer?) - dersom det gjør det enklere å si hva slags merke det kan være på disse kjolene jeg har sett. ;)

Det kan godt hende jeg ender opp med å kjøpe kjolen min der, altså. Jeg vil bare undersøke muligheten og prisen dersom den blir sydd spesielt til meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spurte, da, forresten, hvilket merke det var jeg drev og prøvde - men fikk ikke noe svar. ;) Det var heller ikke lov til å ta bilder der, så de er nok rimelig restriktive med hensyn til nettopp dette at folk skal finne kjolene andre steder.

Skrevet

Den eneste jeg fant var Henny?

De har jeg aldri hørt om før, men det sto nå i alle fall på nettet. Tror ikke de har egen webside. JEg fant den i alle fall ikke... :roll:

Skrevet

I england har de tall størrelser på klær.

Mener å huske at 10 var 38st.

Så da bør 20 være str 48.

Hvis du leter på nettet, kanskje du finner tabeller over størrelser, her har du en side http://www.i18nguy.com/clothing.html

Skrevet
I england har de tall størrelser på klær.

Mener å huske at 10 var 38st.

Så da bør 20 være str 48.

Hvis du leter på nettet, kanskje du finner tabeller over størrelser, her har du en sidehttp://www.i18nguy.com/clothing.html

Merk: Brudekjoler har ofte (tror jeg) størrelser etter engelsk eller amerikansk standard, som er forskjellige!

Skrevet

Jeg også prøvde en del kjoler på Solgunns. Mange flotte kjoler - og de var flinke til å vise hva jeg kledde.

De må jo opplyse hvilket merke det er du står og prøver?! Jeg prøvde Romantica-kjole. De var veldig knappe med opplysningene til meg også, så min forlover tok rett og slett og leste på lappen som hang på kjolen. Skikkelig dårlig service syntes jeg. Tenk hvis du står mellom 3 kjoler, og ønsker å se på bildene av de og høre med andre venner osv. før du bestemmer deg?

Skrevet

Kjøpte kjolen min på Solgunn`s, og det var en Romantica kjole. Jeg ønsket også å få vite hva slags merke det var på kjolen, men da jeg spurte fikk jeg bare til svar at det visste de ikke, ikke var det mulig å bestille en annen størrelse heller, for de hadde ikke noe bestillingsnummer.. Men inni kjolen sto jo alt på merkelappen.. Hm........ De har veldig fine kjoler der, men dårlig service, spør du meg!

Skrevet

Jeg mistenker damene i brudekjolesalongene for å være vage med opplysninger om merke og modell på kjoler pga. at man ikke skal klare å finne bilde av kjolen på internett og så få sydd maken eller bestille fra andre steder... :-?

Opplevde nemlig selv at jeg i en salong hverken fikk ta bilde (kanskje forståelig) eller vite navn på kjolen... Da jeg spurte om navn på kjolen, oppga de fargen (Magnolia) - men jeg fant den på nettet likevel jeg! :sjarmor:

Uansett så mistet de meg som kunde der siden de var så lite imøtekommende! :-x

Brudekjolesalongene burde skjerpe seg nå som de har fått så stor konkurranse fra internett. Drar man til Sverige finner man jo også kjoler mange tusen billigere enn her...

Skrevet

Tusen takk for svar så langt!

Og ja, det er nok pga økt konkurranse fra bl.a. internett at de er så sparsomme med opplysningene.

Finner jeg disse Romantica-kjolene noe sted? Skal søke litt selv nå, altså, er bare innom mellom ferier, men har fortsatt ikke helt glemt den kjolen.

Skrevet

Jeg kjøpte min kjole på Solgunn´s og det er en Mori Lee.

Jeg synes jeg fikk en fantastisk service dagen jeg skulle prøve kjoler. Solgunn var den første butikken vi dro til, jeg skulle ikke kjøpe, bare prøve, men etter 2 timer trakk jeg kortet!

Har også hørt at de kan være ganske strikse der og yte dårlig service.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...